بازدید 6788
اطلاعیه تکمیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تکذیب تغییر رویه‌ جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پیام نور

با توجه به جایگاه خاص دانشگاه، و بر اساس اطلاعیه تکمیلی صادره دبیرخانه شورا کلیه روندهای جذب دانشجو در دانشگاه کماکان برقرار است و مساله مطرح شده یک مبحث تخصصی و در جهت تقویت و تثبیت موقعیت ویژه این مولود انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 07 November 2019

پیرو برخی مباحث مطرح شده رسانه ای در خصوص جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اطلاعیه ای اعلام کرد رویه های جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به قوت خود باقی است. 
 
به گزارش تابناک، در این اطلاعیه آمده: پیرو بررسی موضوع آمایش آموزش عالی در دانشگاه پیام نور در در جلسه 123 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به اطلاع می رساند که رویه های جاری دانشگاه پیام نور به قوت خود باقی است تا اصلاح اساسنامه این دانشگاه صورت گیرد.

نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی تخصصی و حمایتی است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور نیز در خصوص برخی شائبه های مطرح شده در رسانه ها در مصاحبه ای اختصاصی توضیحاتی ارائه کرد. 
 
امیرحسین بهروز با اشاره به گستره بالای مکانی دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به نیاز ویژه کشور به گسترش عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور خصوصا مناطق محروم، دانشگاه پیام نور با ورود جدی به عرصه آموزش با کیفیت، در دسترس و برای همگان توانست خلاها و کمبودهای نظام آموزشی را به راحتی برطرف و تسهیل کند. 
 
وی افزود: امروز این دانشگاه با برخورداری قریب به ۴۰۰۰هزار عضو هیات علمی، ۱۰ هزار کارمند در حدود ۵۰۰ مرکز آموزشی به نیم میلیون نفر از فرزندان کشور ارائه خدمت می کند. 
 
بهروز افزود: عناوین کسب شده توسط این دانشگاه در سالهای اخیر از جمله  ششمین دانشگاه باز دنیا، رتبه اول کیفیت آموزشی کشور و سهم ۳۰ درصدی فارغ التحصیلان پیام نور در بین پذیرفته شدگان دانشگاههای دولتی کنکور ارشد هرسال و ازمون های استخدامی کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه را به رخ می کشد. 
 
تکذیب تغییر رویه‌ جذب تحصیلات تکمیلی در پیام نور
 
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور در خصوص خبر منتشر شده روزهای اخیر هم افزود: بحث اساسنامه دانشگاه پیام نور یک بحث فرعی در نشست اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و موضوع اصلی بحث آمایش دانشگاه ها و تناسب سازی رشته ها، اعضای علمی و مراکز آموزشی تمامی مجموعه های آموزشی سراسرکشور بوده است. 
 
وی با اشاره به نگاه حمایتی و تقویتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه افزود: از جمله موارد مطروحه نگاه حمایتی شورای محترم انقلاب فرهنگی به دانشگاه بوده است و با توجه به اینکه اساسنامه اولیه دانشگاه در ابتدای تاسیس در شورای محترم به تصویب رسیده است با نگاه حمایت و تقویت دانشگاه با توجه به جایگاه خاص آن در کشور، لزوم تصویب اساسنامه جدید که چند سال پیش در شورای عالی گسترش وزارت علوم نیز به تصویب رسیده است مورد درخواست اعضای محترم بوده است. 
 
وی افزود: آنچه در اساسنامه اخیر دانشگاه توسط شورای عالی گسترش وزارت علوم مصوب شده است این است که دانشگاه به عنوان یک دانشگاه باز (open university) ضمن لزوم تقویت آموزش الکترونیک می تواند با استفاده از شیوه های آموزش ترکیبی (حضوری؛ نیمه حضوری و الکترونیک) در مقاطع تحصیلی اقدام نماید که با توجه به اینکه در اساسنامه اولیه مصوب شورا قید نشده بود، تاکید شد به منظور اینکه خللی وارد نشود این اساسنامه جدید که در شورای گسترش آموزش عالی در سالهای اخیر تصویب شده است برای تصویب نهایی به شورای عالی محترم انقلاب فرهنگی نیز ارائه شود.  
 
بهروز افزود: با توجه به جایگاه خاص دانشگاه، و بر اساس اطلاعیه تکمیلی صادره دبیرخانه شورا کلیه روندهای جذب دانشجو در دانشگاه کماکان برقرار است و مساله مطرح شده یک مبحث تخصصی و در جهت تقویت و تثبیت موقعیت ویژه این مولود انقلاب اسلامی است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر