بازدید 4978
۱

تلاش امارات برای کودتا در عراق

کد خبر: ۹۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 05 November 2019
رسانه‌های قطری، از تلاش یک تیم امنیتی امارات برای تاثیرگذاری در اعتراضات مردمی عراق و کودتای نظامی در این کشور خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، دولت امارات متحده عربی تلاش کرده وارد تاثیرگذاری در تظاهرات مردمی در عراق شود. منابع سیاسی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است به این پایگاه خبری اعلام کرده‌اند که امارات تلاش کرد همزمان با آغاز تظاهرات مردمی در این کشور کودتای نظامی برنامه ریزی شده‌ای را به اجرا بگذارد که رهبری آن بر عهده تعدادی از افسران سیستم مبارزه با تروریسم بوده که امارات آن‌ها را اجیر کرده است.

این گزارش می‌افزاید که مقامات عراقی (ع. ا. س) فرمانده یکی از سیستم‌های امنیتی مهم در ارتش را مدتی قبل از آغاز تظاهرات در روز اول اکتبر از کار برکنار کردند. این اتفاق بعد از آن رخ داد که مشخص شد وی در کودتای احتمالی ضد دولت عراق نقش دارد.

بر اساس این گزارش تعداد دیگری از مقامات عراقی نیز در نتیجه مشکوک شدن به ارتباط آن‌ها با محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح که به عنوان مشاوره محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی فعالیت می‌کند، بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش یکی از این افراد الف. ع. نام دارد که با طحنون بن زاید و محمد دحلان در ارتباط بوده است. این دونفر مدیریت اتاق عملیات مربوط به تظاهرات مردمی در عراق را دنبال کرده و تلاش در تاثیرگذاری در این تظاهرات داشته‌اند.

رادیو صوت العراق نیز یکشنبه از بازداشت یک گروه که وابسته به امارات در عراق خبر داد که در تحریک مردم در تظاهرات کنونی عراق از طریق تعدادی از لبنانی‌های ساکن این کشور سهیم بوده است.

این رسانه عراقی تاکید کرد که گروهک مربوط با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات ارتباط داشته و فعالیت‌های صورت گرفته با هدف تخریب دولت را دنبال کرده است. طحنون برادر محمد بن زاید در حال حاضر تماس‌های بین‌المللی با طرف‌های غربی برای حل و فصل این پرونده را در پیش گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
مرگ و لعنت بر حاکمان جنایتکار و فاسد امارات متحده عربی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار