بازدید 4832

سفیر فرانسه: تحریم‌های نادرست باید برداشته شود

کد خبر: ۹۳۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 03 November 2019
سفیر فرانسه در ایران گفت: معتقدیم فضای تحریم‌ها به نادرستی شکل گرفته است و همچنان نیز مایل به گفتگو‌های ادامه‌دار در این خصوص هستیم و امیدواریم روابط اقتصادی، فرهنگی و ... بین ایران، فرانسه و دیگر کشورها، روز به روز پویاتر شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، فیلیپ تیه بو در دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان، اظهار داشت: تردیدی در وجود امنیت و آرامش در اصفهان نیست و مایه فخر و مباهات است که به اصفهان نصف جهان سفر کرده‌ام و با استاندار شهر فرهنگ و هنر دیدار می‌کنم.

وی ادامه داد: زمینه‌های توسعه همکاری اصفهان و فرانسه را بررسی می‌کنم و بر همین مبنا توسعه همکاری‌های دانشگاهی و دیگر فعالیت‌های مشترک را در دستور کار قرار می‌دهم چراکه اهمیت و اولویت‌های همکاری در استوارنامه من ذکر شده است.

سفیر فرانسه در ایران تاکید کرد: در ماه‌های گذشته سعی داشتیم تا تنش‌ها را کاهش دهیم و تحریم‌ها رفع شوند و همچنان نیز مایل به گفتگو‌های ادامه دار در این خصوص هستیم و امیدواریم روابط اقتصادی، فرهنگی و ... بین ایران، فرانسه و دیگر کشورها، روز به روز پویاتر شود.

وی اضافه کرد: معتقدیم فضای تحریم‌ها به نادرستی شکل گرفته و باید برداشته شوند، زیرا ایران و مردمش می‌توانند کمک بزرگی برای بخش‌های بین المللی کشور‌های مختلف و حل مسائل منطقه‌ای و جهانی باشد.

فیلیپ تیه بو تصریح کرد: معتقدیم باید از جنگ تمدن‌ها دوری کنیم و به گفت‌وگوی تمدن‌ها روی آوریم که این موضوع می‌تواند هدف خوبی برای از سرگیری روابط بین کشور‌ها باشد تا فعالیت‌های اقتصادی و حمل و نقلی نیز به تدریج گسترش یابد.

وی ادامه داد: از کیفیت و سطح دانشگاه‌های اصفهان آگاهی دارم و شرایط خوبی برای بورسیه دانشجو‌های ایرانی نیز وجود دارد البته تردیدی وجود ندارد که استاندار اصفهان نیز فردی دانشگاهی و عالی رتبه است.

سفیر فرانسه در ایران عنوان کرد: از مسائل کلی بین آمریکا و ایران آگاهی داریم و از آنجایی که فرانسه نیز عضو برجام است سعی در حفظ برجام دارد، زیرا آن را توافق خوبی می‌دانیم که منافع ایران را نیز تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: من به خلاقیت‌های ایران برای عبور از بحران‌ها ایمان دارم و معتقدم با وجود عدم پایبندی یک طرف به برجام می‌توان همکاری‌های خود را با کشور‌ها گسترش داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر