بازدید 5227
۷

شبکه برق عراق به شبکه برق ایران متصل شد

کد خبر: ۹۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 01 November 2019
با سنکرون شبکه برق دو کشور، شبکه برق عراق به شبکه برق ایران متصل شد.

به گزارش تسنیم، با حضور وزیر نیروی ایران و معاون وزیر برق عراق، شبکه برق دو کشور به هم سنکرون شد.

پیش از این بین وزرای دو کشور توافق شده بود که شبکه برق ایران و عراق تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی با هم سنکرون شوند.

سنکرون شبکه برق ایران و عراق زمینه افزایش تبادل انرژی الکتریکی را برای دو کشور فراهم می‌کند.

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت: وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار داشت: پیش از این جلسات متعددی با حضور مسئولان صنعت برق عراق برگزار شده و ابعاد فنی سنکرون شبکه دو کشور بررسی شده بود.

وی افزود: با سنکرون شبکه برق ایران و عراق، شاهد افزایش تبادلات انرژی الکتریکی بین دو کشور خواهیم بود.

معاون وزیر نیرو همچنین از برنامه ریزی برای سنکرون شبکه ایران، عراق و سوریه خبر داد و گفت: صنعت برق ایران نقش موثری در منطقه دارد و روز به روز به این نقش آفرینی افزوده می‌شود.

حائری تصریح کرد: کشور‌های منطقه با بازدید‌ها و جلسات متعددی که در ایران داشته اند، از سطح بالای تکنولوژی صنعت برق ایران مطلع شده و خواستار بهره مندی از دانش و توان فنی و مهندسی صنعت برق ایران برای ارتقای سطح تولید، تأمین و نگهداشت صنعت برق خود هستند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز روز گذشته در خصوص برنامه ایران برای صادرات برق به سوریه از طریق کشور عراق، گفت: این مهم نیازمند اقداماتی از جمله راه‌اندازی یک خط ۴۰۰ کیلوولت است تا همانگونه که به استقلال و تمامیت ارضی سوریه کمک کرده‌ایم بتوانیم در زمینه بازسازی سوریه نیز شاهد نقش‌آفرینی ظرفیت‌های عمرانی ایران باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
آقاانهاوضع مالیشون خوبه تحریم هم نیستندبه آنها سوبسیدندهیدوجان انان که دوست دارید کمی بیشرحساب کنیدکه پول دستتان بیاید قبض های کاغذی رابرای هموطنانتان آنانکه مشکل باپیامک اس ام اس وغیره دارند مجددا بفرستیدکه بدحساب نشویم حالانمیدانم این ارتباط برای ماخوب است یابد
مبارک باشه برای عراقی ها برق مفت هم رسید اینجا می خواهند از سود حساب های بانکی هم مالیات بگیرند!!!!
عراق مگه برق داشته که به شبکه ایران متصل شود؟ یکی از دلایل تضاهرات گسترده در عراق کمبود برق است.بالاخره تضاهرات عراق کار خودش را کرد و باج هنگفتشان را از ایران گرفتند.از این ببعد ایرانی ها باید برای برادران صرفه جویی کنند که مبادا بی برق بمانند...
آقای همایون حائری:
همگامی و تقارن (Synchronisation) این دو شبکه برق به سود کیست؟ آیا سبب افزایش خاموشی ها در ساعات افزایش ناخواسته برق نمی شود؟ می شود.
چون سامانه مورد استفاده در ایران کمتر مورد بازسازی اساسی و پایه ای قرار گرفته است.
خداروشکر
عراق برا خودش برق نداره...تبادل چی..کشک چی
وزیر نیروی ایران رفته با معاون وزیر برق عراق!!!! اینو میگن اقتدار؟!!!که تازه برق بدیم به کشور دوست و برادر عراق!!!!!! ایول،، ایول،، داش مجید رو ایول
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس