بازدید 4601

رئیسی: اکنون امید مردمی بیشتر از پیش شده

رئیس قوه قضائیه گفت: برای جلوگیری از بروز فساد در اقتصاد کشور باید بستر‌های فسادزا در ساختار خصوصی‌سازی رفع شود.
کد خبر: ۹۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 31 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی افزود: برای حل مشکل بخش خصوصی باید ابتدا ساختار خصوصی سازی که با مشکلی جدی مواجه است اصلاح شود و این ساختار طوری تعریف شود که بستر‌های فسادزا را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه، دولت و رسانه را در مبارزه با فساد در کنار خود می‌بیند، اظهار داشت: هیچ کارآفرین، سرمایه‌گذار، صنعتگر و کاسبی آماده رشوه دادن به دستگاهی نیست و آنچه منجر به رشوه می‌شود بروکراسی اداری و سخت کردن کار‌های اداری است.

رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه با طولانی شدن روند انجام کار، خان‌ها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: این روند فرد را به سمت پیدا کردن آشنا و دادن رشوه سوق می‌دهد در حالی که باید راه را برای سرمایه گذاری افراد هموار و سهل کرد.

رئیسی، با اشاره به اینکه عدالت بهترین شاخص اجرای قانون است، ادامه داد: فساد به معنای چوب لای چرخ تولید گذاشتن بوده و برخورد با آن به معنای هموار کردن رونق تولید است.

وی گفت: در ذات نظام، مبارزه با فساد است و این حرکت سیاسی و موسمی نبوده و هیچ مجلس، دولت و دستگاه قضایی نمی‌تواند در مقابله با فساد بی‌تفاوت باشد، زیرا در شان یک مدیر نیست که در مبارزه با فساد بی‌تفاوت عمل کند و اصلا آن فرد مدیر نیست.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر بستن منافذی که منجر به فساد می‌شود، گفت: کارخانه‌ای در کشور وجود داشت که مدیر آن از ۳ ماه قبل کارخانه را بسته، کارگران را بیکار کرده و مواد خام را در بازار آزاد به فروش می‌رساند که قوه قضائیه در این خصوص به خوبی وارد عمل شد و با آن برخورد کرد.

رئیسی با بیان اینکه نباید هیچ مدیر کارگاه و کارخانه‌ای احساس کند که بدون پشتوانه است، افزود: توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است و قوه قضائیه نیز تاکنون ۵۰۰ کارخانه را در سطح کشور احیا کرده و به چرخه تولید برگردانده که از این تعداد ۳۲ کارخانه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

وی با تاکید بر توجه مدیران به قانون و قانون گرایی، گفت: کشور در مسیر انتخابات است و هر روز یک حزب و سیاست پای کار می‌آید که اگر مبتنی بر قانون باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

رئیس قوه قضائیه همچنین با تاکید بر نظارت درون سازمانی قبل از نظارت برون سازمانی، گفت: نظارت‌های کمکی به مدیران در دیوان‌ها انجام می‌شود، ولی اصل نظارت در خود دستگاه‌ها باید انجام شود.

رئیسی، ادامه داد: دشمن با تمام ظرفیت برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده است و اراده مردم در دفاع از نظام نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرده است.

وی اظهار داشت: اکنون تلاش می‌شود با وجود مشکلات متعدد دست به دشمن دراز نکنیم و دشمن نیز موضوع را فهمیده است و با اراده ملت و مسئولان در مقابل این فشار‌ها ایستادگی خواهیم کرد به طوریکه هم اکنون امید مردمی بیشتر از پیش شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هر کس در هر مقامی و جایگاهی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند مردم را مایوس کند، در جهت راهبرد دشمن و هر کس دانسته یا ندانسته با حرفش امید در بین مردم ایجاد کند در راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

رئیسی، ادامه داد: شناسایی پرونده‌هایی که به دغدغه مردم تبدیل شده است را جمع کرده و در سریع‌ترین زمان اقدام به حل آن‌ها خواهد شد و در این راستا باید دغدغه‌مندان را نیز در جریان کار گذاشت.

وی اضافه کرد: باید نسبت به تغییر کاربری در جهادکشاورزی دقت شود، زیرا قانون به جهادکشاورزی اختیارات لازم داده است و یک منفذ قانونی وجود دارد که باید بسته شود تا اجازه سوءاستفاده از سودجویان گرفته شود.

رئیس قوه قضائیه که صبح امروز در صدر هیاتی بلندپایه از معاونان و رئیسان دستگاه قضا وارد تبریز شد، پیش از حضور در نشست شورای اداری استان آذربایجان شرقی، در گلزار شهدا حضور یافت، از شرکت ماشین سازی دیدن و در نشست‌های جداگانه در جمع صنعتگران، نخبگان و کارکنان دستگاه قضا در استان سخنرانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
عاقلان دانند
با سلام جناب رییسی امید مردم زمانی بیشتر خواهد شد که در زندگی اسایش و ارامش داشته باشند و درامدشان با هزینه همخوانی داشته باشد وقتی زندگی مردم روز به روز بدتر می شود چگونه می شود گفت امید مردم بهتر شده است بنده یاک بازنشسته هستم با مدرک کارشناشس مدت ده سال از بازنشستگیم می گذرد تا حالا نتوانستم یک مسافرت کوچکی بکنم اگر اید مردم بیشتر شده است به راحتی می توانید یک نظر سنجی واقعی انجام دهید انوقت مشخص می شود که مردم در چه حالی هستند
عمرا
با این اوضاع بلبشوی اقتصاد غیر اصولی و غیر منطقی گرانی ها بیکاریهای ملت مظلوم دربند ایران زمین امید به چی و به کی ..... اقای رئیسی کجای کاری و در کدام نقطه و مکان ایستاده اید.
من که امیدم بیشتر شده... ایشالا زلزله بیاد
ظاهرا ایشون هم رویکرد "نظرسنجی از پشت شیشه‌ی خودرو" رو در پیش گرفتن.
من هم خیلی امیدوارم! هر چه زودتر مرگ، نصیبمان شود!
کدوم امید آقای رییسی؟؟امید به آینده فرزاندانمون؟؟امید به زندگی؟ من یه کار گر هستم که بیست ساله دارم با حقوق قانون کار زندگی میکنم دلم به کدوم آینده خوش باشه؟؟
از ریاست محترم قوه قضاییه و دستگاههای نظارتی همچون دیوان محترم عدالت اداری درخواست می کنم با تصمیمات و بخشنامه های مالیاتی خلق الساعه، تبعیض آمیز، غافلگیرانه و غیرقانونی دولت که در برخی موارد حتا به طور آشکار ناقض اصول مسلم تقنین همچون عدالت می باشند به طور قاطع و با فوریت برخورد نمایند. اینجانب به عنوان یک کارآفرین، دانشگاهی و اقتصاددان، ضمن به رسمیت شناختن جایگاه درآمدهای حقه مالیاتی در اداره جامعه، یقین دارم که رفتارها و بخشنامه های غیرقانونی و اجحاف آمیز دولت به ویژه در سال اخیر، سبب ایجاد بحران عدم اعتماد، سوق دادن اقتصاد به بازارهای زیرزمینی، فرار سرمایه ها، گسترش فساد در دستگاهها و نهایتا آسیب جبران ناپذیر اقتصادی و اجتماعی و ایجاد موج بیکاری در کشور خواهد شد. افلا یعقلون!
۴۰ سال بود منتظر بودیم شما تشریف بیارید تا امید مون بره بالا .خدایا مردیم از خوشی
آقای رییسی دارگاهها را پاکسازی کن؛ بقیه مسایل خودش حل میشود. ظلم با بشریت زاده میشود و از میان نمی رود. مبارزه با ظلم مهم است که قوه شما را به چالش می کشد. تا الان که اتفاق خاصی نیافتاده است. یا اگر افتاده تاثیر محسوسی در جانعه نداشته. مامنتظریم ببینیم
از اول انقلاب هرکس ریس قوه قضایه شده افراد قبلی را بی کفایت نامیده و یادمان نمی رود که ریس فبلی گفت ما یک ویرانه تحویل گرفتیم و غیره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار