بازدید 4215

ورود بیش از یک بیمار به اتاق پزشک، خلاف اخلاق است

کد خبر: ۹۳۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 31 October 2019

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: ورود بیش از یک بیمار به اتاق پزشک، خلاف اخلاق است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی نوبخت چهارشنبه شب در نشست بررسی و تبادل نظر درباره مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان گیلان با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت افزود: مدتی است که در سازمان نظام پزشکی کل و انجمن های پزشکی، از برخی رفتارهای غیرپزشکی و غیراخلاقی توسط تعدادی از همکاران پزشک رنج می بریم.

وی اظهار داشت: در هر انجمن علمی، کمیته اخلاق پزشکی تعریف شده از جمله در بیمارستان های خصوصی، اختیاراتی به آنها داده شده تا جلوی موارد غیراخلاقی و غیرپزشکی گرفته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت را آبروی دولت دانست و خاطر نشان کرد: جان انسان ها به این وزارتخانه بستگی دارد بنابراین فعالیت، اقدامات و برنامه های این وزارتخانه بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره ارائه خدمات به جانبازان به عنوان موضوع مطرح شده در این جلسه تصریح کرد: در دو هفته اخیر، ۲۵۰ میلیارد تومان به بیمه دی بابت ارائه خدمات به این قشر پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، توسعه بخش پیوند عضو و ایجاد مرکز کاشت حلزون را حق مسلم گیلان دانست و اضافه کرد: برای تحقق این دو مورد بایستی توجه ویژه ای شود.

وی درباره موضوع احداث بیمارستان مگاهاسپیتال برای استان گیلان بیان داشت: ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی برای گیلان پیش بینی شده و استان از این مرکز درمانی برخوردار می‌شود.

در این جلسه هر یک از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات حوزه بهداشت و درمان ، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سخنانی ارائه دادند.

منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که علوم پزشکی گیلان در مقایسه با دانشگاه های علوم پزشکی عقب است، گفت: بدهکاری سنگین دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجب شده در ارائه خدمات دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به ضریب ۲۰ تا ۳۰ درصدی اشغال تخت در برخی از بیمارستان های شهرستان های گیلان و اعزام بیمار به رشت مرکز استان افزود: اختصاص پزشکان طب اورژانس در شهرستان ها برای جلوگیری از اعزام بیمار به مرکز استان بسیار کمک کننده است.

سعید نمکی غروب چهارشنبه در جریان سفر به استان گیلان با حضور در بیمارستان های ولیعصر رودبار، ۳۱ خرداد منجیل و سلامت رستم آباد از نزدیک در جریان اقدامات درمانی و روند خدمات رسانی این بیمارستان ها قرار گرفت و دستورات لازم را برای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران ارائه کرد. افتتاح اورژانس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، بازدید از کلینیک بهداشت و درمان الزهرا (س)، خوابگاه پسرانه بوستان و بازدید از سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برنامه‌های سفر روز دوم دکتر سعید نمکی به گیلان پیش بینی شده است.

اسفندماه سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات وزیران به گیلان، ۱۲ پروژه آموزشی و درمانی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس در کنار سایر پروژه های استان افتتاح شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۶
لطفا حقوق بیمار را رعایت کنید یک بیمار بابت پرداخت هزینه به یک پزشک چند دقیقه فرصت دارد تا درباره بیماری خود و مراحل درمان آن با پزشک سخن بگوید حق بیمار چند دقیقه است لطفا اطلاع رسانی کنید آیا پزشک حق دارد همزمان 2 یا چند بیمار را به اتاق معاینه راه بدهد ؟ یک پزشک چند بیمار را می تواند در روز معاینه نماید ؟ آیا یک پزشک خسته با دهها بیمار منتظر پشت در می تواند کارکرد درستی داشته باشد ؟ لطفا در مورد حقوق بیمار از جمله مدت زمانی که او بابتش پول پرداخت کرده است اطلاع رسانی نمائید .وقتی داخل اتاق معاینه میشود میبینی 4 نفر دیگر برای نشان دادن دارو ،نشان دادن آزمایش ،نشان دادن سونوگرافی و همچنین یکی دو بیمار دیگر .. .وارد شده اند پزشک اساسا وقت رسیدگی به شما را ندارد لطفا در مورد حقوق بیمار اطلاع رسانی نمائید و پزشکان را ملزم به رعایت حق بیمار نمائید اینها به مراتب بدتر از گرانفروشی و احتکار است لطفا رسیدگی نمائید
اردبیل، چهارتا پنج تا ویزیت می کنند
افزایش 10 درصدی ویزیت پزشکان با توجه به تورم 300 درصدی سال گذشته مطابق اخلاقه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
مگر پزشکان اخلاق حالیشونه؟ از چی حرف میزنی؟ مگر حقوق کارگران و سایرین 300 درصد افزایش یافته؟ این پزشکان که فعلا ایران واسشون بهشته، اگه تادیروز ماهی 100 میلیون درامد داشتن حالا شاید امسال کمتر افزایش حقوق رو تجربه کنن. تازه بحمدالله که مالیات رو هم میپیچونن... اما من فکر نمیکنم روزگار اینطوری بچرخه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
درامد پزشکان چندین برابر درامد همکارانشان حتی در کشورهای اروپایی . این مطابق اخلاقه
کدام اخلاق ؟؟؟؟ مگر پزشکان ما اخلاق دارند ؟؟؟؟ مالیات که نمیدهند ؛ با داروخانه ها و آزمایشگاهها زد و بند میکنند و باید به همان داروخانه و یا آزمایشگاهی بروی که دکتر میگه ؛ زیر میزی میگیرند و در کار ساخت و ساز و تجارت هم هستند !!!!! این کجاش اخلاقیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
شگرد غیر اخلاق زشتی است که برای پول بیشتر رایج شده است .وقتی که نوبت ویزیت شما میرسد زبانتان بند می آید که چه مشکلی داری چندین بیمار آنجا حضور دارند؟خود پزشک سریع بیماری شما را تشخیص میدهد و نسخه می پیچد گرچه درمانی حاصل نمی شود.پزشکان ما نیاز به یادگیری اصول اخلاقی دارند .وظیفه وزارت خانه مربوطه است که مجوز کار را باید منوط به یادگیری و رعایت اصول اخلاقی کند.سهل انگاری باید هر جایی متوقف شود .این رفتار آسیب جدی روانی به بیمار تحمیل میکند
رفته بودم پزشک دربیمارستان مثلا فوق تخصصی عین صف نونوایی آقای دکتر مریضها روداخل اتاق پیش خودش آورده بود !!خدانکنه کسی بخواد موضوع خاصی مطرح کنه که خجالت بکشه جلوی دیگران بگه . این مثلا پزشک تحصیلکرده ممکلت بود!همه این مشکلات بخاطر کمبود پزشک درکشوراست. کمبودی که بسیار برای پزشکان سود آوراست!
سیستم بهداشت و درمان ما و وزارت بهداشت کلا به یک بازنگری اساسی نیاز دارد که هم مردم و هم بقیه کادر مربوطه از شر پزشک سالاری خلاص شوند. در هیچ کشوری شما نمیبینید که خود پزشکان تعرفه تعیین کنند، ظرفیت دانشگاه بگذارند و خودشان به خودشان نظارت کنند. کلا سازمان نظام پزشکی از جایگاه صنفی خود به یک سازمان قانون گذار و نظارتی تغییر کرده است. بگذریم که در کشورهای با نظام درمان توسعه یافته حتی این سازمان را هم پزشکان اداره نمی‌کنند تا با امثال این مشکلات رو به رو نشوند، وزارت بهداشت را هم اصولا اقتصاددان و جامعه شناس یا متخصص حقوق و... اکثرا اداره می‌کنند. پزشکان متخصص در ایران با انواع اقدامات از جمله کم نگه داشتن تعداد پزشک تا جایی که سرانه تعداد پزشک سوریه از ما بالاتر است و تعرفه گذاری به دلخواه خود، بیماری و رنج مردم را تبدیل به تفریح خود کرده اند تا هر چند ماه بتوانند به اروپا و کانادا سفر کنند. تا زمانی که این سیستم انحصاری و رانتی وجود دارد و تعارض منافع که اصلی اصولی است رعایت نمی‌شود مردم قربانی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
جناب اطلاعاتت خیلی کم است و دوست داری ساده ترین راه را انتخاب کنی و ان محکوم کردن پزشک است.در حالیکه بایستی مدیریت کردن مملکت و سیستم بهداشت و درمان را محکوم کرد نه پزشک.البته رابطه ای بین مشکلات این روزها و حواس پرت کردن مردم از طریق بحث پزشکان نیست.همش تقصیر امریکاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
سازمان نظام پزشکی نقشی در تعیین تعرفه ها نداره،تعیین تعرفه ها سالانه توسط شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت و با تایید معاون اول رئیس جمهور ابلاغ میشه..اطلاع نداری صحبت نکن.
بعد اونوقت تو کشورای پیشرفته به قول جنابعالی اداره نظام پزشکی اگه با پزشکا نیست با کیه؟؟مهندس؟وکیل؟قاضی؟
اخلاق کیلویی چنده؟ اگر می توانید قانون یا بخشنامه کنید و برخورد کنید. سال هاست خیلی از موارد را به وجدان و اخلاق افراد واگذار کردید و نتیجه را دیدید. در مقابل قانون مقاومت می کنند، می خواهید اخلاق را رعایت کنند. اجازه دهید تا آنجا که دلشان می خواهد مردم را بچاپند ، فعلا که بهترین کسب و کار را دارند و با درمان های ناقص خود بازار خود و همکارانشان را پررونق تر می کنند. فرقی نمی کند یک نفر را ببینند یا چندین نفر را با هم ببینند. پریروز بیمار انفلوانزایی را پیش یکی از این پزشکان محترم بردم در عرض سه دقیقه و بدون معاینه کردن و حتی نگاه کردن به چهره بیمار برگ دفترچه را پر کرد و داد دست ما. همکاران دیگرشان هم همینطور. نه نشانی از تعویض ملحفه هست نه نشانی از رعایت بهداشت. مریض نصف شب تشنج کرد و خدا بهش رحم کرد. فعلا یک کیسه بزرگ پر از دارو داریم و مریضی که روز بروز بدتر می شود. دیگر هیچ اعتمادی به مراکز درمانی ندارم چون درمان کردن پیشکش، بیماری های دیگر را اضافه می کنند.
آمریکا با این همه پیشرفت بخاطر رفع مشکلات پزشکی مردم رشته Nurse practitioner ایجاد کرده که پرستارای با سابقه بیش از سه سال کار بیمارستانی با گذروندن 2 سال فوق لیسانس در رشته فوق دقیقا مثل پزشک عمومی ویزیت میکنند این یه روش خوب برای رفع کمبود پزشک هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
این روش یه بی انصافی و حق کشی بزرگه.اگه میخوان پزشک رو زیاد کنن ظرفیت کنکور زیاد بشه...نه اینکه راه در رو درست کنن .یکی با رتبه ۲۰۰ بره پزشکی بخونه اون یکی با ۱۰۰۰۰ بره دانشگاه ازاد پرستاری بعد بره پزشکی بخونه؟
از نظر ایشان خلاف اخلاق است نه خلاف قانون ! و پزشکان منت سر ما بگذارند و اگر مقدور است اینکار رو نکنند ! در صورتیکه با پولی که بیمار می پردازد یک ربع از وقت پزشک باید به او اختصاص یابد
وقتی مریضا مثل گوسفند میریزن تو مطب دکتر مشکل از پزشک نیست
انحصار، انحصار ،انحصار، اگه انحصار در آموزش پزشکی و کم بودن ظرفیت پزشکی اصلاح بشه همه اینها خودبه خود حل میشه
جمعیت دهه ۶۰ وقتی به دوران پیری برسن کشور امکانات درمانی بیشتری نیاز داره، پس خواهشا به فکر باشید هرچند که کمی هم دیر شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی