بازدید 2898
۲

واعظی: گام چهارم را در زمان مقرر برمی‌داریم

کد خبر: ۹۳۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 30 October 2019
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کمیته‌ای موضوع گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند، گفت: اگر در مذاکرات و رفت آمد‌هایی که جریان دارد اتفاقی نیفتد، قطعا گام چهارم را در زمان مقرر برمی‌داریم

به گزارش ایرنا «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران اظهار داشت: کمیته‌ای این موضوع را بررسی می‌کند و قرار است که اگر تا همان مدت ۲ ماه تعیین شده و در مذاکرات و رفت و آمد‌هایی که هست، آنچه که ما به‌دنبال آن هستیم اتفاقی نیفتد، قطعا گام چهارم را در زمان خودش برمی‌داریم.

وی درخصوص علت مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در مالزی بیان کرد: این اتفاق فقط مالزی نیست در برخی از کشور‌های دیگر هم برای حساب‌های دانشجویان این اتفاق افتاده و به خاطر مشکلاتی است که در اثر تحریم به وجود می‌آید، ولی خوشبختانه با رایزنی سفارتخانه و وزارت خارجه بسیاری از این‌ها باز شده است و انشاء الله رایزنی خواهیم کرد این مسئله هم حل شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مواضع ایران درباره اتفاقات عراق و لبنان هم گفت: وضعیتی که الان به وجود آمده و اینکه هم آمریکا و هم عربستان و برخی کشور‌های دیگر و رژیم صهیونیستی روی خواسته‌های مردم سوار شده و هم فضای مجازی را کنترل می‌کنند، هم خط می‌دهند و هم از نظر مالی حمایت می‌کنند و به نظر می‌رسد در مجموع به ضرر مردم لبنان و عراق است.

موضع ایران توجه دولت‌ها به خواست مردم است

واعظی خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره این بوده که هم دولت‌ها باید به خواست مردم توجه کنند و هم اینکه مطالبات به نحوی بیان شود که باعث هرج و مرج، به‌هم‌ریختگی اوضاع و تخریب و مجروح و کشته شدن افراد نشود.

وی عنوان کرد: توصیه ما همواره دعوت به آرامش و اجازه دخالت ندادن به نیرو‌های خارجی است که از این فضا، اهداف خودشان دنبال می‌کنند و هدفشان این است که دولت مستقر را تضعیف کنند و هدف دیگر آن‌ها این است که مرجعیت و احزاب قانونی را نزد مردم فاسد جلوه دهند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: از طرف دیگر تلاش زیادی انجام می‌دهند با شعار‌هایی که درست می‌کنند، فاصله‌ای بین جمهوری اسلامی با عراق ایجاد کنند. باید هم‌آن‌ها هم ما این‌آگاهی را داشته باشیم که خارجی‌ها به این اهدافشان نرسند.

رفراندوم یک اصل مترقی است

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث رفراندوم و انتقاداتی که درخصوص اظهارات رئیس جمهوری مطرح شد، گفت: من متوجه نیستم کسانی که مخالف یک اصل قانون اساسی هستند به چه چیزی اشکال دارند. بالاخره این یک اصل مترقی است که در قانون اساسی ما وجود دارد و بعد از انقلاب هم هر زمان که مراحل آن طی شده از آن استفاده کردیم.

واعظی افزود: با این اصل نباید مخالفت کرد ضمن اینکه (این اصل) خیلی صراحت دارد که باید مراحل آن طی شود و در اختیار یک ارگان هم نیست. بالاخره دولت، مجلس و مقام معظم رهبری باید به یک نقطه روشنی برسند و اجرا شود. به اعتقاد من این مخالفت ندارد همانند بقیه اصولی است که در قانون اساسی وجود دارد و در مقاطعی لازم هست که از آن استفاده شود.

فشار‌های آمریکا دیر یا زود برداشته می‌شود؛ بانک‌های ما باید با دنیا کار کنند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران برای تصویب کنوانسیون‌های مرتبط با اف‌ای تی اف اظهارداشت: موضع دولت روشن است. اعتقاد ما بر این است و به صراحت هم اعلام کردیم. هرچند امروز از طرف فشار‌هایی که آمریکا وارد می‌کند، بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی نمی‌توانند آن طور که می‌خواهند کار کنند و محدودیت‌هایی برای تحریم و روابط بانکی ما به وجود آمده است. ما قطعاً این‌ها را موقت می‌دانیم و فکر می‌کنیم دیر یا زود این تحریم‌ها رفع می‌شود، موانع بانکی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و بانک‌های ما همانند گذشته باید با بانک‌های دنیا کار کنند.

واعظی در پاسخ به افرادی که می‌گویند با تصویب لوایح مربوط به FATF اطلاعات کشور به خارجی‌ها داده می‌شود، گفت: کسانی که این سخنان را بیان می‌کنند اصلا روابط خارجی و بانکی را نمی‌دانند، الان هم در خرید و فروش‌هایی که در حال انجام است در همین حد هم اطلاعات تبادل می‌شود و این اطلاعات خیلی مانع کار نیست.

مخالفان لوایح FATF مسئولیت عدم تصویب لوایح را بپذیرند

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: کسانی که الان مانع شده اند یا تبلیغ می‌کنند که این لوایح نباید تصویب شود باید روشن با مردم صحبت کنند و مسئولیت عدم تصویب این لوایح را بپذیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه صدا و سیما یک طرفه عمل می‌کند، گفت: صدا و سیما مواضع دولت و سخنان موافقان - چه حقوق‌دان‌ها و دانشگاهی‌ها را - پخش نمی‌کند. بلکه بیشتر سخنان افراد خاص که مخالف هستند یا خود آن‌ها بخشی را به عنوان مستند تولید می‌کنند و ویژه و هر آن چه که دلشان می‌خواهد را آماده و پخش می‌کند و حتی سخنان رئیس جمهوری را بخش بخش منتشر می‌کند که کار صحیحی نیست.

اتفاقات روز انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ را پیگیری می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره اقدامات دولت در خصوص توسعه سیاسی و فعالیت احزاب، اظهار داشت: آنچه که رئیس جمهوری در سال ۱۳۹۲ مطرح و تاکنون دنبال کردند اکنون توسط وزارت کشور پیگیری می‌شود و این وزارتخانه رابطه خوبی هم با احزاب دارد. وزارت کشور به تشکل‌های سیاسی با تفکر‌ها و دیدگاه‌ها و ائتلاف‌های مختلف مجوز فعالیت داده و در مقایسه با دولت‌های قبلی کار بسیاری خوبی انجام شده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اتفاقات پیش آمده در روز انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را بررسی و دنبال می‌کنیم تا در جلسه بعدی تکرار نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
سلام: جناب اقای واعظی مگر دولت و مذاکره کنندگان برجام که خود اذعان واعتراف دارند برجام دستاوردی جز هیچ نداشت بجز (تعطیلی 100نوع فناوری پیشرفته هسته ای) مسئولیت آنرا قبول کردند مگر خود آقای ظریف نگفتنددر صورت تصویب FATF بنده و رئیس جمهور هیچ تضمینی نمی توانیم بدهیم که سیستم بانکی ما از تحریم خارج می شود غرب و آمریکا می خواهند با اینستکس و FATFایران را به لحاظ اقتصادی در چنبره تحریمی خود قرار دهند و هرگونه فعالیت ضد تحریمی ایران رارصد کرده و باآن مقابله کنند آن وقت تحریم های غرب اثر بسیار ناگوراری بر اقتصاد و معیشت مردم خواهد گذاشت اگر مسئولین با تدبیر وعاقل باشند راه صحیح و مصلحت کشور عدم تصویبFATFو حتی عدم قبول ساز وکاراینستکس پیشنهادی اروپااست.
خیلی در ربطه با FATF , CFT کم اطلاعات میدهید و به نظر میرسد اگر اینها را تصویب کنیم راحت غربیها راههای دور زدن ما را میبندند و خیلی هم اصرار دارند ما به اینها بپیوندیم و بهمین دلیل چندین بار انرا تمدید کرده اند و احتمالا باز هم تمدید خواهند کرد.

چرا نمیگویید چه اطلاعاتی باید به انها داده شود و اینکه دعوای غرب با ما بیشتر از همه سیاسی است و گرنه کلیه بهانه های انها دلیل فنی ندارد و کشورهایی مانند عربستان که راحت حامی تروریسم هستند چون به امریکا باج میدهند اصلا به انها بند نمیکنند. بهر حال به نظر میاید گیر انها بیشتر میشود و بهانه دیگری هم پیدا میکنند. اگرواقعا جایی به محصولات ما احتیاج داشته باشد راهش را برای پرداخت پول هم پیدا میکند وگرنه از ما هیچ چیزی نخواهد خرید و فروش و به عراق هم نمیتواند بازاری دایمی برای ما باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر