بازدید 3447
۳

کشف یک گور جمعی در شمال نجف

این مؤسسه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: این گور به حوادث انتفاضه (قیام) شعبانیه در سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد و استخوان‌های انسان‌ها تا بیش از ۴۰۰ متر در این گور پراکنده شده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 29 October 2019
نیرو‌های مؤسسه شهدا امروز (سه شنبه) از کشف یک گور جمعی جدید در منطقه "خان الربع" واقع در شمال استان نجف اشرف خبر دادند.

به گزارش شبکه "آفاق" عراق، این مؤسسه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: این گور به حوادث انتفاضه (قیام) شعبانیه در سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد و استخوان‌های انسان‌ها تا بیش از ۴۰۰ متر در این گور پراکنده شده است.

این مؤسسه تاکید کرد: این موضوع به اطلاع فرماندهی پلیس نجف به منظور انجام حفاظت‌های لازم و جلوگیری از دستکاری بقایای اجساد تا زمان ورود تیم مربوطه رسانده شده است.

از سویی دیگر "ضیاء کریم" مدیر گور‌های جمعی در این باره گفت: گور جمعی از روش‌هایی است که رژیم طاغوتی بعث برای مخفی کردن جنایت‌های خود استفاده می‌کرده است.

وی افزود: تیم ما در روز‌های آینده تمام مناطق مشکوک را جستجو خواهد کرد تا حجم حقیقی این گور جمعی را مشخص و تمام اقدامات قانونی، فنی و لجستیکی برای آن اجرا شود.

مردم عراق، پس از بیرون رانده شدن نیرو‌های صدام از کویت در سال ۱۹۹۱ علیه رژیم بعث قیام کردند که به انتفاضه شعبانیه معروف است، طی این قیام بیش از ۱۴ استان (از ۱۸ استان) عراق به طور کامل از تسلط رژیم بعثی خارج شد، اما صدام با همکاری عربستان و آمریکا، توانست این قیام را به شکل خونین سرکوب کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اینک ملت عراق در آرزوی همان حکومت طاغوت هستند.
و به کمک منافقین از کفار بد تر.
صدام با همکاری عربستان و آمریکا، توانست این قیام را به شکل خونین سرکوب کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا چرت و پرت میگید.امریکا که در ان زمان برای حمایت از شورشیان منطقه پرواز ممنوع وضع کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر