بازدید 4294

سازمان ملل مرگ البغدادی را تایید نکرد!

کد خبر: ۹۳۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 29 October 2019

هماهنگ کننده تیم بازرسان سازمان ملل درباره گروه‌های تروریستی اعلام کرد که به اسناد و ادله کافی برای تأیید مرگ سرکرده داعش دست نیافته است.

به گزارش «تابناک»، ادموند فیتون، هماهنگ کننده تیم بازرسان سازمان ملل درباره گروه‌های تروریستی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که تیم وی تا این لحظه نمی‌تواند مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش را تأیید کند.

وی در این باره گفت: نه، من تایید نمی‌کنم اما معتقدم که باید به این موضوع با جدیت نگاه کرد. روش ما این است که با احتیاط با خبرها برخورد کنیم تا بتوانیم آن را از یکی از کشورهای عضو بشنویم.

فیتون در ادامه افزود: اگر مرگ بغدادی تأیید شود این یک ضربه برای داعش خواهد بود اما برای نابودی آن کافی نیست.

هماهنگ کننده تیم بازرسان سازمان ملل درباره گروه‌های داعش، القاعده و طالبان ادامه داد: همه آن چیزی که ما داریم، بیانیه منتشر شده آمریکایی‌هاست. آنها اعلام کردند که این اطلاعات را کنترل کرده‌اند و اینگونه به نظر می‌رسد که نسبت به اظهاراتشان اطمینان دارند؛ بنابراین من معتقدم که باید به این موضوع با جدیت نگاه کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن در راستایی تأیید این خبر سوال‌هایی را از آمریکایی‌ها خواهم پرسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن بغدادی در عملیات نیروهای ویژه این کشور در شمال غرب سوریه خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان