بازدید 10725
آخرین تحولات خاورمیانه؛

کشته شدن ۶۳ تن در جریان ناآرامی‌های عراق/عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا/ حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه/ محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها

عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا، حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه، محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها و جزئیات اقدام جدید ضد ایرانی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن ۶۳ تن در جریان ناآرامی‌های عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۳۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 October 2019

عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا، حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه، محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها و جزئیات اقدام جدید ضد ایرانی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن ۶۳ تن در جریان ناآرامی‌های عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کمیسریای عالی حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان تظاهرات اخیر ۶۳ تن کشته و ۲۵۹۲ تن نیز زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش ۱۰ تن در بغداد، ۱۴ تن در میسان، ۱۵ تن در ذی قار، ۷ تن در بصره، یک تن در المثنی، ۱۲ تن در الدیوانیه و ۴ تن در بابل کشته شده اند.

کشته شدن ۶۳ نفر در جریان ناآرامی‌های عراق/عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا/ حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه/ محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها

طبق این بیانیه در جریان تظاهرات‌ اخیر به ۸۳ ساختمان دولتی و مقر احزاب در استان‌های الدیوانیه، میسان، واسط، ذی قار، بصره، المثنی، بابل و کربلا خسارت وارد شده است.

عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا

وزارت دفاع روسیه، با انتشار عکس‌های ماهواره‌ای، اسنادی از قاچاق نفت شرق سوریه با حمایت آمریکا منتشر کرد.

مسکو مواضع اخیر واشنگتن درباره علت اعلامی آمریکا برای حضور نظامیانش در سوریه، یعنی به منظور حفاظت از میادین نفتی این کشور در برابر «تروریست‌های داعش» را رد و با تصاویری ماهواره‌ای ثابت کرده که نفت سوریه تحت حفاظت آمریکایی‌ها قاچاق می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به اظهارات اخیر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره حضور شماری از نظامیان آمریکایی در شرق سوریه به منظور جلوگیری از تسلط داعش بر میادین نفتی را عاری از حقیقت خواند و طبق تصاویری ماهواره‌ای که از دخالت نظامیان آمریکا در قاچاق نفت سوریه منتشر کرده، این ادعا را زیر سؤال برد.

«ایگور کوناشنکوف» با اشاره به هدف ادعایی آمریکا برای «حفاظت از میادین نفتی شرق سوریه در برابر داعش» گفت: «آنچه اکنون واشنگتن با غصب و کنترل نظامی میادین نفتی شرق سوریه انجام می‌دهد، راهزنی بین‌المللی است».

این مقام روس افزود: «ذخایر نفتی و دیگر منابع زیرزمینی سوریه تنها به جمهوری عربی سوریه متعلق است و هیچ تعلقی به تروریست‌‎های داعشی یا حفاظت‌کنندگان آمریکاییِ تروریست‌های داعش ندارد».

به گفته کوناشنکوف، «نه قوانین بین‌المللی و نه قانون خود آمریکا توجیه‌کننده هدف اعلامی نظامیان آمریکا برای حفاظت از ذخایر سوریه و جدا کردن آن‌ها از مردم و کشور سوریه نیست».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد مواضع واشنگتن درباره حضور نظامیان این کشور در میادین نفتی شرقی سوریه به منظور اطمینان از دست نیافتن داعش به این میادین، تصاویر ماهواره‌ای از دخالت نظامیان آمریکایی در زمینه قاچاق نفت سوریه به دیگر کشور‌ها چه قبل از شکست «خلافت داعش» و چه بعد از شکست این تروریست‌ها منتشر کرده است.

طبق این تصاویر، قاچاق نفت سوریه با کاروانی از کامیون‌ها و تانکر‌ها تحت حفاظت نظامیان و شرکت‌های خصوص نظامی آمریکایی دیده می‌شود

کشته شدن ۶۳ نفر در جریان ناآرامی‌های عراق/عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا/ حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه/ محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «تصاویر اطلاعاتی فضایی نشان داد که به طور فعالانه‌ای، نفت سوریه تحت محافظت نظامیان آمریکایی استخراج و گسترده‌ به خارج از سوریه صادر شده است».

حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه

ارتش ترکیه با همکاری گروه‌های معارض مسلح ناحیه ابوراسین در حومه رأس العین را هدف حملات شدید خود قرار داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه وارد بخش‌های جنوبی ناحیه ابوراسین شده و به پیشروی خود به سمت مرزهای مشترک با ترکیه ادامه دادند.

از سوی دیگر، شماری از نیروهای ترکیه پس از درگیری‌های شدید وارد ناحیه باب الخیر در حومه رأس‌العین و در پی این درگیری‌ها شماری کشته و زخمی شدند.

مرکز دیده بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری اعلام کرد، درگیری‌های شدیدی در سه محور در دو منطقه باب الخیر و مریکیز از توابع شهرک ابوراسین به وقوع پیوست. 

این مرکز همچنین از وقوع درگیری و بمباران شدید روستای الداودیه واقع در جاده رأس العین به تل تمر خبر داد.

مرکز دیده بان حقوق بشر به نقل از منابع خود اعلام کرد، در پی درگیری‌ها 6 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد" و 9 تن از عناصر گروه ارتش آزاد سوریه کشته شده اند.

به گفته این منابع نیروهای سوری وارد شهرک ابوراسین ـ که تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه بود ـ شده‌اند و همزمان درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای ترکیه به وقوع پیوسته است.

محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها

دادگاهی در ایالت اوهایوی آمریکا یک ایرانی‌تبار را به اتهام دور زدن تحریم‌های این کشور به بیست ماه حبس محکوم کرد.

 دادگاه اوهایو این فرد را به اتهام دور زدن تحریم‌ها و ارسال تجهیزات برای صنایع نفت و گاز ایران به بیست ماه زندان محکوم کرده است.

در همین رابطه، معاون دادستانی کل آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کرد که متهم با انگیزه سودجویی شخصی و نقض قوانین آمریکا قطعاتی را برای صنایع نفت و گاز ایران خریداری می‌کرده است.

کشته شدن ۶۳ نفر در جریان ناآرامی‌های عراق/عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا/ حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه/ محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها

معاون دادستانی آمریکا تأکید کرده، این مورد مشخص نشان می‌دهد، تقاضا برای فناوری‌های ویژه آمریکا و آمادگی برای ارسال این تجهیزات و فناوری‌ها به کشورهای دشمن وجود دارد.

به گفته دادستانی آمریکا، نام متهم «بهروز بهروزیان» است. او ۶۴ سال دارد و ساکن شهر کلمبوس در ایالت اوهایوست. بهروزیان از سال ۱۹۷۶ ساکن آمریکاست و در سال ۱۹۸۷ تابعیت ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده است.

جزئیات اقدام جدید ضد ایرانی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا

وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا سازوکارهای جدیدی برای تقویت شفافیت در تجارت بشردوستانه با ایران اعلام کردند.

در بیانیه ای که مشترک توسط این دو وزارتخانه منتشر شده، آمده است کشورها و شرکت‌هایی که قصد دارند در زمینه‌های مجاز با ایران معامله کنند، باید طبق مقررات دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا، تمامی اطلاعات مربوط به این معاملات را ارائه دهند.

دولت آمریکا  در این بیانیه با تکرار ادعاهای ثبات نشده قبلی علیه ایران آورده است که از هرگونه معامله با افراد و نهادهایی که به دلیل دخالت و یا حمایت از فعالیت های تسلیحاتی و تروریستی ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا هستند، جلوگیری خواهد کرد.

در این بیانیه تأکید شده، سازوکار جدید کمک خواهد کرد که جامعه بین‌الملل با هشیاری بیشتری در تجارت بشردوستانه با ایران معامله کنند.

دولت آمریکا هدف از این سازوکارها را تضمین عدم صرف منابع مالی حاصل از معاملات برای «تولید موشک‌های بالستیک» و «حمایت از تروریسم» اعلام کرده است.

این بیانیه در ادامه ادعا کرده است: بخش مبارزه با جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا، ایران را یکی از مراکز پولشویی می داند و برای حفاظت از نظام مالی آمریکا در برابر فعالیت های مالی مخرب ایران مقررات جدیدی وضع کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است، با توجه به اینکه ایران هنوز بزرگترین حکومت حامی تروریسم است و قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب و اجرا نکرده، اعمال یک مقررات سختگیرانه تر در معامله با ایران ضروری است.

در همین حال، استیومنوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در رابطه با سازوکارهای جدید مربوط به معامله با ایران گفت: ما به انتقال نامحدود کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران که بیش از چهاردهه از فساد و سوءمدیریت رژیم آسیب دیده‌اند، متعهد هستیم و این سازوکارها به شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند، کمک می‌رساند که تحریم‌ها را نقض نکنند.

«سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در زمینه تروریسم و اطلاعات مالی نیز در این زمینه گفت: «با اجرای این ساز و کار جدید، هیچ پول و درآمدی به ایران نخواهد رسید. این مقررات به برقراری شفافیت معاملات مالی کمک می‌کند تا کالاهای بشردوستانه که وارد ایران می شوند، واقعا به دست مردم برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۸
چندش آورترین عمل آمریکا، توجیهاتیه که برا کاراش انجام میده، تحریم به بهانه نقض حقوق بشر، به بهانه حمایت از تروریسم، به بهانه دخالت در امور کشورای همسایه، .... عذر بدرتر از گناه. آمریکا که لقب شیطان بزرگ بهش دادیم در واقع از شیطان هم پست تره، چون شیطان ریاکار نیست.
میگن یه آدمی گناهی کرد بعدش گفت لعنت بر شیطان. شیطان جلوش ظاهر شد و بهش گفت لعنت بر خودت، کاری که تو انجام دادی اصلا به ذهن من نمی رسید.
کسی که این خباثت های آمریکا رو نبینه واقعا کوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
امریکا خبیث است و شیطان تشریف دارد را زمان بسیاری است که می دانیم و این خودی که همه چیز را انحصاری کرده اند که مردم به نان شب محتاجند در صورتیکه در کشوری ثروتمند به دنیا امده اند را هم بگو.
.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
همه میبینن تا اخر عمرت مغلطه نکن کسی نمیگه امریکا خوبه میگن چی شد که بر و بچه ها رو همه فرستادین اونجا
خان محمد علی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
سیب زمینی پیاز گوجه آوردم. بدو مشتریییی
سیستانی باید بر ضد دولت عراق حکم جهاد بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مشکل عراق از دمکراسی و عدم فساد می‌گذرد و دستیابی به ان هم نزدیک است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
سیستانی با علما و مراجع جاهای دیگه فرق داره. سیستانی سیاسی نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ناشناس09:20هیچ توصیه ای برای ترامپ نداری?
حکومت‌های لبنان و عراق در آستانه‌ی سقوط.
آمریکایی های جنایتکار تنها هدفشون چپاول منابع نفت و گاز خاورمیانه است.عرب ها فکر کردند بهار آمریکایی ها همیشگیه.آمریکا ذاتش نابودی تمدن و فرهنگ کشورهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
درست میگویی نفت وگاز را خودمان میتونیم
با قیمت های پایین وسیاه به روس وترکیه وچین بدیم!
سلطان عثمانی ترکیه الان یار باوفایش رو در ادلب از دست داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
تسلیت به اردوغان
وضعیت در عراق با آنچیزی که در صدا و سیما میبینیم ۱۸۰ درجه فرق داره

طوریکه مخاطبین صداوسیما فکر میکنند هنوز صدام هست !!!!!
واقعیات را کتمان نکنید
مردم عراق فاسد نیستند
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
من هم وقتی خبرها را از بی بی سی دنبال می کتم
چنین حسی دارد.
امروز امریکا و ترکیه و کلیه متحدانش در منطقه و سراسر دنیا در بن بست گیرافتاده اند. هر روز در امریکا جلیقه زردها تظاهرات میکنند. هر روز در عربستان مردم از فشار گرانی و بیکاری در خیابانها تظاهرات میکنند و کشته میشوند. طبق آمار رسمی سازمان یونیسفک روزانه 400 تا 800 نفر در این چند کشور در تظاهراتها کشته میشوند. خود مردم امریکا 99 درصدشان کارتن خواب هستند و فقط 1درصد مسکن دارند.
بسیاری از تجهیزات امریکا دروغ رسانه ای است و اصلا واقعیت ندارد. اصلا چیزی به اسم ناو هواپیمابر ساخته نشده
همش عکس و فیلم و حقه سینمایی و فتوشاپه چندتا هم ماکت ساختن که اصلا کار نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
قرصاتو سرساعت بخور عزیز
جالبه آمریکا شده رئیس جهان.یعنی همه دنیا باید به اون معاملاتشون خبر بدن. این همه کشور یه طرف. بقیه کشورها یه طرف..... واقعا باید تاسف خورد برای دنیا...
اول باید دلار حذف بشه از معاملات جهانی.بعد آمریکارا دنیا باید بایکوت و منزوی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
تو اول برای خودت متاسف باش!
قوانین جهانی را فقط امریکا تعیین نمیکند.
لعنت به جنگ و جنگ طلب
تابناکیهای گرامی ؛ شما هم مانند صدا و سیما صبر کنید تا ساعت یا روز آرامی در عراق ایجاد شود ، بعد به یکباره خبر بزنید که ؛ آرامش به شهرهای عراق بازگشته است بالاخره از این طریق مردم میفهمند که قبلا خبری بوده و کنترل شده است ، باید نگران نباشند. یا بگذارید خبرهای اعتراضات عراق خوب بیات شود بعد منتشر کنید . مبادا خبر اعتراضات را به موقع منتشر کنید!!!
انتساب قیام مردم لبنان و عراق به عربستان، امارات، اسرائیل و آمریکا هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و مردم این دو کشور برای مبارزه با فساد تصمیم خود را گرفته‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
این وزش هم به کشور های خلیخ خواهد رسید
خير سرش امريكا مجاني براي سوريه دلسوزي نميكند
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چندتاکشورجمع شدن
وازکشتارمردم سوریه ميخوان پول دربیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مگر ما مجانی کاری برای سوریه انجام میدیم ؟
چرا سوریه چاههای نفتیش را که در حال غارت هستند، با موشک تخریب نمیکند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مگه بستنی یخیه؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چون 200 تا سرباز تمریکا اونجا وایسادن و هیچ دولتی حتی روسیه هم جرات نداره همچین کاری بکنه
چه برسه سوریه
داستان دولتها با گروه های نیابتی فرق داره
در واقع ما دومرتضی نیستیم بلکه یکنفریم
و تازه از آسایشگاه بیماران روانی فرار کرده ایم
پاسخ ها
خان محمد علی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
از همون اول هم مشخص و معین و واضح و پرواضح بوده و هست و خواهدبود که شما حالتون خرابه و خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
به خانه برگردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ای هیتلر ای موشک
اردوغان جنایتکار با بهانه های واهی و اداعاهایی بدور از واقعیت به سوریه لشگر کشی کرد و همچنان اصرار بر تداوم جنایاتش دارد. او باید به عنوان متجاوز و جنایتکار در یک دادگاه بین المللی محاکمه شود. او جنایت پیشه است. او در حال ویران کردن خاورمیانه است. اگر امروز جهانیان ساکت بمانند قطعا و یقینا بخشهای بیشتری از دنیا را به نجاست و کثافت خواهد کشید. دنیا باید یک موضع قاطع علیه وی بگیرد و او را برای همیشه مهار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
باشه میسپرم دادگاهی شه
بنده از همین تریبیونگ استفاده میکنم و اعلام میدارم که فعلا هیچ قسد و تمایلی برای ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری ندارم
لطفا دوستان اصرار نفرمایند. چرا که بحکم احساس وظیفه و رودربایسی قبول نکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
آقا نعمت خواهش داریم که بیایید و مشکلات را برطرف کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
تو نوبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
طبق ادبیاتت باید می نوشتی اسرار
و مادری که میگوید پسرم از سال 2003 در برابر آمریکا و انگلیس و قبل از آن به عنوان سفیر شهید صدر در برابر صدام می جنگید. مادری که شنیده ها حاکی است دیروز از داغ دو فرزندش که در آمبولانس شهید شدند دق کرد و از دنیا رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
شما زیاد روایت فتح نگاه نکن. یکمی هم عموپورنگ و خاله شادونه نگاه کن روحیاتت نرم شه
کسایی که برای برقراری دموکراسی اومدن خاورمیانه امروز شدن دزدای بین المللی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کسایی که نیومدن چی؟
تورم وگرانی وبیکاری دولت مردم را فلج کرد نه ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فردا برو کلینیک سرکوچه 2هزار تومن بده بگو قطره فلج اطفال میخام.
نه خود خورم، نه به کس دهم.
گنده کنم، به مگس دهم.
حکایت خاندان اسد و نفت سوریه است.
(( البته اینجا استثنائا" خاندان اسد زیادی خوردند)).
اگر اسد درآمد حاصل از فروش نفت را صرف آبادانی و رفع اختلاف طبقاتی میکرد و آنرا بین مردم کشورش صرف نظر از قوم نژاد ومذهب میکرد الآن وضعیت مملکتشون اینطور نمیشد که این سرمایه خدادادی روزی به دست اردوغان فرصت طلب بیفتد و حالا هم دست ترامپ قمارباز.
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
در کشورهای عربی هم دست آخر پول نفت واریز میشه بجیب صاحبان تکنولوژیهای جدید و لوکس در دنیا یعنب چند کشور غربی.
فقط در کشور ماست که فروش نفت به بالاترین قیمت و مستقل می باشد و کاملا بین مردم عادلانه تقسیم میشود و صرف بودجه های دیگری نمی گردد. فقط مردم استفاده میکنند
چرا روحانیون عراقی به کشتار مردم عراق بی تفاوت هستند ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل