بازدید 4539

عراق با بازگشایی مرز سومار موافقت کرد

کد خبر: ۹۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 27 October 2019

استاندار کرمانشاه از موافقت نخست وزیر عراق برای بازگشایی مرز سومار برای ترانزیت کالا خبر داد.

هوشنگ بازوند عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سرسرای همایش‌های استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قرار است در این خصوص نشستی تشکیل و به صورت مفصل با طرفین عراقی صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه بسته بودن مرز سومار به دلیل آماده نبودن طرف عراقی است، تاکید کرد: استانداری کرمانشاه بیش از همه برای بازگشایی این مرز شتاب دارد.

بازوند بیان کرد: ما افزون بر کوشش برای بازگشایی مرز سومار، در حال رایزنی برای رسمی شدن آن نیز هستیم و این موضوع به طرف عراقی ابلاغ شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر استفاده از همه ظرفیت‌های مرز پرویزخان در امر صادرات نیز تاکید کرد و گفت: تا زمانی که مرز سومار بازگشایی می‌شود این مرز می‌تواند بار صادراتی سومار را نیز به دوش بکشد.

وی گفت: مرز پرویزخان با وجود قدمتی که دارد از وجود برخی مشکلات رنج می‌برد و این مشکلات سبب شده تا رانندگان دچار معضلاتی مانند معطلی‌های دو تا سه روزه شوند.

بازوند همچنین با اشاره به جذب ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در مرز پرویزخان، خواستار رفع قوانین مزاحم در حوزه صادرات شد و از رییس اتاق بازرگانی نیز خواست تا این قوانین را شناسایی و اعلام کند.

استاندار کرمانشاه در پایان وجود بازارچه های مرزی را برای کشور و استان ظرفیت دانست و گفت: توجه به این ظرفیت بزرگ، می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را کاهش دهد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با دو بخش کُرد و عرب‌نشین عراق و داشتن شش مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

مرز سومار تابستان امسال از طرف مسوولان عراقی بسته شد.

منبع: ایرنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان