بازدید 14417
انبارلویی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

روحانی دنبال ایجاد دوقطبی در کشور است/ دولت به دنبال تعامل با دنیاست یا فروش کشور؟/ راه برای مذاکره دوباره باز است؛ اما خود روحانی هم می‌داند این یعنی «دیوانگی»!

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه آقای روحانی گفته بود، چهل سال گذشته و ما هنوز نمی‌دانیم که پیشرفت کشور در تعامل است یا تقابل، تصریح کرد: این سؤال آقای روحانی بی ربط است. چه کسی می‌گوید پیشرفت در تقابل با دنیاست؟ ما با دنیا تقابلی نداریم آقای روحانی بهتر است بدانند که آمریکا دنیا نیست...
کد خبر: ۹۳۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 27 October 2019

سخنان اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهوری در هیأت دولت و دانشگاه تهران سبب شد تا برداشت ها و تحلیل های مختلفی از این سخنان صورت بگیرد. روحانی در جلسه هیأت دولت گفته بود: «به مردم می گویم که چه کسانی باعث تعطیلی کشور شدند» و یا در دانشگاه تهران گفته بود: «40 سال از انقلاب می گذرد و ما هنوز نمی دانیم پیشرفت کشور در تعامل است یا تقابل.»

به گزارش «تابناک»؛ عده‌ای از کارشناسان سیاسی بر این باورند که بی تکلیف ماندن و یا به عبارتی مشخص نشدن وضعیت لوایح مرتبط با پیوستن ایران به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام سبب این اظهارات از سوی حسن روحانی شده است؛ موضوعی که حتی باعث شد «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور از موافقت با این لوایح توسط رهبری و سران قوا سخن بگوید؛ هرچند مجمع تشخیص و دفتر رئیس قوه قضائیه از نادرستی این موضوع سخن گفتند.

در همین زمینه با «محمد کاظم انبارلویی»، عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی و از فعالان و تحلیلگران سیاسی اصولگرا پیرامون دلایل و چرایی مطرح شدن چنین سخنانی از سوی رئیس جمهور و حتی معاون اول او یعنی «اسحاق جهانگیری» به گفت و گو نشستیم.

روحانی دنبال ایجاد دو قطبی در کشور است

محمدکاظم انبارلویی، تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با «تابناک» به تحلیل بیان برخی سخنان در روزهای اخیر پرداخت و درباره اظهارات این روزهای حسن روحانی اظهار کرد: روحانی با این اظهارات به دنبال ایجاد دو قطبی در کشور است.

وی گفت: آقای روحانی تلاش دارد کشور را وارد دو قطبی کند، اما مردم فریب نمی‌خورند. مردم این نوع حرف ها را توهین به شعور خود می‌دانند، چون مردم عقل و شعور دارند و می‌دانند که کشور تا الان چگونه اداره شده و آقای روحانی چه وعده هایی داده است.

ما با دنیا تقابلی نداریم؛ پس سؤال روحانی بی ربط است

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه آقای روحانی گفته بود، چهل سال گذشته و ما هنوز نمی دانیم که پیشرفت کشور در تعامل است یا تقابل، تصریح کرد: این سؤال آقای روحانی بی ربط است. چه کسی می گوید پیشرفت در تقابل با دنیاست؟ ما با دنیا تقابلی نداریم؛ آقای روحانی بهتر است بدانند که آمریکا دنیا نیست.

روحانی دنبال ایجاد دو قطبی در کشور است/ دولت به دنبال تعامل با دنیا است یا فروش کشور؟/ راه برای مذاکره دوباره باز است؛ اما خود روحانی هم می‌داند این یعنی «دیوانگی»!

انبارلویی تأکید کرد: الان مذاکرات با اروپا نهایی نشده و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حال مذاکره با آنان است، اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است. اروپایی‌ها علی‌رغم تعهداتی که به ایران داده‌اند، هیچ یک از تعهدات خود را عملی نکرده‌اند.

الان دولت باید درباره وعده وعیدهایش حرف بزند

رئیس دفتر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در عین حال تأکید کرد: مردم این سؤال را از دولت دارند که «پس چه شد آن همه وعده و وعید؟» دولت باید به مردم پاسخ بدهد نه اینکه فرار رو به جلو کند.

وی ادامه داد: کشور‌های اروپایی، آفریقایی و برخی کشور‌های آسیایی همچون چین و روسیه جزو دنیا محسوب نمی‌شوند؟ ما امروز با سه کشور شرور اروپایی همچون آلمان، انگلیس و فرانسه رو به رو هستیم، ولی علی‌رغم این شرارت و تقابل، باز هم با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم و تقابلی با آن‌ها نداریم.

مذاکره با آلمان، انگلیس و فرانسه عین حماقت است

انبارلویی خاطرنشان کرد: این سه کشور شرور اروپایی هستند که با ما تقابل می‌کنند. آن‌ها با ما قراردادی امضا کرده، اما زیر آن زده اند. ما که به همه تعهدات خود عمل کرده ایم. وقتی آن‌ها با ایران تقابل می‌کنند، ما باید چه کار کنیم؟ مذاکره کنیم؟ خوب بروید مذاکره کنید تا به تعهدات خود عمل کنند؛ اما این حماقت است.

سردبیر سابق روزنامه رسالت تأکید کرد: ما در جایی که گفت‌وگو جایز بوده با آن‌ها گفت‌وگو کرده و در جایی که باید از خودمان دفاع می‌کردیم، دفاع کرده‌ایم. آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی بنا را بر تقابل با ایران گذاشتند. دیدید که نفتکش ما را انگلیسی‌ها توقیف کردند.

وی با طرح این پرسش که یعنی ما در پاسخ به تقابل آمریکا و کشور‌هایی همچون آلمان، فرانسه و انگلیس هیچ کاری نکنیم، گفت: اگر به حرکات آن‌ها پاسخ ندهیم که همچون حمله عراق به ایران می‌شود. ما با عراق جنگی نداشتیم. آن‌ها آمدند با ما جنگیدند؛ بنابراین، نباید حماقت کنیم. باید جایی که تقابل باشد، تقابل و جایی که تعامل باشد تعامل و گفت‌وگو کنیم.

ایراد روحانی این است که آمریکا را همه جهان می‌داند

انبارلویی با بیان اینکه ما اکنون با دنیا در تعامل هستیم، اظهار کرد: اشتباه آقای رئیس جمهور این است که آمریکا و سه کشور شرور اروپایی را معادل همه جهان می‌داند. ما الان باید با چین که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون جمعیت دارد و یا با کشوری همچون هند که نزدیک به یک میلیارد جمعیت دارد، روابط راهبردی داشته باشیم. آیا این‌ها جهان نیستند؟

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: چرا وزارت امور خارجه از روابط دیپلماتیک با چین و هند و روسیه استفاده نمی‌کند. روسیه قدرت فراوانی دارد و ما با همکاری کشور روسیه در سوریه و عراق با تروریست‌ها مبارزه کردیم؛ آیا این تعامل نیست؟ متأسفانه دولت ما به دنبال تعامل با کشور‌هایی است که اصلاً ارزش تعامل ندارد. آن‌ها ثابت کرده اند که هیچ‌گاه پای تعهدات خود نیز نمی‌مانند.

راه دولت برای مذاکره با اروپایی‌ها باز است

وی گفت: اگر اکنون باز از دولت می‌خواهد با اروپایی‌ها مذاکره و با کشور‌های اروپایی تعامل کند، بفرمایند؛ راه باز است. اما چند بار باید یک راه آزمایش شود.

انبارلویی یادآور شد: خود آقای رئیس جمهور گفتند که گفت‌وگو با آمریکایی‌ها دیوانگی است؛ یعنی دوباره می‌خواهند دیوانگی کنند؟ بسم‌الله؛ تمام این توافقاتی که در برجام انجام شده یعنی یک شبه صورت گرفته است؟ خیر ما دو سال با آن‌ها به مذاکره پرداختیم و، اما هیچ کاری انجام دادند. آیا این به معنی تعامل است یا فروش کشور؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۱۱۶
واقعا آقای "انبار لویی" انقدر مهم و موثر هستن که یک صفحه کامل خبرگزاری به ایشون اختصاص داده بشه؟ اونم بابت حرفایی که نصفش جز تفرقه افکنی و اختلاف نتیجه ای نداره و نصفش هم بدیهیاتی هست که همه میدونن و بهش عمل میکنن. ضمن اینکه امریکا همه جهان نیست. ولی تجربه نشون داده اکثر جهان بدون اجازه اش با ما حتی چای هم نمیخورن چه برسه رابطه. انگلیس و فرانسه و آلمان رو با چه تجربه و منطقی از آمریکاجدا میکنید؟ یه پژو و رنو رو بدون اجازه امریکا نمیذارن مونتاژ کنیم. بعد انتظار معامله و رابطه با اینها در سطح بالا رو دارین؟
توضیح اینکه ما هم مثل غالب مردم زیر فشار ها له هستیم. ما هم به اینکه فساد و اختلاس داخلی ببشتر از تحریم پدر مردمو در آورده اعتقاد داریم و ما هم به دولتی که وعده میده و عمل نمیکنه معترض هستیم. چه این دولت چه قبلی و چه قبلی ها.
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اینقدر مهم است که جوابی برایش نداری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ایشون قصدهای بزرگی دارند رسیدن به پستهای بزرگ
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
این شکاف فقط از طرف روحانی نیست بیشتر از طرف مقابل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
:مخاطب مجریان سایت تابناک
سایتی که شما اداره میکنید بیشتر مخاطبینش پیروان اصلاح طلبان هستند از این نظرات سبک و کور کورانه مشخص است
و شما هم در پخش نظرات مخالف دولت به عمد کوتاهی میکنید آنهم دولتی که رسالتش کوتاهی در خدمت به مردم است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
حرفهای انبارلویی و امثالهم در این زمان ، اتفاقا خودش ایجاد دو قطبی است
چرا به یک سوال واضح رئیس جمهور که میگوید چنانچه سی اف تی و پالرمو را که به تایید مجلس و دولت رسیده را اجازه نمی دهید تا امضاء گردد !!؟؟
جواب واضح نمی دهید ؟؟
چرا بازهم باید دولت پرقدرت در سایه ، جلوی کارکرد و خواست اکثریت مردم که دولت و مجلس را انتخاب کرده اند سنگ اندازی کنند ؟؟
اگر این دو توافقنامه امضاء نگردد که وضع اقتصادی و تامین ارزاق معمولی مردم هم میسر نیست ،
چرا نمی گذارید تا مردم و کشور به آرامش و رفاه حداقلی برسند ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مثبت اندیشی و دل بستن به آمریکا هم حدی داره آمریکا غیرممکنه که کاری بکنه که به نفع ایران تموم بشه و مذاکره دوباره فقط خیانت به کشور هست با اینهمه بلایی که آمریکا هربار برسر ملت ایران اورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ایشان را کسی می شناسد ؟
آیا اگر انتخابات گردد
آیا انبارلویی و امثال ایشان که اینطور بر علیه امنیت و رفاه مردم هستند
آیا میتواند ۵۰۰ رای از مردم بگیرند ؟
البته خوبه در عالم سياست چيزي را سفيد و سياست نبينيم . ولي من هم معتقدم كه راه پيشرفت از تعامل با دنيا مي گذرد البته اين به معناي وإداده گي نيست . منظورم اين نيست كه از سر تا نوك پا غربي و شرقي باشد .
البته من الان معتقدم مشكل اصلي ما تعامل با دنيا نيست . مشكل اصلي ما عدم استفاده از همه نيروها است و نه فقط بخشي از افراد . مثلا وقتي صحبت از جوانگرايي مي شود منظور خيلي از دوستان افرادي نظيير بذرپاش است در صورتي كه ما جوانان نخبه اي هم داريم كه وابستگي به هيچ يك از جناح ها ندارند مثلا دكتر مجتبي لشكر بلوكي در حوزه استراتژي يا دكتر سيامك قاسمي در حوزه مالي
پاسخ ها
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کدام کشور توانسته به تنهایی در دنیای امروز به زندگی عادی خود ادامه دهد ؟
فقط یک کشور را نام ببرید ؟
خود آمریکا و روسیه و چین و اروپا هم به داشتن ارتباط با کشورهای دیگر نیازمند و محتاج هستند
همین الان انگلستان چنانچه از اروپا جدا گردد ۴۰ درصد اقتصاد و مواد غذایی اش دچار مشکل جدی می گردد
چرا نمی خواهید قبول کنید که بخدا قسم داشتن ارتباط با دنیا نامش بردگی نیست
فارغ از اینکه fatf مشکلات رو کم کنه یا زیاد حرف روحانی کاملا صحیح است.وقتی قانونی توسط دولت و مجلس تصویب میشود و مخالف قانون اساسی و اسلام هم نیست به دلیل اختلاف سلیقه و نارضایتی تعدادی معدود به این بهانه که قانون خوبی نیست تصویب نمیشود.جایگاه دموکراسی در کشور کجاست؟الان به جایی رسیده ایم که دولت و مجلس رسما به حاشیه رفته اند و این یک زنگ خطر هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
وقتی چیزی در مجلس تصویب و در شورای نگهبان با ایراد مواجه می شود با اصرار مجلس موضوع به مجمع ارجاع می
شود.تعدادی از اعضای مجمع عضویت ایران را به ضرر کشور می دانندلذا مصوبه مجلس در مجمع با ایراد مواجه شده و این
.روال کاملا قانونی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
شما اول روال قانونی در کشور را یاد بگیر که روندی طی می کند چگونه است بعد بیا از قانون حرف بزن
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
خوب معلوم هست که حرف روحانی درست هست . مگر ملاک رای و نظر مردم در انتخابات نبود . مردم به همین اختلاف سیاسی و دیدگاه و دو قطبی کاندید ها رای دادند . اصلا وقتی در جامعه دمکراسی از طریق آرا عمومی هست جامعه باید دو قطبی یا همان دو حزبی باشد . من نمیدانم تندروها برای چی فرافکنی میکنند . مردم به تفاوت ها و دیگاهای متفاوت رای میدهند اگر عیر از این باشد باید تعریف جدیدی از حکومت با همپرسی تعریف کنند . مگر اهداف انقلاب عیر از این بود . هدف از انقلاب این بود که جامعه از طریق آرا عمومی با تکیه بر قدرت چند قطبی باشد . حالا یک قطب را مردم دوست ندارند تکلیف چیست ؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
پس باید شک کرد که اقلیتی مخالف هستند که یا خودشان کار شفاف را نمی فهمند که چیست !!؟
و یا با شفافیت منافع خاص و غیر قانونی و برخلاف منافع مردم خودشان به خطر می افتد!؟
و برایشان اصلا مهم نیست که اکثریت مردم با تحریم خودساخته ، به مشکلات جدی و خطرناکی خواهند رسید
گروه وحزب شما چندتا رای دارد که اینجور از طرف مردم حرف می زنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
رای گروه و حزب اونو ولش کن . برو تکرار کن تکرار . آفرین با این تورم 1000 درصدی تکرارت . جالبه از رو هم نمیرین !!!!
فعلا که هندی ها استراتژیک ترین کالای جهان که نفت هست رو هم از ایران نمیخرند مطمئن باشید اگر چینی ها سر مسائل دیگری با آمریکا درگیر نبودن قطعا زیر پای ایران رو می کشیدن بخصوص اگر در آینده تحت فشار اروپا هم قرار بگیرند.اگر fatf هم تایید نشود مشکلات صد برابر میشود.بنابراین بهتره ساده لوحانه حرف نزنید
سراسر تهمت بود شما شرایطی را بوجود آورده اید که ایدآل آمریکاست فعلا تمام سرمایه منطقه به جیب آمریکا می رود این اتفاقاتی که در عراق و لبنان و....افتاده حاصل فقر مردم منطقه است و باین شرایط روز بروز بد تر می شود
تابناک لطفا سانسور نکن اگر دوست نداری کل کامنت را منتشر نکن
این اقامیگه همه دنیابدهستن فقط ماخوبیم
تمام فشارهاراانداختن روی دوش قشرکارگروخودشون فقط شعارمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اتفاقا انبارلویی و دوستانشان در ۳۰ سال گذشته بزرگترین و بدترین لطمات را به کشور و مردم زده اند
بله با هند و بقیه دنیا ارتباط برقرار کنیم بعد منتظر بمونیم از امریکا معافیت بگیرن.
ششما فقط بدنبال خوشی خودتون هستید
دوقطبی؟
والا الان تک قطبی هم رد کرده
۹۹ به ۱
مشکل ما اصول گراها اینه که واقعیت را انکار می کنیم درسته امریکا روی همه دنیا نفوذ داره این را روحانی از همه بهتر می فهمه چون عملا رو به هر کشوری می کنه به در بسته میخوره ما باید با قبول این واقعیت و نفوذ گسترده امریکا تویاین دنیا راه خودمان را پیدا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
درسته،همون کاری که هند چین برزیل و افریقای جنوبی و.. .میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اول بگویید نتیجه برجام هسته ای چه شد؟
اول باید دادگاهی تشکیل شود درصد تحقق وعده و وعیدهای رئیس جمهور معلوم کنند .
آیا این آرمان انقلاب اسلامی است که افرادی که به نوعی چهره سیاسی هستند بیایند با دروغ مردم را پای صندوق رای بکشانند ولی هدف اصلی اشان رانت و دادن پست و مقام دادن به فامیل و دوستانشان باشد و کسی هم کاری به کارشان نداشته باشد مجلس که عملا تعطیل است و در راستای جناح های سیاسی رفتار دارند مردم زیر بار فشار اقتصادی خرد میشوند و کسی را ندارند که به فریادشان برسد فساد اخلاقی اقتصادی فرهنگی بدنه کشور را بیمار کرده بعد جناب رئیس جمهور می بفرمایند کسانی که جلو پیشرفت را گرفتند معرفی میکنم شما دو دوره است که رئیس جمهور کشور هستید الان یادت آمده کسانی هستند غیر دار و دسته شما که جلو پیشرفت کشور را گرفتند.
حتما افراد نزدیک بشما که فسادهای گسترده مالی دارند و پس انداز پیر زن و پیرمرد روستایی را از بانک های کشور اختلاس می کنند و به کشور دومشان می برند تزریق شده همان افرادی است که جلو پیشرفت کشور را گرفتند.
روز قیامت که فمن یعمل مثقال ذره خیرا یراه است چگونه پاسخگو خواهی بود؟
این آقا کی هست؟فکر کنم تو خونه،زن و بچه اش هم قبولش نداشته باشند،بعد برای رئیس جمهور قانونی کشور که رای اکثریت را داره خط و نشون میکشه،خدایا خودت رحم کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
بروبابا
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
دولت بی تفنگ بعد از اصلاح قانون اساسی بزرگترین اشتباه بود . برای اینکه اصولگرایان بعد از عزل رییس جمهور اول به این نتیجه رسیدند که امکان دارد رییس جمهور با قدرت نطامی چون رای مستقیم مردم را دارد بضرر انها تمام شود . پس به هر طریقی بود این نهاد را خلع سلاح کردند .این هم نتیجه اش . فشار مردم باعث شد که نتیجه سیاسی به اصلاح طلبان ختم میشود یعنی اصلاح طلبان حاصل تلاش مردم برای دو دستگی در مدیران ارشد جامعه شده است . این مدیران کنجکاو فهمیدند که مردم در انتخابات مطالبه دیکری دارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
احتمالا شما یا تو کشور زندگی نمیکنی تا ببینی چطور زیر فشار اقتصادی کمر مردم شکسته یا اینکه از ژن های خوب ها کشور هستی که فشاری را حس نمیکنی
خود امرکیاییها چندین بار گفتن با این وضعیت فعلی دولت امرکیا دیگه کسی به مااعتماد نمی کنه، واقعا قراره تو مذاکره چه اتفاقی ببافته، اون به ما میگه توان دفاعی رو کاهش بدین، ما هم میگیم نمیشه، میگن از منطقه خارج بشین ما هم میگیم نمیشه،خوب قراره چه چیزی رو معامله کرد، جناب روحانی خودشون بهتر از همه می دونن که چیزی برای معامله وجود نداره، چرا هی داستان سرایی می کنن؟کافی مثلا قبول کنیم که از سوریه خارج بشیم و اونا بگن ما هم تحریمها رو کم میکنیم، کدوم ادم عاقلی باور میکنه امریکاییها با حذف تحریمها قراره باعث قوی شدن کشور ما بشن؟ چه اتفاقی میافته چه تضمینی هست که امریکاییها به قولشون عملل کنن، الان که کار امریکایی ها به دزدی نفتی میدانهای نفتی سوریه رسیده چطور با این دزد میشه معامله کرد؟علیه ترکیه ای که عضو ناتو بود کودتا میکنه،پشت کردها رو خالی میکنه،علیه اروپا تعرفه وارداتی اعمال میکنه،الان با طالبانی که قرار بود نابودش کنه داره مذاکره میکنه، داعش رو هم که بوجود آورد و منطقه رو نابود کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
حرفهای شما صحیح هست.منتهی چرا باید از اول راهی رو رفت که الان به بن بست بخوریم؟اونهم راهی که طی کردنش رو هم بلد نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
خوب هیچ تضمینی به امریکا نیست تمام ضمانت برجام هم هیچ شما بفرمایید با توجه به قدرت امریکا در همه ابعاد غیر از چانه زنی ما می توانیم چه کنیم ؟المان و ژاپن همین راه را رفتند ؟ یا روش دیگری بکار بردند
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کاملا موافق هستم چانه زنی و دیپلماسی رو باید ادامه داد ولی قراره چه چیزی رو معامله کنیم؟من میگم چاره کار چیه با کسی که هی به عربستان میگه گاو شیرده علیرغم این همه ارتباط خوبی که باهاش داره؟راهش حتما این نیست که ما داشته هامون رو بدیم به کسی که جز پول چیز دیگه ای رو نمی شناسه، ولی موضوع آلمان و ژاپن کلاً فرق می کنه هر دو تاش تحت اشغال آمریکا هستن و پیشرفت و رشد و تکنولوژی تو هر دو کشور قبل اشغال شدنشون توسط امریکایی ها وجود داشته هر دو کشور صنعتی بودن ،بعدش اگه امریکاییها راضی بشن از همه اون چیزای که میگن دست برداریم و تحریمها حذف میشن حتما باید این کار رو کرد،ولی چقدر میشه این قضیه رو باور کرد؟
"...امریکا دنیا نیست..."
بله ....داریم می بینیم برای کل دنیا خط ونشان کشیده و تهدید به تحریمشان کرده در صورت کار با ایران و داریم می بینیم هیچ کشوری نترسید و از ایران فرار نکرد!!!!!
باید طرفدار حف حق بود حتی اگر از جانب جناح به اصطلاح راست عنوان شود. مگر روحانی نگفت کلید تحریمها در دست من است؟ پس کو؟ حالا می خواهد با امضای توافقات fatf کلید کل کشور را به بیگانگان دهد؟ تمام شد آقای روحانی. متاسفانه ما باید حدود دو سال دیگر شما را تحمل کنیم. دوران ریاست جمهوری خود را بدون این که ضربه جبرانناپذیر دیگری به کشور بزنید بگذرانید و بروید تشکر. لازم نیست برای کشور دلسوزی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مشکل اینه که با شعار ما قوی نمی شیم اینکه فکر کنید امریکا یه کشور عادیه فقط خودمون را گول زدیم اگر روحانی گفت کلید تحریم دست منه راست گفت و عمل کرد از مدت سه سال و تا قبل از خروج امریکا ما توانستیم اقتصاد را سر و سامان بدهیم اگر می گفت با کدخدا باید مذاکره کرد و بقیه می گفتند کدخدا کیه الان بعینه اثبات شد فقط با خروج کدخدا چه اتفاقی می افته اگر لوایح بین المللی تصویب نشه خودمان با دست خودمان بهانه به دست امریکا دادیم تا با راحتی بیشتری ما را تحت فشار بگذارد روحانی دروغ نگفت اما شرایط تغییر کرد و قدرت امریکا حتی تضمینهایی را که در برجام پیش بینی شده بود را تحت الشعاع قرار داد
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
در دوران اوباما یک سری آبنباتهایی به ما دادند و ما را فریب دادند. خیلی از تحریمهایی که در دوران ترامپ برقرار شد در دوران اوباما پایه ریزی شد. ترامپ با چاقو سر می برد و اوباما با پنبه. شما خیلی ساده هستید که فکر می کنید که اسرائیل می گذارد تحریمها از اقتصاد ایران برداشته شود. ایران هر امتیازی به آمریکا بدهد این کشور جانی یک قدم جلوتر می رود. تنها راه مقاومت در برابر آمریکا و همکاری با کشورهای بزرگ دیگری مثل چین, هند و روسیه می باشد. همه قدرت کدخدا به دلارش بستگی دارد. خیلی از کشورها بیدار شده اند و می خواهند دلار را از معاملات حذف کنند. این کار زمانبر است. آمریکا بزرگترین بدهکار جهان است و کسری بودجه این کشور امسال 1 هزار میلیارد دلار است. دوران تسلیمطلبی در این کشور به پایان رسیده. افرادی مثل من با تمام تلاش سعی می کنیم مردم را آگاه سازیم و در ضمن از منفی خوردن کامنتهایمان هم نمی ترسیم. پاینده ایران.
خدا را هزاران بار شکر میکنم به روحانی رای ندادم اما حق من این نبود که هزاران بار چوب انتخاب غلط دیگران را بخورم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
روحانی درست می گوید و درست عمل می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
حالا مثلا یکی دیگه رای میاورد چه گلی به سرت میزد؟ ممد قلی اکبر قلی هیچ فرقی با هم ندارن برنامه یکیه مردمو گذاشتن سرکار توام دلت خوشه رای دادی
جناب انبارلویی
با آمریکا مذاکره نمی کنیم . مذاکره با با فرانسه و انگلیس و آلمان هم عین حماقت است؟؟؟؟!!!...
پس لطفا بفرمائید با کی مذاکره و گفتگو کنیم؟؟؟؟
حتمآ با بورکینافاسو و کومور و سورینام و
گرنادیسها
رسول اسلام هم با ابوسفیان که مظهر شرک و کفر و الحاد بود برای گسترش اسلام و پیشرفت مسلمانان مذاکره و صلح کرد !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چین مقام اول تولید نا خالص ملی
هند مقام نخست جمعیت در جهان
روسیه مقام اول بزرگترین سر زمین و نخستین دارای گاز جهان
اینا بورکینا فاسو نیستند
شما یا خودت یا بچه هایتون در غرب هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
میتونیم با روسیه مذاکره کنیم که شرکتهای نفتی اش قبل از توتال از ایران رفتند.در ضمن ونزوئلا و کره شمالی فراموش نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چشمات را باز می کردی و مذاکرات را با امریکا را شمارش می کردی که تا حالا چند بار صورت گرفته و نه این که ژست هم برای ما بگیری
اقاي انبارلويي در اقتصاد امروز دنيا، جزيره اي نميتوان پيشرفت كرد. با دنيا بايد تعامل داشت نه تقابل، عصر هجر كه نيست كه در روابط اقتصادي سرمان را كلاه بگذارند. لطفا اطلاعات اقتصادي خودتان را بالا ببريد و وضعيت معيشت مردم را ببينيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اول ببین چی نوشته شده بعد نظر بده
انبارلویی به قول شما امریکا تمام دنیا نیست ، مذاکره با المان و فرانسه و انگلیس هم که هنوز به نتیجه نرسیده چون انها شرور هستند و باید از امریکا اجازه بگیرند! میماند روسیه و چین که روسیه حد اکثر سواستفاده را از این وضعیت ایران میبرد و از ایران در پیشبرد انواع اهدافش استفاده میکند .چه در تقسیم دریای خزر ،چه درساخت نیروگاه هسته ای،چه در اجرای قرارداد هایی مثل s300 به همین دلیل روسیه خوبی ایران را نمیخواهد. چین هم با این جمعیت میلیاردی نیاز به ثروت امریکا و همان 3 کشور دارد که برای انها کالا تولید کند. میماند کشورهای دیگری که در زمینه اطاعت از امریکا ، باهم مسابقه دارند!
شما با چه کشوری میخواهید رابطه برقرار کنید؟
ایشان فقط فرافکنی میکنه چون با پایان 8 سال دولتش هیچ کاری جز تخریب اقتصاد کشور و ضربه به زندگی مردم کاری نکرد
فعلا که کشور به چین و روسیه و هند فروخته شده ، به حای پولهایمان اسباب بازی و آشغال می دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
از نظر شما اگر با امریکا جونتون مراوده داشته باشیم کشور فروشی می شود یا نایس(خوب) است؟!!!!!
در ضمن مراوده اقتصادی ایران و روسیه زیاد نیست
این مهملات چیست به عنوان کارشناس بیان می کنید، چرا همه دنیا علیه ما در پرونده هستی اجماع کردند
چرا به بهانه‌ی تحریم های چهل ساله ایرانیان روز به روز فقیر تر و آقازاده‌ها فربه تر بشوند
چرا روسیه و چین و فرانسه و ترکیه و .‌‌‌‌......با آمریکا برای حل مشکلاتشان مذاکره می کنند آیا همه وطن فروشند فقط ما میهن دوست هستیم
چرا در سی سال گذشته که تحریم نفتی برقرار نبود هیچ جهشی در پیشرفت کشور و وضع مردم ایجاد نشده است )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اینقدر سطح درکت پایین است که نمی فهمی این کشورها مذاکره که می کنند برای دادن حقوق داخلیشان نمی روند دیدار کنند بلکه می روند برای مذاکره برابر در مقابل امریکا اما امثالی مثل تو که در کشور داریم مانند بعضی افراد مغرض در اداره کنندگان می روند مذاکره کنند برای دادن حقوق اولیه کشور در مقابل گرفتن دیگر حقوق کشور
از هر کسی که دو کلاس سواد سیاسی داشته باشد و سطح دانشگاهی گذرانده باشد به تو یکی خواهند فهماند این مذاکره نیست بلکه از ترکمنچای هم بدتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مدت سال است با دادن حاصل سالها دست رنج دانشمندان هسته ای دولت روحانی با اربابتان مذاکره نکرد نتیجه آن چه شد ؟ کسانی که با بذل وبخشش کشور به دشمنان برای چند صباحی ریاست دنبال مذاکره هستند باید این آرزو را بگور ببرند
آقا 90 درصد ملت میخواهد مذاکره کند رفراندوم برگزار کنید به جای ملت صحبت نکنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
نظر سنجی های غربی ها هم برخلاف شما می گوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فکر کن رفراندوم برگزارشود در مورد امریکایی که با مردم ایران دشمنی می کند و تحریم می کند و چوب لای چرخت می کند خواهان رابطه هستید؟
یعنی این ادم ها اخر منطق هستند که دنبال این چنین رفراندومی هستند
در ضمن اگر این نظر سنجی را ملاک قرار می دان الان از خجالت اب شده بودن و زیاد با این ها نباید بحث کرد
خطاب به۱۳:۱۳
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
الان این امار قاطعانه 90درصدی رو ز کجا اوردین؟خواهشاً شما هم لطف کن از طرف مردم نظر نده
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
رفراندوم نیاز نیست
و اقلیت هم نمی گذارند
ما در سالهای ۹۲ و ۹۶ به اهداف و نظرات و برنامه های روحانی رای داده ایم
و این خودش نظر سنجی است
چرا نمی گذارید تا دولت و مجلس کار بکند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
تواز طرف خودت حرف بزن تومردم نیستی کسی که به فکر خیانت به کشور باشد جز مردم نیست
یعنی واقعا این اقا هنوز نفهمیده که آمریکا همه جهان است و همه کشورها از آمریکا حساب می برند. تعامل با اروپا چه فایده ای داره وقتی بانک های ممکلت توسط سیستم مالی دنیا یعنی آمریکا تحریم شده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
آمریکا برای تو وامثال تو دنیا وقبله گاه است برای مردان خدا وانقلابی به منزله فرعون زمان است
برام را مخالفان دولت به زمین زدند چون مردم به کاندیدای مورد نظر آنها رای ندادند الان باید تاوان پس بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
حال شعور شما خوبه؟
محمد
| Netherlands |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ولی قبول کن که حسن اشتباه سیاسی بزرگی انجام داد فکر می کرد که هیچ راهی برای زدن برجام به زمین وجود ندارد و حلقه مفقوده بین ناتانیاهو بن سلمان و تندروهای داخلی پیدا نخواهد شد ولی با رای ملت امریکاه به ترامپ حسن روحانی اچمز سیاسی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
دقیقا کشور و مردم دارند تاوان لجاجت اقلیت را می دهند
فقط به تاریخ کاری این اقا از مجلس تا رییس جمهوری بنگرید که چقدر شکست خورد در مقابل با مذاکره ولی باز هم همان راه می رود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فعلا در حال حاضر روحانی حرف حق را میزند
و باید توافقنامه ها که مجلس و دولت تایید کرده اند
امضا گردد
والا همین حداقل زندگی را هم نخواهیم داست
حتی وقتی برجام امضا شد چین را رها کرد و رفتند به سمت شرکت های فرانسوی که باج بدهند ولی دستشان را در پوست گردو گذاشتند و چین هم الان می گوید بروید با همان فرانسه کار کنید
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
نه استاد اقتصاد عرصه قهر کردن نیست شرکت های چینی جرات کار کردن ندارند روسای شرکت های ترجیح می دهند به امریکا رفت امد کنند تا با ایران کار تجاری انجام دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
در زمان احمدی جون همین چینی ها بیشتر کار می کردن تا الان حتی فروش نفت ان زمان هم از امروز اقایان مدعی بیشتر بود
خطاب به محمد
دو تا جریان فکری مقابل هم هستند

گروه امثال ایشان که باهاش مصاحبه شده
این فرد اعتقاد داره بهتره شبیه شوروی سابق عمل کنیم، متمرکز به درون باشیم، یک سیستم شبه دولتی-نظامی برای پیشبرد اهداف مختلف داشته باشیم، و مردم را برای ایدلوژیک خودمون آماده کنیم

گروه دوم که طیف روحانی هستند،
جدا افتاده از طیف بالا و در حال حرکت به سمت افکار گلوبالیسم هستن،
این افراد اعتقاد دارند باید سیستمی مشابه سیستم لابی گری عربستان و اسرائیل و روسیه در غرب داشته باشیم تا منافع لازم برای کشور بدست اورده بشه و شروع این حرکت مذاکرات مستقیمه

بعنوان یک شهروند عادی، روش دوم رو بهتر میبینم
چون روسیه بعنوان فرزند بزرگ شوروی، راه پدرش رو در پیش نگرفت و به سمت لابی گری و مذاکره پیش رفت . البته هنوز رگه هایی از پدر رو به ارث برده

یا چین هم ابتدا مثل شوروی عمل کرد و سپس تصمیم به انعطاف و مذاکره گرفت و راه میانه رو در پیش گرفت

ولی

اگر کشوری بازدارندگی تسلیحاتی و پیش زمینه سازی در لابی های های کشور های برتر نداشته باشد، امکان روش دوم تقریبا محال است

کشور هایی که روش دوم رو در پیش گرفتن اغلب موفق بوده اند و به توسعه سریع رسیده اند
این آقا در یک نفس میگویند ما اهل مقابله با دنیا نیستیم و آمریکا همه دنیا نیست و اروپا هم هست و در نفس دیگر میگویند "مذاکره با آلمان، انگلیس و فرانسه عین حماقت است". لابد همان آفریقا و چین می ماند، چون ژاپن از خط آمریکا خارج نمی شود و حتی چین هم از ترس آمریکا از سرمایه گذاری در نفت و گاز ایران کنار کشید. واقعا تعامل با دماغه سبز و بورکینا فاسو چقدر می تواند برای ایران منفعت داشته باشد؟ این به اصطلاح کارشناسان تا کنون به نقشه جهان نگاه کرده اند؟
هیچ کس به این دولت و مسئولین اعتماد ندارن
سلام وادب
مشکل در فهم تقابل و نعامل است
اقای محترم تعرض به سفارت انگلیس وعربستان تعامله یا تقابل
مطرح کردن هلوکاست به تعامل کمک کرد یا تقابل
و...
کاش گروها با هم تعامل میکردند کاش تعامل در خانوادها نهادینه می شد کاش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
تو دیگر چقدر پرت هستی
شما آمریکا را همه دنیا نمی دانید بعد مذاکره با اروپا را هم که حماقت می دانید بعد نمی دانید که خود آمریکا به تنهایی یک پنجم اقتصاد دنیا است و اگر اروپا را هم اضافه کنیم این عدد نزدیک به 40 درصد اقتصاد دنیا می شود و از طرفی سیطره آنان بر اقتصاد دنیا و نهادهای مالی به حدی است که حتی چین و روسیه هم اکنون با ما رابطه نرمال مالی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مهم اینست که ما تخیل مرکز دنیا و قدرت برتر را داریم!
جناب انبارلویی حرف ... زدن رو همه بلدن... بروید با چین و روسیه تعامل کنید؟؟؟ مگه تعامل نداریم الان؟؟؟ بقیه دنیا هم که با ما به خاطر امریکا تعامل نمیکنن!!! پس ظاهرا شما خودت رو زدی به .... !! دیگه وقتی یک شخصی مثل ترامپ اومده که نه برجام بلکه اکثر قراردادهای بین المللی براش اهمیتی نداره، چاره چی هست؟ باید فعلا شرایط رو تحمل کنیم... چون این روابط خارجی و منطقه ای ما تو این 6 سال اخیر شکل نگرفته که روحانی بتونه این مشکل رو حل کنه...
کشورهای دیگه در بحث تعامل با جهان دارند چه کار می‌کنند که مشکلات ما رو ندارند.ما هم دقیقاً همون کار رو انجام بدهیم.
جواب خیلی ساده هست.تقریباً همه کشورهای جهان منافع ملی کشور خودشون و رفاه و آسایش مردم کشورشون رو سرلوحه سیاست خارجی قرار داده‌اند.اگر تقابلی وجود داشته باشه، سعی می‌کنند تا حد ممکن مدارا کنند و اگر تعاملی هست، تعامل خواهند کرد.فقط منافع ملی برای مسئولان اون کشورها مهم است و جهان رو سفید و سیاه مطلق و یا نبردی بین حق و باطل نمی‌بینند.
اقای انبارلویی فقط اینا رو جواب بده که تحریم های وسیع علیه کشور ما به نفع چه کسانی و چه کشورهایی است غیر از کسانی که در این تحریم ها اجناس را گرانتر از دنیا میخرند و به چند برابر قیمت به مردم خودمان میفروشند مثل خودرو و کشورهای عربی و روسیه که جای ما را در بازار نفت و انرژی گرفته اند؟زمانی که خلیج فارس عاری ازنیروهای بیگانه بود حالا ببین که حتی ژاپن هم میخواهد نیروی نظامی به اینجا بفرستد.اقای انبارلویی یعنی اینها را نمیبینی یا اینکه شما هم جزو افرادی هستی که خواهان این بلبشو در منطقه به نفع بیگانگان هستی؟
امریکا دنیا نیست؟!
اگه نیست چرا وقتی از برجام جدا شد و تحریم ها برگشت شاخص فلاکتمان به این روز افتاده و حتی اتحادیه اروپا و سایر اعضا برجام هم قادر به تعامل و همکاری با ما بدون اجازه امریکا نیستند.
ملت از این دولت جز وعده های دروغ چیز دیگری ندیده اند, این حرفهای عجیب و غریب لاف غریبی در غربت است و بس مردم که دیگر با شنیدن کلمه و اسم جهانگیری فقط و فقط به یاد ادعاهای خنده دار و بی اساس میافتند و بس. خوب است یک نظر سنجی در قالب یک سوال از مردم به این شکل که شما با شنیدن نام جهانگیری یاد چه می افتید و چه در نظرتان می آید, خواهید شنید که مردم چه پاسخی می دهند. مردم ما بیشتر از آنچه این دولت به اصطلاح مردان می دانند عاقل و زیرک و باهوشند.
من میخوام یک چیز دیگه بگم امیدوارم حرفهای این آقا و امثال اینها واقعا به خاطر خدا باشد نه به خاطر اینکه از قدرت دور موندن
شاید یک عده در این مملکت سن کمی داشته باشند ولی من و امثال من بخوبی بیاد می اوریم که از ابتدای انقلاب کلیه کشورهای جهان فاسد بودند و یا وابسته به غرب یا شرق اعلام می شدند در تریبونهای رسمی علنا این مطلب ترویج می شد و هنوز هم مثل انبار لویی ها هستند که این را بیان می کنند این است معنای تعامل و احترام به کشورها ؟!! حتی اگر ان کشور واقعا دست نشانده باشد
الان این روزا تو دنیا بحث رمز ارز و بلاکچین و معاملات با هوش مصنوعی تو بازار سهام اینجور حرفاست مال ما معاملات پایاپای با سایر کشورها و حذف دلار از مبادلات و محدود کردن سرعت اینترنت و نفت در برابر غذا حضور خانم ها تو ورزشگاه و.....تا کی؟
انبارلویی دمت گرم با دنیا بجنگ ای مرد شجاع.
دنبال چه هستید؟ انتخابات مجلس؟ پستهای بالاتر؟ تخریب دولت؟
دوست عزیز اصولگرا شما با طرز فکرتون فاتحه اقتصاد ایران وصادرات نفت خوندید روزی 5ملیون صادرات رو 100هزار رسوندین بیاین به فکر منافع خودتون ومردم باشید آمریکا یک کشور قدرتمند هست پ
یادم نمیاد کسی به این انبارلویی، شریعتمداری، وعلم الهدی رای داده باشد که این جور تریبون دارند و رجز می خونند.
خب همين سحن روحاني را به رفرندوم بذارين
شما خوبي ! حتي از خودت هم بهتري !!!
امریکا نصف دنیا که هست اگه همه دنیا نباشه
من نمدانم ايشان چيزي از سياست و اقتصاد ميداند يانه اگر ميداند براي نخريدن نفت از سوي هند و نتوانستن باز كردن LC با تجار ديگر كشور ها چه جوابي دارد ما براي خريدن كالايي مجبوريم پول نقد با خود به كشور ها ببريم و خريد را انجام دهيم اين خريد ها كم نيستند و نميتوان انها را در كشور فروشنده چك كرد و با اطلاع از اين موضوع از طرف فروشنده حدود پنجاه در صد اجناس خريداري شده معيوب خواهند بود و وهيچ اعتراضي بعد از پرداخت پول قابل قبول نيست ولي در خريد LC بعد از مطمين شدن از كليه اجناس پول از طريق بانك پرداخت ميشود خدايا مارا از دست اين بي بيسواد ها نجات بده ايا ايشان ميدانند يك عده اي تنها با سه ميليون تومان در يك سال در رو ستا هاي دور افتاده بعنوان معلم قراردادي مشغول خدمتند
ایشان دنبال هیچی نیست جز مسخره کردن مردمی که به او رأی دادند که با تدبیر رفتار کند و امید واری به جامعه القاء نماید.
ایشان دبنال تمسخر است
و دبنال بازی با آمار و کلمات و بازهم تمسخر مردم
اگرشجاعت نیروهای مسلح مان مثل زدن پهپادامریکا یاتصرف غرورامیزنفتکش انگلیسی نبود باسیاست مدارای بیش ازحد چیزی بنام غروروعزت نمی ماند
همین اقایان که مخالف مذاکره هستند فقط به فکر منافع خودشون هستن و برای زمین زدن رقیب بارها کشور روبه لبه پرتگاه بردن. اونها فقط می گن نه اما هیچ راهکار جایگزینی ندارن و اتفاقادر عمل نشون دادن خودشون عاشق مذاکره هستند اما بدون اطلاع مردم.
این جناب انبارلویی رو از کجا پیدا کردی تابناک؟ خیلی شیطونی
سلام، سیاست شش سال گذشته آقای روحانی ،مبنی بر ایجاد دو دستگی بین طبقات جامعه است،
سلام. ایشون فرمودند چین و روسیه. در خصوص روسیه همه سابقه و بیشینه روسها رو در غارتگری و عدم اعتماد می دونند. اما در خصوص چین، مثال ساده اش ونزوئلا هست. غیر از این هست که ونزوئلا رو کشور چین به روز سیاه نشونده؟ نفت ونزوئلا رو در قبال وامهای با سود بالا، غارت کرده؟ بابا ما طی میخوایم ضرر عدم تعامل با دنیارو پس بدیم؟ بخدا بس هست این همه دو رویی. نفت مارو میدن چین با قیمت پایین، و بجاش یک مشت جنس بنجل چینی میدن تحویلمون.پ
کشور خیلی وقته دو قطبی است عزیز دل برادر خبری نداری

قطب شمال=شما و ثروتمندان

قطب جنوب=ما مردم گرفتار و فقیر
اقای انبارلو بگو اسپند دود کنند واسه چنین تفسیرناب و افتخار آمیزت
بعضی وقتها حرف نزدن خودش یه نعمته!!!
دولت روحانی و دارو دسته ویارو یاوران او طی این شش سال اخیر به هر دری دست زده اند، بسته بوده است و هیچ نتیجه ای از سیاستهای خود نگرفته اند و حالا حالت غریق را پیدا کرده اند که به هر خس و خاشاکی برای نجات خود دست میزنند و خودشان هم میدانند که ار طرف غربیها و وهابیها و صهیونیستها چیزی عایدشان نمیشود.لذا هم می خواهند خودشان را غرق کنند وهم همه مردم وکشور!!!
اینها همه جنگ زرگری برای سرگرم کردن و به پای صندوق رای کشاندن مردم است. دیگر فریب نمی‌خوریم. همه‌شان سر یک سفره هستند.
اون همه در برجام و سایر مسایل امضا کردیم و عمل کردیم لیکن آنها بددعهدی کردند لذا ما هم می گوییم پالرمو واف .....وقتی امضا می کنیم که آمریکا ضمن عذر خواهی از ملت ایران به برجام برگردد و کل تحریمها را برگرداندوزیاده خواهی نکند .
آقاى انبالويى شما چكاره هستى كه اينطورى به رئيس جمهور قانونى كشور توهين ميكنى ؟
لطفاً فقط همين كامننها و آراء مثبت و منفى آنرا بخوانيد و سكوت كنيد .
بیخیال بابا..حالا خیلی هم مهم نیست انبارلو چی گفته!
به این جناب باید گفت
ایشان دراین جهان سیاست به کدام نقطه مینگرد
اصلا اینشان کجاست واقعا
وقت انتخابات است دیگر
سنگ مفت وگنجشک هم مفت\
مردم کیلویی چند
ما فقط یه راه داریم و اونم جنگ با آمریکاس خسته شدیم از این وضعیت
کار روحانی به جایی رسیده که نویسنده معلوم حال مثل انبارلویی داره برای رییس جمهور کشور تعیین تکلیف میکنه ؟؟ یکی نیست به او بگوید که کاندایدای نورد حمایت شما از رای های باطله کمتر رای اورد ؟؟ پس حد و حدود خودت رو نگه دار؟؟ ۴۰ سال شعار مرگ بر امریکا و انگلیس و فرانسه و ... ورد زبان شماست و هنوز یادم هست در دوران مدرسه چطور به زور دانش اموزان رو به صف میکردید تا ۱۳ ایان پرچم اتش بزنیم نتیحه اش چه شد که با ۳۳ سال سن و مدرک فوق لیسانس دارم خیابون متر میکنم ؟؟ ۱۱ میلیون جوان دن بخت رو بیجاره کردید بعد از حرف حق اشفته هم میشوید ؟؟کیه که ندونه عامل بیجارگی ملت کبست ؟؟
دیگه دوره ای نیست که سناریوی بنی صدر نویسی کنید ، نگاهی به کشور عراق بیندازید و بگذارید کور سوی دموکراسی در این کشور روشن بماند؟؟ یادت هست شاه هم برای انتخابات مجلس برای خودش مهره چینی میکرد ،، حتما برو خاطرات ۶ جلدی اسدالله علم رو مطالعه کن که چطور ۶ ماهه ورق برگشت ؟؟؟.
روحانی بجای امضای fatf به مردم بگوید چرا ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم یک سوم شده. او توضیح دهد چرا دلار به 20000 نزدیک شد و جالبتر از همه چرا او اکنون توانسته قیمت دلار را پایین بیاورد. پس نتیجه می گیریم که دولت او این توان را دارد که قیمت ارز را کنترل کند. جالب است که تحریمها سر جای خودشان هستند و قیمت ارز تا حدی پایین آمده است. چه دستهایی می خواهند به مردم ضربه بزنند و سفره فقرا را خالیتر کنند؟
میلیاردها دلار به مردم بابت دشمنی الکی با آمریکا خسارت وارد شده، باید رابطه با آمریکا به همه پرسی سپرده بشه
لابد با این گرانی های افسارگسیخته جناحین چپ و راست انتظار مشارکت گسترده مردم را دارند !! زهی خیال باطل . این آقای انبار لویی و از این دست انسانهای شکم سیر منافع ملی برایشان چه معنی دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار