بازدید 3707

مقررات منع آمد و شد در ۵ استان عراق

شبکه فرات عراق شامگاه جمعه (سوم آبان) به نقل از منبعی امنیتی در استان «ذی‌قار» (جنوب)گزارش داد که مقامات محلی در این استان، ممنوعیت آمد و شد در این استان اعمال کرده‌اند و این ممنوعیت از ساعت هشت عصر (به وقت بغداد) آغاز شده است.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 25 October 2019
مقامات محلی در استان‌های ذی‌قار، بصره، بابل،‌ ناصریه و واسط عراق از وضع مقررات منع آمد و شد در این استان‌ها به دنبال حمله معترضان به نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش فارس، مقامات محلی در برخی از استان‌ها و شهرهای عراق مجبور به وضع مقررات منع رفت و آمد در برخی از مناطق شدند.

شبکه فرات عراق شامگاه جمعه (سوم آبان) به نقل از منبعی امنیتی در استان «ذی‌قار» (جنوب)گزارش داد که مقامات محلی در این استان، ممنوعیت آمد و شد در این استان اعمال کرده‌اند و این ممنوعیت از ساعت هشت عصر (به وقت بغداد) آغاز شده است.

به گفته این منبع، این تصمیم مقامات ذی‌قار بعد از آن گرفته شد که این استان شاهد درگیری‌های شدید بین معترضان با نیروهای امنیتی و تعرض به برخی از ساختمان‌ها شد.

دومین دور از تظاهرات مردمی در عراق از ظهر امروز (جمعه) در اعتراض به نبود اصلاحات و وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و وجود فساد در بین مقامات این کشور آغاز شد.

شبکه فرات می‌گوید در تظاهرات امروز عراق، ۲۴ ساختمان دولتی و مقرهای احزاب سیاسی در استان‌های دیوانیه، میسان، واسط، بصره، بابل و ذی‌قار به آتش کشیده شده است.

از شهر بغداد هم خبر می‌رسد معترضان در مرکز این شهر و منطقه الخضراء دست به «تحصن باز» (بدون سقف زمانی) زده‌اند و حاضر به ترک منطقه نیستند.

مقامات محلی در استان‌های بصره، بابل،‌ ناصریه و واسط (جنوب شرق) نیز دقایقی پیش ممنوعیت آمد و شد اعلام کردند. شبکه ماهواره‌ای العهد گزارش داد که در استان واسط برخی «افراد مُغرض» تلاش کرده‌اند به بانک «الرافدین» در این استان دست‌برد بزنند که با ورود پلیس این تلاش آن‌ها شکست خورده است.

در استان بصره گفته می‌شود برخی از افرادی که نقاب به صورت داشته‌اند، بمب‌های دست‌ساز به ساختمان استان‌داری پرتاپ کرده‌اند که بر اثر آن، تعدادی از نیروهای منتسب به پلیس مجروح شده‌اند.

هنوز آمار دقیق و رسمی در مورد تعداد کشته‌ها و زخمی‌های تظاهرات امروز عراق منتشر نشده است. با این حال، کمیساریای حقوق‌بشر عراق در گزارشی مدعی شد که در این تظاهرات، ۲۱ نفر کشته شده‌اند.

آمار کشته‌های امروز بر اساس ادعای نهاد حقوق‌ بشر عراق بدین گونه است: بغداد ۸ کشته، میسان ۶، ذی‌قار ۶ کشته و المُثنَّی یک کشته. بر اساس ادعای این نهاد غیر دولتی عراقی، ۱۷۷۹ نفر نیز تا لحظه تنظیم این خبر در اعتراضات جمعه زخمی شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار