بازدید 3608
۳

بررسی پیشنهاد آلمان درباره سوریه در سازمان ملل

کد خبر: ۹۳۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 24 October 2019

سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که شورای امنیت پیشنهاد آلمان درباره ایجاد منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که اعضای شورای امنیت سازمان ملل پذیرش پیشنهاد آلمان برای ایجاد یک منطقه امنیتی بین‌المللی در شمال سوریه و تحت نظارت سازمان ملل را بررسی خواهند کرد.

وی گفت: «هرگونه تصمیم گیری باید توسط کشورهای عضو و بویژه شورای امنیت انجام شود.»

«آنگرت کرامپ کارنبائور» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه از پیشنهاد این کشور برای تشکیل یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه خبر داد.

وی گفت: «پیشنهاد طرح ایجاد منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه را در نشست روز پنجشنبه وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مطرح خواهم کرد.»

وزیر دفاع آلمان بر تشکیل این منطقه با هماهنگی ترکیه و روسیه تاکید کرد.

ترکیه از دو هفته پیش حمله به مناطق شمالی سوریه با هدف عقب راندن شبه نظامیان کُرد از این مناطق را آغاز کرد.

پس از آغاز حملات ترکیه، «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته (۲۵ مهرماه) به آنکارا سفر کرد و در پایتخت ترکیه اعلام کرد آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
منطقی این است که کشورهای ترکیه.سوریه و کردها در این باره به توافق برسند. اعمال نفوذ آمریکا و روسیه کار را خرابتر خواهد کرد. ترکیه باید دست از توطئه بردارد و سوریه نیز حقوق حقه کردها را به رسمیت بشناسد. آورگان به خانه و موطن خود برگردند ودر یک فضای آرام و با روشی دموکراتیک این مشکلات را برای همیشه حل وفصل کنند.
شورای امنیت منطقه در شمال المان براا این هدف انسان دوستانه در نظر بگیرد، یوز ها مرگ برای دیگران میخاهند رفاه را برای خودشان
با عرض سلام ... المان برلین را بخاک المان برگردادند ولی می خواهید سوریه را تقسیم کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار