بازدید 4941
۵

آغاز خروج شبه‌نظامیان کُرد از شمال سوریه

کد خبر: ۹۳۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 23 October 2019

طبق توافق میان ترکیه و روسیه، خروج شبه‌نظامیان کُرد «ی پ. گ» از شمال سوریه از امروز آغاز شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مطابق توافق روز سه‌شنبه میان ترکیه و روسیه، خروج شبه‌نظامیان کُرد «ی پ. گ» از شمال سوریه در روز چهارشنبه (امروز) و از ساعت ۱۲ ظهر (به وقت محلی) آغاز شد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» ترکیه، طبق قرارداد میان آنکارا و مسکو، شبه‌نظامیان کُرد «ی پ. گ» طی ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز جنوبی ترکیه در شمال سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد. این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد.

از طرفی آنکار و واشنگتن در روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) توافق کرده بودند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «ی پ. گ» از منطقه امن خارج شوند.

روز سه‌شنبه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند. سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه‌نظامیان «ی پ. گ» در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیرو‌های امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵
ترکیه با حمله به شمال سوریه هم باعث خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد و هم تروریست هایی را که برای تجزیه سوریه بیرق اسراییل را بر افراشته بودند تسلیم کرد تا جایی که مجددا دولت سوریه موفق به تسلط بر بیشتر این مناطق شد حال عده ای فاسد ابله به جای سپاسگزاری دایه مهربان تر از مادر برای تروریست ها شده اند .اردوغان حق دارد که گله گند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
رضا جان هر وقت بخوای از حقت دفاع کنی، یک انگی بهت می زنند. تروریست یا اراذل و اوباش. یا باید مثل گاوووو سرتو بندازی پایین و هزاران مرگ را تجربه کنی. حالا متجه شدی. وضعیت اقتصادیت در چه حالیه مسلمون.!!!!
تابناک دیروز تیتر زده بود :
بازگشت اردوغان از روسیه با دستان خالی
تیر پلید تقسیم کشورهای منطقه به سنگ خورد
ترکیه کلا کار رو یکطرفه کرد. آفرین.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار