بازدید 2768

پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین‌المللی در سوریه

وزیر دفاع آلمان خواستار تشکیل منطقه امن بین‌المللی در سوریه در مرز‌های با ترکیه با مشارکت مسکو و آنکارا شد.
کد خبر: ۹۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 22 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، گرت کرامپ-کارنبائر، وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد که پیشنهاد این طرح را با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هماهنگ کرده و آن را طی نشست پیمان ناتو در سطح وزرای دفاع که قرار است روز‌های ۲۴ و ۲۵ اکتبر در بروکسل برگزار شود به همپیمانان غربی مطرح خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح تشکیل منطقه امن تحت نظارت جامعه جهانی با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف کاهش تنش قید شده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین عنوان داشت که طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای کاهش تنش‌ها مفید خواهد بود.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه آغاز کرده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیرو‌های خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقاد‌های بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کرد‌ها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کرد‌ها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل