بازدید 2824

برخورد با تخلفات انتخاباتی تشدید می‌شود

کد خبر: ۹۳۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 21 October 2019
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در صورت تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، تشدید مجازات متخلفان عرصه انتخابات تشدید می‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خانه ملت، در خصوص تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و این قانون اصلاح نشود، نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی براساس قوانین قبلی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که لایحه جامع قانون انتخابات را به نتیجه نرسانیم نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی به همان شیوه سابق خواهد بود.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس در صحن علنی اصرار بر مصوبه قبلی خود در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات را بردارند، یعنی موادی از این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته توسط نمایندگان حذف شود، در آن شرایط قانون در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی اصلاح می‌شود.

کولیوند گفت: در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، تبلیغات، هزینه‌ها و شفافیت مالی موادی در این طرح وجود دارد که بسیار مهم است و امیدواریم مجلس کمک کند تا قانون مناسبی در این زمینه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس تصویب شود.

لازم به ذکر است؛ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به طرح استانی شدن انتخابات مجلس معروف شده، دارای موادی است که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و اگر مجلس به حذف این مواد رای مثبت بدهد، سایر موادی که مربوط به برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، مدیریت تبلیغات و هزینه‌ها و شفافیت مالی به تصویب می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها