بازدید 7621
۳
خبر

کاهش شانس صعود ایران بعنوان صدرنشین و سقوط بخت عربستان

در گروه چهارم ازبکستان با حدود ۷۰درصد شانس اول صدرنشینی برای صعود به شمار می‌رود و جالب اینکه عربستان در جدول کلی برای صعود به مرحله نهایی در رده شانزدهم قرار دارد که این موضوع یعنی خداحافظی سعودی‌ها با جام‌جهانی.
کد خبر: ۹۳۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 20 October 2019

دیدار حساس ایران و بحرین در کشور حریف و شکست غافلگیرانه تیم ملی در این دیدار تمامی محاسبات را بر هم زد و شانس صعود شاگردان ویلموتس به‌عنوان تیم صدرنشین را تا ۵۷ درصد کاهش داد.

به گزارش تابناک ورزشی، در مسابقات مرحله دوم انتخابی جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۴۰ تیم حضور دارند که در ۸ گروه پنج‌تیمی به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت‌ها از ۵ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت. از هر گروه، صدرنشین به دور سوم مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند، چهار تیم دوم برتر نیز به آن‌ها اضافه خواهند شد تا در مجموع ۱۲ تیم به دور پایانی مرحله انتخابی راه پیدا کنند. این ۱۲ تیم برتر همچنین سهمیه حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند. ۲۴ تیم بعدی که بهترین نتایج را کسب کرده باشند نیز در یک تورنمنت جداگانه دیگر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا ۱۲ تیم از بین آن‌ها جواز حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین را کسب کنند.

کاهش شانس صعود ایران بعنوان صدرنشین و سقوط بخت عربستان

ایران شانس اول بود!

سایت فوتبال رنکینگ که ماهیانه با حساب و کتاب‌های دقیق خود زودتر از سایت فیفا و طبق بازی‌های انجام‌شده تیم‌های ملی، رنکینگ فیفا را حدود یکی دو هفته زودتر اعلام می‌کند، این‌بار با محاسبه حالت‌های مختلف و نتایج دیدار‌ها در گروه‌های مختلف که ۱۰ هزار حالت را پدید می‌آورد، قبل از آغاز دور دوم رقابت‌ها به این نتیجه رسیده بود که تیم ملی ایران شانس اول صعود از گروه ۳ رقابت‌ها به شمار رفته و در مجموع نیز سومین شانس بین کشور‌های قاره کهن برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و چهارمین شانس صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به شمار می‌رود. همه این حالت‌ها تا قبل از آغاز بازی‌ها بود و حتی با برگزاری دو دیدار ایران– هنگ‌کنگ و ایران– کامبوج و به‌ویژه برتری قاطعانه در دیدار دوم این شانس نیز افزایش پیدا کرد و بسیاری از کارشناسان تیم ملی کشورمان را نه‌تن‌ها شانس نخست صعود از گروه بلکه شانس اول بین تمامی تیم‌های آسیا برای حضور در مرحله پایانی قلمداد کردند، ولی دیدار حساس ایران و بحرین در کشور حریف و شکست غافلگیرانه تیم ملی در این دیدار تمامی محاسبات را بر هم زد و شانس صعود شاگردان ویلموتس به‌عنوان تیم صدرنشین را تا ۵۷ درصد کاهش داد.

افزایش شانس صعود عراق و بحرین

در اعلام قبلی این سایت شاگردان ویلموتس با ۷۵.۵۹ درصد بین ۵ تیم از بیشترین شانس برای صعود به مرحله نهایی به‌عنوان صدرنشین برخوردار بودند. در این بین عراق با ۱۹.۵۴ درصد شانس دوم صعود به‌عنوان صدرنشین به شمار می‌رفت و کامبوج نیز با این محاسبات هیچ شانسی برای صعود به‌عنوان صدرنشین نداشت. با اعلام جدید سایت فوتبال رنکینگ بعد از دیدار‌های هفته چهارم رقابت‌ها شانس ایران برای صعود به‌عنوان صدرنشین به ۵۷.۷۵ کاهش پیدا کرده و شانس عراق و بحرین برای صدرنشینی بیشتر شده است. (عراق ۲۶.۲۷ و بحرین ۱۶.۱۶)

افزایش احتمال صعود به‌عنوان تیم دوم

طبق این محاسبه تیم ملی ایران برای صعود به‌عنوان تیم دوم گروه فقط ۲۰.۷۶ درصد شانس داشت که حالا این شانس افزایش پیدا کرده و به ۲۷.۸۱ رسیده است. البته پیش از این در «فرهیختگان» نوشته بودیم درصورتی یوز‌ها صعود خواهند کرد که بین ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها قرار بگیرند و نکته قابل‌توجه اینکه با توجه به تقسیم قدرت‌ها در گروه‌های مختلف درصورتی که ایران در گروهش دوم شود، می‌تواند امیدوار به صعود باشد، با این حال بازی‌های زیادی مانده و ممکن است درصورت دوم شدن، خیلی‌زود حضور در جام‌جهانی بعدی را از دست بدهیم، هرچند فعلا اوضاع درخصوص تیم دوم گروه ایران نسبت به سایر گروه‌ها بد نیست.

احتمال ۱۵ درصدی حذف قطعی!

در ادامه این احتمالات و محاسبات که از بین ۱۰ هزار حالت ممکن به دست آمده است، تیم ملی ایران فقط ۳.۳۵ درصد برای سوم شدن در گروه شانس داشت که حالا این حالت که معنایش خداحافظی قطعی با رویای جام‌جهانی خواهد بود به ۱۴.۵۹ رسیده است.

صعود تقریبا قطعی ژاپن

نکته قابل‌توجه اینکه با محاسبات این سایت ژاپن با ۹۴.۵۲ درصد بیشترین شانس را برای صعود به‌عنوان صدرنشین داشت که حالا این شانس ۴ درصد دیگر افزایش پیدا کرده تا این تیم بعد از ۳ بازی تقریبا صعودش قطعی باشد و کره‌جنوبی و استرالیا نیز با حدود ۹۰ درصد شانس صعود به‌عنوان صدرنشین در رده‌های بعدی قرار دارند. در این بین و از بین همه صدرنشین‌ها ایران در اعلام اول در رده سوم قرار داشت، اما شکست از بحرین این تیم را به رده هفتم و قبل از امارات فرستاد.

سقوط در جدول شانس‌های صعود

در اعلام قبلی و بین ۴۰ تیم حاضر در این رقابت‌ها ژاپن با ۹۸.۶۹ درصد بیشترین شانس صعود را برای رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت که این درصد به ۹۹.۸۷ رسیده است تا در این جدول هم تقریبا صعود سامورایی‌ها قطعی شده باشد. البته با حضور کشور‌هایی مانند تاجیکستان، قرقیزستان، میانمار و مغولستان از پیش از آغاز رقابت‌ها می‌شد صعود ژاپنی‌های خوش‌شانس را از پیش قطعی دانست. در این جدول و در اعلام نخست و قبل از آغاز بازی‌ها، ایران در رده سوم قرار داشت، اما حالا کشورمان بعد از ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، سوریه، چین و عمان با ۸۲.۵۵ و حدود ۶ درصد کاهش شانس از اعلام اول در رده هفتم شانس‌های صعود قرار گرفته و نکته جالب اینکه ۹ کشور به همراه قطر که به‌عنوان میزبان جام‌جهانی از حالا صعودش قطعی است، در این بخش با محاسبات انجام‌شده هیچ شانسی برای صعود به مرحله نهایی انتخابی نخواهند داشت. در این جدول هر دو کشور عراق و بحرین با حضور در رده‌های ۱۰ و یازدهم بیخ گوش تیم ملی ایران قرار دارند.

شانس هفتم صعود به جام ملت‌ها

با اضافه شدن قطر به جمع تیم‌های حاضر برای صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، قطر نیز به شانس‌های صعود اضافه شده و ایران در این بخش نیز این‌بار قبل از عمان با ۹۱/۷۹ درصد شانس باز هم در رده هفتم قرار دارد و باز هم در این بخش ۱۰ کشور عملا با صفر درصد شانس راهی برای حضور در چین برای حضور در جام ملت‌های آسیا نخواهند داشت.

اوضاع خراب عربستان

در گروه اول رقابت‌ها سوریه و چین هر دو از شانس‌های مسلم صعود به شمار می‌روند و هیچ بعید نیست تیم دوم این گروه یکی از ۴ تیم برتر صعودکننده به مرحله نهایی انتخابی باشد. در گروه دوم و طبق بررسی سایت فوتبال رنکینگ صعود استرالیا به‌عنوان تیم نخست ۹۰ درصد قطعی است.

درباره گروه سوم که ایران در آن قرار دارد نیز به‌طور مفصل شرح داده شد.

در گروه چهارم ازبکستان با حدود ۷۰درصد شانس اول صدرنشینی برای صعود به شمار می‌رود و جالب اینکه عربستان در جدول کلی برای صعود به مرحله نهایی در رده شانزدهم قرار دارد که این موضوع یعنی خداحافظی سعودی‌ها با جام‌جهانی.

در گروه پنجم با توجه به صعود قطعی قطر، عمانی‌ها به‌عنوان تیم دوم شرایط بدی ندارند. در گروه‌های ۶ و ۸ صعود ژاپن و کره تقریبا قطعی به نظر می‌رسد و در گروه ۷ نیز امارات در قامت یک مدعی نشان نداده و ویتنام و تایلند نیز در این گروه از شانس‌های خوبی برای صعود به‌عنوان صدرنشین برخوردار هستند.

۱۲ تیم پرشانس برای صعود به مرحله نهایی

در این بخش ۱۲ تیم ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، سوریه، چین، عمان، ایران، ازبکستان، امارات، عراق، بحرین و ویتنام بدون درنظر گرفته شدن هم‌گروهی با یکدیگر و فقط به خاطر بررسی حالات مختلف ۱۲ تیم پرشانس برای صعود به شمار می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
كم كم قدر كي روش و فردوسي پور رو مي فهميد .
لقب آدم ها شده حیوان(یوز)!!!
دوستان انقدر کیروش کیروش نکنید...منم بلدم مربی بشم 11 نفر رو بزارم دروازه رو پر کنن اول آسیا بسم..کیروش اصلا بازی نمیکرد فقط سیستم دفاعی رو خرج تیم کرد...مشکل از بازیکن ها و فداراسیون مزخرفمونه...بازیکنایی مث شجاع..پورعلی گنجی..سردار آزمون..طارمی ..رامین..که هرسال دارن تیم رو نابود میکنن باید از تیم برن و جارو بدن به بایکنای غیور *خوزستانی* که اگه6یا7 بازیکن خوزستانی بیاد تو تیم قول میدم تا آستانه فینال جام جهانی برسیم..ولی صد افسوس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار