بازدید 3120

ادامه فعالیت موکب‌داران ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین

کد خبر: ۹۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 19 October 2019

حسین ذوالفقاری گفت: اعلام کردیم تا موکب داران ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین و در عراق تا ۴ روز بعد از اربعین فعال باشند تا زائران در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی امشب در برنامه تیتریک اظهار کرد: اگر میگوییم الان مراسم اربعین را برگزار میکنیم معنی آن این نیست که یک ماه پیش برای این مراسم برنامه ریخته ایم.

وی افزود: تا به این ساعت تعداد ۳ میلیون و ۴۶۸ هزار ایرانی از مرزهای ایران خارج شدند و این را بگویم که حداکثر رکورد خروج ۲ میلیون و ۴۰۰ زائر بوده است.

ذوالفقاری ادامه داد: بار سنگینی از مرز خسروی عبور نکرد ولی خب به خلوتی مرزهای دیگر کمک می‌کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: بعد از بررسی هایی که با عراق داشتیم در آن برهه زمانی که در عراق تظاهراتی پیش آمد موقت مرز خسروی بسته شد ولی مرزهای سه گانه ما باز بود.

وی ادامه داد: در یک مقطع کوتاهی به ما اعلام کردند آن طرف مرزهای شلمچه و چذابه هم آب کم است و هم ماشین، برای همین بلافاصله هماهنگ کردیم آب برای آنجا ارسال شود و ما ماشین (اتوبوس) هم تهیه کردیم ولی طرف عراقی اجازه نمیداد ماشین ها از مرزها عبور کند و بعد از مذاکرات بسیار که اتوبوس ها از مرز رد شدند محلی‌های آنجا اعتراض کردند و اجازه فعالیت به اتوبوس ها نمیدادند.

ذوالفقاری بیان کرد: مانعی که برای اعزام ماشین‌ها به مرز عراق داشتیم هماهنگی بود نه تهیه ماشین ها.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت صفر بامداد امروز تا دقایقی پیش، هر ساعت به طور متوسط بیش از ۱۴ هزار نفر از مرزها وارد کشور می شود.

ذوالفقاری بیان کرد: در مهران در منطقه موکب داران و در پایانه جنوب و برخی استانهای معین محل هایی پیش بینی کردیم که اگر نشد فورا زوار به شهرهایشان منتقل شوند در انجاها اسکان داده شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: اعلام کردیم تا موکب داران ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین و در عراق تا ۴ روز بعد از اربعین فعال باشند تا زائران در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: پارکینگ ها بیمه هستند و در قبال هرگونه اتفاقی که برای خودروهای شخصی رخ بدهد مسئول هستیم.

ذوالفقاری بیان کرد: وقتی لغو ویزا میکنیم یعنی باید بر روی خیلی از اقدامات روند حاصل کنیم، مثل برگ تردد که به عنوان برگ موقت برای افرادی که گذرنامه هایشان آماده نشد، تقریبا حدود یک میلیون و ۹۳۰ هزار گذرنامه و برگ تردد امسال از سوی پلیس صادر شد.

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: ما از طریق سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با زاmران (آنهایی که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند و شماره هایشان را ثبت کرده بودند) گرفتیم و توصیحات و توصیه های لازم را به آنها اعلام کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار