بازدید 2771

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه کوبا وضع کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کوبا به دلیل آنچه که «سرکوب مردم کوبا و حمایتش از رژیم ونزوئلا» خوانده است، وضع کرد.
کد خبر: ۹۳۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵ 19 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای خبر داد که طبق این تحریم‌ها مجوز‌های فعلی اجاره هواپیما‌های مسافربری به کوبا لغو می‌شود.

آمریکا همچنین فروش و صادرات برخی کالا‌های خارجی به دولت کوبا را ممنوع کرد. این تحریم‌ها شامل کالا‌هایی می‌شود که در آن‌ها از مواد و قطعات آمریکایی استفاده شده است.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا اوایل مهر ماه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن سیاست‌های واشنگتن علیه هاوانا تصریح کرد، محاصره اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا که همچنان پس از گذشت ۶۰ سال ادامه دارد، مانع اصلی در مسیر توسعه این کشور است.
رودریگز افزود: آمریکا طی ماه‌های گذشته تدابیر جنایتکارانه و غیرمتعارفی را برای ممانعت از تامین سوخت در کوبا به اجرا درآورده است.

رودریگز گفت: دولت ترامپ همکاری کوبا با ونزوئلا و عدم تمایل هاوانا برای کمک به سرنگونی دولت «نیکولاس مادورو» را بهانه‌ای برای تشدید فشار‌ها قرار داده است.
وی همچنین در این سخنرانی ضمن تاکید دو باره بر حمایت کشور کوبا از ونزوئلا در برابر آمریکا گفت: اقدامات آمریکا خطر جدی برای صلح و منیت منطقه محسوب می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل