بازدید 4343

صدر: زائران علیه آمریکا، اسرائیل و فاسدان شعار دهند

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در توییتی از زائران حسینی خواست روز اربعین در کربلا، کفن بپوشند و علیه آمریکا، اسراییل و فاسدان شعار سر دهند
کد خبر: ۹۳۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵ 16 October 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رهبر جریان صدر روز سه شنبه با انتشار یک توییت از زائران اربعین حسینی (ع) خواست که در روز اربعین و در شهر کربلا که مرکز اصلاحات حسینی (ع) است، خواست کفن بپوشند و با برافراشتن پرچم عراق، علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و فاسدان شعار دهند.

در این توییت آمده است که با صدای واحد همچنین شعار دهند "بغداد حره حره یا فاسد اطلع بره" (بغداد آزاد است، این فاسد برو بیرون).

وی توییت خود را با عنوان "قیام کننده علیه فساد، مقتدا صدر" امضا کرده و به پایان برده است.

پایتخت عراق و بدنبال آن ۹ استان مرکزی و جنوبی دیگر این کشور از اول تا ۵ اکتبر (سه شنبه تا شنبه گذشته) صحنه برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به فساد و مشکل بیکاری و ضعف خدمات عمومی بود، اما خشونت‌های بسیاری نیز در متن و حاشیه این اعتراضات صورت گرفت که به گفته برخی مسوولان عراقی، برخی از عوامل نفوذی و خارجی با هدف ایجاد آشوب، جنگ داخلی و براندازی، این اعتراضات را عامدانه به خشونت و درگیری با نیرو‌های دولتی و تخریب اموال و دارایی‌های عمومی و خصوصی کشاندند.

آمار‌های رسمی، تعداد کشته شدگان در این اعتراضات یک هفته‌ای را ۱۱۰ و زخمی شدگان را بیش از شش هزار نفر اعلام کرده است.

هر چند برخی ناظران دلیل اصلی پایان اعتراضات را رسیدن به ایام زیارت اربعین دانسته و احتمال آغاز دوباره آن پس از این مراسم را مطرح کرده اند، اما همزمان با فروکش کردن اعتراضات خیابانی برخی چهره‌های سیاسی بویژه مقتدا صدر و حیدرالعبادی و برخی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق فشار‌ها علیه دولت عادل عبدالمهدی را همزمان با اولین سال به قدرت رسیدن وی افزایش داده اند.

العبادی نخست وزیر سابق، رهبر ائتلاف انتخاباتی النصر و یکی از رهبران حزب الدعوه دوشنبه شب یک بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام بر اساس یک قانون جدید و زیر نظر سازمان ملل شد.

وی در بیانیه‌ای پیشنهاداتی برای خروج از "بحران جاری" داده و ضمن این که حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و عدم لغزش به سمت هرج و مرج را مورد تاکید قرار داده است، بار دیگر بر ضرورت تغییر قانون انتخابات و برگزاری آن زیرنظر سازمان ملل پافشاری کرده است.

العبادی همچنین خواستار مجازات عاملان خشونت‌ها در جریان اعتراضات اخیر عراق، انحصار سلاح در دست دولت و جرم انگاشته شدن برخورداری گروه‌های سیاسی از سلاح و پاره‌ای دیگر از پیشنهادات برای بهبود وضعیت کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی و اجرای آن توسط دولت کنونی تا زمان تشکیل دولت جدید شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر