بازدید 12965

رئیس جمهور با کالری‌شماری به «سوءتغذیه» در کشور پایان داد!

بد نیست که اشاره کنیم بر پایه یکی از آمار‌هایی که وزارت بهداشت کشورمان منتشر کرده، متوسط میزان کالری مطلوب برای زنان، ۲۰۰۰ کیلوکالری و برای مردان، ۲۳۰۰ کیلوکالری در روز است؛ یعنی با تعریف رئیس جمهور، دست کم در زمان قبل از انقلاب، زنان کالری مورد نیاز در هر روز را دریافت می‌کرده اند و مردان ۲۰۰ کیلوکالری (معادل دو لیوان نوشابه سیاه) کمبود داشتند!
کد خبر: ۹۳۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 16 October 2019
تابناک اجتماعی
چه میزان از دروس ریاضیاتی که در مدرسه خوانده‌اید را به یاد می‌آورید و به طور مشخص، درباره میانگین گیری و مباحث مربوط به آن از جمله خطا‌های میانگین گیری چه چیزی در خاطرتان نقش بسته و مانده؟

به گزارش «تابناک»، شاید از خواندن این پرسش ها تعجب کرده باشید و نتوانید ارتباطی میان آن‌ها با رئیس جمهور کشورمان بیابید، اما اگر بریده‌ای از سخنان امروز روحانی در اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در کشورمان برگزار شده را بخوانید، همه چیز دست‌تان خواهد آمد.

«قبل از انقلاب، با اینکه جمعیت آن زمان حدود ۳۰ میلیون نفر بود، مقدار کالری مصرفی مردم ایران به طور متوسط ۲۱۰۰ کیلوکالری بوده و امروز مقدار مصرفی مردم ما با ۸۳ میلیون جمعیت، ۲۵۰۰ کیلوکالری است، یعنی ۴۰۰ کیلوکالری اضافه شده که به معنای آن است که در کشور ما سوءتغذیه وجود ندارد.»
 
رئیس جمهور با کالری شماری به «سو تغذیه» در کشور پایان داد!

پیش از آنکه درباره این سخنان عجیب توضیحی دهیم، بهتر است یادآوری کنیم که منظور رئیس جمهور، میزان کالری متوسطی است که ایرانیان در هر روز دریافت می‌کنند. با این توضیح که کالری، واحدی از انرژی است که اگر گرمایی باشد، می‌تواند یک گرم آب را در فشار هوای یک اتمسفر، یک درجه سانتیگراد (سلسیوس) بالا ببرد.

البته کالری واحد نسبتا منسوخی در فیزیک است و چندین دهه است، جایش را به «ژول» داده، ولی در برخی مباحث و حوزه‌ها مانند پزشکی هنوز کاربرد دارد و به طور ویژه، در مبحث مهم این روز‌های بشر یعنی میزان توده بدنی ـ که بر اساس آن چاقی یا لاغری و تناسب تعریف می‌شوند ـ بسیار پرکاربرد است؛ به این معنا که برای فرار از لاغری و چاقی، باید کالری مصرفی تان را افزایش یا کاهش دهید.

با این مقدمات، می‌توان به نمودار‌هایی اشاره کرد که بر اساس برخی شاخص‌ها مانند سن یا جنسیت یا شاخص توده بدنی، میزان فعالیت روزانه و...، تعیین می‌کند که کالری مصرفی مورد نیاز هر فرد چقدر باید باشد تا از لاغری و چاقی و آسیب‌های آن در امان بماند و سلامتی اش آسیب نبیند. نمودار‌هایی که نشان می‌دهند هر فرد از چه میزان کالری کمتر در روز دریافت کند، به سوءتغذیه مبتلا خواهد شد.

نکته مهم دیگر در این خصوص، اشاره به عوامل مؤثر در سوءتغذیه است که کالری دریافتی، یکی از مواردی است که در آن نقش ایفا می‌کند و جز آن، میزان مواد مغذی مورد نیاز هر فرد و برخی عوامل دیگر هم نقش دارند؛ به این معنا که شاید فردی کالری مورد نیاز در روز را دریافت کند، اما به سوءتغذیه مبتلا باشد.

با یادآوری همه این موارد، بد نیست اشاره کنیم بر اساس یکی از آمار‌هایی که وزارت بهداشت کشورمان در سال‌های گذشته منتشر کرده (و از قضا از زبان سخنگوی وقت وزارت بهداشت روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت هم در دسترس است)، متوسط میزان کالری مطلوب برای زنان، ۲۰۰۰ کیلوکالری و برای مردان، ۲۳۰۰ کیلوکالری در روز است!

رئیس جمهور با کالری شماری به «سو تغذیه» در کشور پایان داد!

به تعبیر بهتر، با تعریف رئیس جمهور کشورمان، دست کم در زمان قبل از انقلاب، زنان ایرانی کالری موردنیاز در هر روز را دریافت می‌کرده اند و به مردان ۲۰۰ کیلوکالری کمتر از میزان مورد نیاز در روز، کالری می‌رسید. ۲۰۰ کیلوکالری یعنی معادل دو لیوان نوشابه سیاه یا صد گرم برگه زردآلو یا ۴۰ گرم پسته یا حتی ۸۰ گرم آلوی خشک شده.

نکته عجیب‌تر اینکه بر اساس آمار مورد اشاره از وزارت بهداشت، ایرانیان ۴۰ درصد بیشتر از میزان متوسط مورد نیاز و مطلوب در روز، یعنی بالغ بر ۳۰۰۰ کیلو کالری در روز دریافت می‌کنند و این موضوع موجب شده که چاقی و اضافه وزن، عاملی تهدید کننده برای سلامت ایرانیان باشد. عاملی که البته سلامت بخشی از ایرانیان را تهدید می‌کند و هیچ کسی با اتکا به آن آمار نتیجه نگرفته که سوءتغذیه ریشه کن شده است!

اشتباهی که رئیس جمهور کشورمان مرتکب شد تا نشان دهد از مباحث مربوط به ریاضیات، اطلاعات زیادی در خاطرش نمانده، که اگر مانده بود، با اتکا به یک آمار میانگین (ولو ۱۰۰ درصد درست باشد) به چنین نتیجه گیری نمی‌رسید و سوءتغذیه برخی هموطنانمان در مناطق محروم را انکار نمی‌کرد. امثال مادران و کودکانی که چندین سال است مجموعه‌های مختلف در تلاشند با تدابیری مانند توزیع ارزاق حمایتی، از سوءتغذیه نجاتشان دهند.

همان سوءتغذیه‌ای که دانشمندان تأکید دارند اگر فردی در هزار روز نخست زندگی اش در معرضش قرار داشته باشد، برخی آثار سوء ناشی از آن تا ابد گریبانگیرش خواهد بود و رهایی از آن‌ها برایش غیرممکن است؛ موضوعی بسیار مهم که موجب شده برخی کمپین‌ها برای مقابله با سوءتغذیه در کشورمان شکل گیرد و دولت هم جسته و گریخته با آن‌ها همسو و همگام شود؛ ظاهرا دولت منهای رئیس جمهور!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۸
چه میکنه غصه زندانی شدن برادر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
خیلی عذر میخوام تابناک عزیز
ایشان ما را چی فرض کرده؟؟؟؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
بنده به عنوان جراح متخصص دستگاه گوارش و سایر دستگاهها و نهادها و سازمانها باید در راستای اعتلای وحدت کلمه حرکت و دشمن را از مقاصد خود مایوس و همینطور سوع تغذیه را کنار گذاشته و با زندگی بدون دخانیات بهتر از زندگی با دخانیات است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
این برادر را دست کم نگیرید این برادر همان کسی هست که ۲۴میلیون رای می ارزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
بالاخره برادر عزیز است
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
شما چه دکتری هستی که سوء تغذیه را سوع تغذیه می نویسی ؛ داداچ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
جناب حمید خان شما بعد از این همه کامنت گذاشتن هنوز اقا نعمت را نمی شناسی؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
در جواب برادرمان که ۲۳ میلیون رای را فرمودند : خیر ۲۳ میلیون رای و بغض به طرفرمقابل . اما دیگه تمام شد . رای بی رای .
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
خیلی نمک داره
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
نعمت گله گل! بیا اتخابات مجلس شرکت کن آق نعمت، بهت رای می دیم
تابناک جان از کشور جهان سوم چه انتظاری داری؟

مسئولین عوامفریب و مردم ضعیف از لحاظ فکری دو روی یک سکه اند.
با سلام، موضوع مهم توزیع کالری مناسب است، یعنی برای افراد با فعالیت بدنی زیاد همانند روستاها و کارگران کالری زیادتر و برای افراد با فعالیت بدنی کم همانند پزشکان، کارمندان و ... کالری کمتر نیاز است تا منجر به چاقی نشود. البته اگر سطح بهداشت جسمی و روانی افزایش یابد و میزان کالری غذاها درج شود نیازی به انواع عملهای جراحی لاغری که تعداد زیادی از مردم را مبتلا کرده است، نخواهد بود.
ما هرچی عکس از قدیمیای فامیل می بینیم همه تناسب اندام داشتند، حالا یا به خاطر فعالیت بیشترشون بود یا میزان کالری مصرفی. البته به نظر من قدیم مردم فعالیت بدنی به مراتب بیشتری نسبت به امروز داشتند و مثل الان زندگی ها خودرو محور و تغذیه ها فست فودی نشده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
شما لطف کن عکسای قدیمی نگا نکن. زشته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
بهترین گوشت بره نیوزیلندی را هر کیلو ۶۷ ریال میخریدم
یعنی کیلویی یک دلار به قیمت الان ۱۱۴۰۰ تومان
ولی الان چه می خوریم؟
گوشت اشعال گاو های پیر هندی و برزیلی هر کیلو ۱۱۰ هزار تومان و یعنی ده دلار !!؟؟؟
آقای روحانی بهتره یه کم کالری مصرفی خودش را کاهش بده تا شاید میانگین کالری مصرفی ملت فلک زده بالاتر بره
ایشان با آمار به همه چیز پایان داده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
بده ریییس جمهوره با سوات دارین!
سیاستمدار یعنی اینکه با کلمات بازی کنند
زیاد جوش نزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
بله. ولی وقتی فشار مردم بزنه بالا این بازیها دیگه جواب نمیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اخه بدبختی اینجاست که بازی با کلمات یک کمی بیش از اندازه شده
اقای روحانی هیچ اطلاعاتی در مورد اقشار ضعیف ایران ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
فقط روحانی نیست که بی خبره اکثر مسئولین همینطورهستند
راهکار مسئولین برای حل 99 درصد مشکلات مقایسه ان با قبل انقلاب است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
معنی حرف رییس جمهور اینه الان بعضیها روزی ۳ هزار میلیارد کیلوکالری مصرف میکنن و اینطوری تونستن میانگین مصرف کالری رو در کشور بالا ببرن. قدیمها کسی نمیتونست اینهمه کالری رو یک روزه مصرف کنه میانگین پایین بود!
ای‌کاش این سخنرانی در سازمان ملل ایراد می‌شد. اون‌وقت رهبران کشورهای متخاصم همه‌شون فیوز می‌پروندن و نجنگیده پیروز می‌شدیم.
عجیب است که نویسنده و رئیس جمهور میزان کالری دریافتی مردم را با آلمان و فرانسه و ... مقایسه نکرده اند !!! .
به هر حال بحث در باره موارد اینچنینی آن هم از طرف مسئولین و بازوی توانای آنها شما رسانه ایها ، نهایتا منجر به قطع یا کم شدن محتوای سبد معیشت مردم خواهد شد.پس بجای این حرفها بگویند از جان مردم چه می خواهند ،حذف یارانه ؟ افزایش ندادن حقوق کارمندان و بازنشستگان ؟که تقریبا تا به حال انجام شده و برای تورم 47 درصدی نهایتا 20درصد اضافه کرده اند .
به هر حال هرچه که بخواهند میتوانند انجام دهند چون ریش و قیچی ،هیچکدام نه در دست مردم است و نه اختیار در اختیار داشتنش را دارند . پس هر چه میخواهند انجام دهند بالاخره این فواره هم فرازی و فرودی دارد .پس بجای در لفافه پیچاندن حرفها با صراحت بگویید توان فروش نفت را نداریم ، پول لازم داریم و در این راه به قربانی بیشتری از طرف مردم نیاز داریم تا بتوانیم کار کنیم .مسئولین شدند مصداق :
همسایه ها یاری کنید تا من شوهر داری کنم .
مسئولان هیچ طرح و برنامه ای برای خروج از وضعیت اسفبار اقتصادی ندارند لذا نزدیکترین راه را که همان دست در جیب مردم کردن است انتخاب کرده اند.البته سخنان روحانی زمینه سازی این دست در جیب کردنهاست و صدای سازیست که قرار است بعدا در بیاید.
واقعا دیگه کسی ایشون رو جدی نمیگیره ... وقت مردم رو نگیرید
متاسفانه علت اصلی فلاکتها و بدبختی ها و مشکلات مردم و کشور ناشی از :
الف : عدم اطلاع اکثر مسولین از اوضاع کمی و کیفی و سبک زندگی اکثریت مردم در سراسر کشور است .
ب : متاسفانه رفاه و آسایش و امنیت روحی روانی مردم و توسعه و پیشرفت کشور در اولویتهای دست اول تا دهم مسولین کشور نیست
ج : نبود سیستم نظارتی کارآمد و مردمی و احزاب و رسانه های آزاد با توجه به عملکرد نظارت استصوابی شورای نگهبان ، عملا مردم و کشور بصورت غیر علمی و بدون نظارت منطقی و صرفا در دست چند صد خانواده که اکثرا فامیل هم شده اند بصورت چرخشی اداره می گردد .
و نتیجه هر سال باید افسوس سال قبل را بخوریم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
کاملا درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
کاملا غلطه
اگه منم مسئول مستقیم معیشت مردم بودم و عرضه نداشتم کارمو درست انجام بدم همینجوری با اعداد بازی میکردم و چشمامو روی واقعیتها میبستم ، توی قرن بیست ویک اونم توی یه کشوری مثل ایران که روی گنج واقع شده باید رئیس جمهورمون مجبور باشه آمار کذب بده از میزان سوء تغذیه مردم !!!!!
واقعا باید سیاه بپوشیم و به حال خودمان که اسیر چنین مسئولانی شدیم زار زار بگرییم!!
هیچ هم عجیب نبود! کسی که از داخل خودرو میتواند میزان شادی یا افسردگی مردم را بسنجد فطعا میتواند میزان کالری (و درحقیقت میزان سیری یا گرسنگی) افراد جامعه را هم بسنجد!!

اگر این حرف را وزیر یا نماینده مجلس میگفت اینقدرررررررررر نمیسوختیمممممم!!!!!
رئیس جان به جان عزیزت که میخوام دنیاش نباشه... کالری حاصل از خوردن نون بربری با کالری حاصل از گوشت قرمز، سبزیجات،شیر و مواد غذایی مفید و لازم دیگه خیلی فرق میکنه! از همون دانشمندانی که این آمار را بهت رسوندن بپرس بهت میگن که بدن برای حیات فقط نیاز به کالری نداره نیاز به پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هم داره...ای خدا منو بکش تا اینقدر رئیس ناراحت نباشه...!!!
تابناک
شدیدا منتظر هستیم که آن بخش طنز بی قانون را در این مورد ببینیم :)))
نمیدونم فقط ذهن من شرطی شده یا افراد دیگه هم اینطور شده اند.

با دیدن " اصطلاح " کالری شماری" به یاد "کره شمالی " افتادم.

دوستان لطفا نظر خودون رو اعلام کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
:))))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
انصافا این بحث شرطی شدن ذهن خیلی جالب بود چون
یه جورایی هم بحث به فقر غذایی ایران و اون کشور خاص ارتباط پیدا کرد.
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
منم یادکره شمالی افتادم اماده کردن ذهن با سبک مردم کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
مگر همین اواخر اقایان نفرمودند که لنگ ببندیم و نان خشک بخوریم
ژن خوبها چقدر مصرف میکنن؟؟!! 250000000 کالری؟؟؟؟
عده ای هزاران ملیارد ثروت اندوخته اند بعد نشسته اند کالری مصرفی مردم را می شمارند . با این مسئولین به جایی نمی رسیم . باید الان جایی کنار حداقل کره جنوبی میبودیم نه اینکه بشماریم ببینیم مردم حداقل کالری را دریافت می کنند یا نه .آقای رئیس جمهور به نظر من انتخاب این وزرا که چهره مردم را رسد میکنند یا تعداد کالری شان را می شمارند تا ببینند مردم چقدر تامین هستند و به فکر قطع یارانه آنانند از اول مناسب نبود
با همین‌آمارها تا ۱۴۱۴ بزرگترین قدرت غرب آسیا خواهیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
درب عقب اتومبیل را کاپوت
یا صندوق عقب مینامند
و در قسمت عقب اتومبیل معمولا لاستیک پنچری و زاپاس و چمدان می گذارند
عقب ماشین دو تا چراغ خطر هم دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
1404
ایشان سه ترم متوالی علوم تغذیه در اسکاتلند گذرانده اند
لطفا از سرانه مصرف پروتئین هم صحبت کنید بفهمیم چه خبره
آیا اگر رئیس جمهور صحبت نکند بهتر نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
پیشنهاد خوبیه
ولی باور کن لبخند زدنهاش اعصاب خورد کن تره
آقای رئیس یک کمی هم آمار مصرف گوشت در کشورهای خارجی با مصرف اون در حال حاضر در کشور بگید؟ یا فقط شما قیمت بنزین رو با سایر کشورها مقایسه می کنید، شیر چطور؟!! میوه و ... نکه از اینها آمار ندارین؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
قیمت گوشت تو ایران نسبت به اروپا یا ترکیه خیلی ارزونه افتاددددد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
حقوقها در ایران با اروپا قابل مقایسه نیست
افتاددددددد ؟؟؟؟
بیش ازاین ازروحانی توقعی نیست
آقا چرا ناحق صحبت میکنید
میانگین کالری مصرفی وقتی اعلام میشه نشان از میزان کم و زیاد شدن آمار سوء تغذیه داره دیگه
من همیشه منتقد روحانی بودم ولی وقتی داره حرف حساب میزنه که نمیشه انتقاد الکی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
این کالری از چی تامین می شه ؟؟
نان و سیب زمینی و روغن سرشار از پالم یا گوشت و پروتئین ؟؟
می دونی مردم دارن ماکارانی و رب گوجه و پیاز داغ مخلوط می کنن و می خورن ؟؟
می دونی جگر و سنگدان مرغ جایگزین گوشت شده ؟؟؟
امروز یکی اومده داروخانه میگه با این قرصا که میخورم مثل مردم لردگان ایدز نگیرم
رئیس جمهور انتخاب همین مردم است
ايشون توقع داره با اين شرايط مردم بيان پاي صندوق راي تا امثال ايشان براي مردم مديريت كنند......
شاید شما طبق روال زردیتان خودتان را به بی اطلاعی بزنید و حتی ندانید به چه چیزی معترضید و فکر کنید با دوز و کلک های خبری برای خودتان و اب و نانی فراهم می کنید امادو نکته را خدمت شما عرض کنم اول اینکه در یک جلسه یا همایش که میهمانان خارجی در ان دعوت دارند میهمانانی مثل رییس جمهور درباره مشکلات صحبت نمی کنند مشکلات در جای خود و با کارشناسان مربوطه بررس ی می شود در این جلسات درباره پیشرفت ها صحبت می شود ثانیا علیرغم تمسخر و دلقک بازیتان برای القا اینکه دولت به فکر قشر ضعیف نیست توجهتان را به سخنان رییس کمیته امداد اقای فتاحی جلب می کنم که اتفاقا هم جناح با دکتر روحانی نیست و صریحا گفته که هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی به قشر ضعیف کمک نکرده است در پایان بازهم گوشزد می کنم انتقاد مردم به روحانی از نوعی نیست که شما را خوشحال کند
همیشه دارند شرایط فعلی رو با قبل از انقلاب مقایسه می‌کنند.اصلاً قبل از انقلاب بد بود، فاجعه بود،جهنم بود، شما توی این ۴۰ سال چه کار کردید؟ چه دستاوردی داشتید؟
چند سال قبل یکی از مسئولین گفته بود«بعد از انقلاب دستاوردهای بزرگی داشتیم ولی مردم بی‌خبرند! باید به مردم اطلاع‌رسانی درستی شود! »
در صورتی که اگر واقعاً دستاوردی داشتیم هیچ نیازی نیست که مسئولان اطلاع‌رسانی کنند.مردم چشم دارند و از نزدیک دستاوردها رو می‌بینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
برای اکثریت مردم فقط در جا زدیم
و البته هزار فامیلی میلیاردر شدند
و از جنوبی ترین و فقیر ترین نقاط کشور
به بهترین و مرفه ترین نقاط اروپا و کانادا رفتند
ای خدااااااااااااااااااااااااااا
انتظار شنیدن هر حرفی را از ایشان داشتم
اما این یکی به خدا نوبره
واقعا ایشان چه جوری رئیس جمهور شدند!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا آقای روحانی رو چهره ماندگار معرفی نمیکنند؟ مگه چی کم داره؟
بی خبر از کشور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اتفاقا با خبره از قصد خودشو زده کوچه علی چپ
اصل مسئله این است که سوء تغذیه چه ربطی به میزان کالری دارد؟ ممکن است کسی 5000 کیلوکالری تغذیه روزانه داشته باشد ولی باز هم به خاطر بدخوری، با کمبود برخی ویتامینها یا املاح لازم مواجه باشد. گویا جناب رئیس جمهور، بدخوری را با کم خوری اشتباه گرفته اند، در حالی که سوء تغذیه یعنی بدخوری.
کالری که فقط نون خشک باشه نه گوشته نه میوه ونه ... همون منشا بیماری است
تا 1400 نه سوئ تغذیه داریم نه زیر خط فقری!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
املای سوء تغذیه صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
نخیرم... سوء تعزیه درسته
برای اینکه بگیم سوء تغذیه ریشه کن شده باید بگیم کسی نیست در کشور که کمتر از 2300 کیلو کالری مصرف کنه مقدار متوسط یعنی معدل گیری کل کالری مصرف شده رو تقسیم بر تعداد میکنن ممکنه یک نفر با خوردن خاویار ، گوشت بوقلمون ، گوشت شتر ، عسل رویال و ... چیزهایی در این حد 30 برابر یک نفر دیگه مصرف کنه وقتی متوسط گیری میکنند دیگه معلوم نمیشه کی بیشتر بوده و کی کمتر بوده .
این شبیه اینه که بگیم متوسط در آمد مردم ایران بالاتر از ماهی 5 میلیونه پس دیگه فقیری در کشور نداریم با متوسط گیری این موارد مشخص نمیشه الان یک میلیون نفر در کشور داریم که حدود ماهی 90 میلیون به بالا در آمد دارند و چند هزار نفر هستند که بیش از 1 میلیارد به بالا در ماه هستند ولی در عوض خیلی ها هستند که به نون شب محتاجند حالا این قضیه کالری و تغذیه خیلی اهمیت هم نداره مسئله اصلی رانت خواری هاست ملت انرژی تون رو متمرکز اشتباه های گفتاری این مدلی نکنید بچسبید به اصلاح ساختار مدیریت و صلاحیت مدیران کشور
اینکه کالری از نان و سیب زمینی بدست بیاد یا گوشت و پروتئین خیلی فرق داره جناب روحانی
من یک زن در بیمارستان میلاد دیدم که پنجمین بچه اش را هفت ماهه باردار بود و به شدت دچار فقر آهن بود
می گفت جز نان و تخم مرغ و سیب زمینی چیزی برای خوردن ندارند
حالا تکلیف بچه های اون خانواده و اون جنین بیچاره چی می شه معلوم نیست !
یا برای مردم تغذیه مناسب فراهم کنید یا تسهیلات و آموزش لازم که اقلا بچه دار نشن !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
تو این شرایط بچه‌دار شده؟ اون هم پنجمی؟!
اصلا سو تغذیه به کالری نیست، ممکن است غذا کالری کافی هم داشته باشد ولی از نظر اسیدهای آمینه ضروری ، مواد معدنی مثل آهن و ویتامینها و سایر مواد ضروری فقیر باشد
اشتباهی که رئیس جمهور کشورمان مرتکب شد تا نشان دهد از مباحث مربوط به ریاضیات، اطلاعات زیادی در خاطرش نمانده، که اگر مانده بود، با اتکا به یک آمار میانگین (ولو ۱۰۰ درصد درست باشد) به چنین نتیجه گیری نمی‌رسید
از نظر ایشون همه چیز به حقوق ختم می شه . فقط حقوقدانا همه چیز رو می فهمند
ریاضیات کیلویی چند؟
مردم تغذیه شون خیلی درست نیست. خیلی از عذاها رو زیاد مصرف میکنن و خیلی از غذاها رو خیلی کم
مثل این می ماند من کارگر بیام راجع به جراحی قلب بحث کنم ونظر بدم.
اون متخصصی که به شما گفته سوء تغذیه صرفا با مقدار کالری دریافتی تعیین میشود احتمالا مدرک دکترای خودش را مثل برخی ها گرفته.
ایشان موقع ماشین سواری تو خیابانها با دیدن چهره مردم رضایت سنجی می کنند که بالای 95 درصد و ایناست
البته کمی بیشتر
نزدیک 99
به دشمنی بیهوده و پرهزینه با آمریکا پایان بدین تا از میلیاردها دلار خسارت به مردم جلوگیری شود
جناب رئیس جمهور شما بهتر است در مرحله اول جای اینکه پشت تریبون در مورد کالری صحبت کنید یه بازدید از مناطق پایین شهر و مناطق محروم شهر داشته باشید تا با میزان کالری مصرفی مردم بهتر آشنا شوید و در مرحله دوم سعی کنید فکری به حال مشکلات معیشتی ، بیکاری و.............. مردم داشته باشید نه اینکه بخواهید با این صحبت ها جای حل کردن مساله صورت مساله را پاک کنید و در آخر خواهش می کنم اینقدر نمک به زخم مردم نپاشید.........
"200 کیلوکالری یعنی معادل دو لیوان نوشابه سیاه یا صد گرم برگه زردآلو یا ۴۰ گرم پسته یا حتی ۸۰ گرم آلوی خشک شده"
به نظر شما جناب رئیس جمهور محترم 200 کیلو کالری خود را از کدام یک از مواد غذایی ذکر شده تامین می نماید؟؟
اصلا چرا اسم پسته را آوردید؟؟!
اين بزرگوار راست ميگه ، من 58 سالمه و در طول 18سال قبل از انقلاب از سوء تغذيه رنج بردم و در اثر گرسنگي مفرط مردم و بعد زنده شدم و 40 سال بعدي رو دارم در رفاه و تغذيه بسيار مناسب و بالاي سطح استاندارد جهاني زندگي مي كنم . فقط نمي دونم اين زن و بچه ها و پير مردها شبها تا كمر خم ميشن تو سطل زباله ها ، دنبال چي مي گردن؟ حتماً دارن كالري هاي اضافه شون رو تو سطل زباله خالي ميكنن!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
شما از کی اجازه گرفتی این همه زنده موندی؟ نکنه آقازاده ای؟ یا استادزاده ای؟ شفاف سازی کن
با این مسئولینی که ما داریم و سیاست‌هایی که دارند پیش می‌برند، روزی خواهد رسید که مردم برای یک تکه نان خشک التماس کنند و البته آن را هم نتوانند به دست بیاورند.
بدون شک در ایران فقر مطلق وجود ندارد ، و این مساله را میتوان از پسمان همهٔ مناطق .و محله های ایران بوضوح‌دید ، ،
حسن آقا کالری مصرفی من خیلی بیشتر از این حرفاست
برای اینکه این آمار را بهبود ببخشی لطف کن تا آخرای عمر این دولتت بیا خونه خودتو و سفره خودتو با خونه و سفره من عوض کن خدا خیرت بده
حل؟؟
واقعا رسیس جمهور خوبیه
-با کالری شماری مواظب جسم تک تکمونه
-با نگاه مقایسه ای از شیشه اتومبیل هم مواظب سلامت روحمونه
خب دیگه واقعا چی میخوایم که نشده باشه
روحانی روحانی ،،،
متأسفانه اقای روحانی حتی در مسائل فقهی و امور مرتبط با لباسی که بر تن دارند نیز قادر به تحلیل و تفسیر درست نیستند چه برسد به دانش تغذیه و آمار و تاریخ
که همه را یکسره کنار هم نهاده و با چنان لحنی رو به دوربین ژشت می گیره که انگار در همه امورات عالم، علامه هستند
سوئ تغذیه فقط حجم خوراک نیست .
آداب غذا خوردن و سبد غذایی مهم هستند .
با این تورم خوردن غذاهای دریایی و گوشت و مواد غذایی که تراریخته نباشند و روغنهای سالم اهمیت دارند .
باید برای نسل آینده ایران درست تصمیم بگیریم .
آقا مجبوری از ین حرفهای قلمبه بزنی یه روضه میخوندی خیلی هم عالی.
لطفا نخواین که با دیگر کشورها مقایسه بشیم چونکه علم آمار این اجازه را میده تا دیگر کشورها از ما مفلوک تر باشند
به عنوان مثال تعطیلات بسیاری از کشورها کمتر از ایران است یا ما از چین بنزین بیشتر مصرف میکنیم یا مصرف روزانه بنزین ما 100 میلیون لیتر ولی در ترکیه 15 میلیون لیتر و ...
انصافا مسئولین خدوم دارای دریافت کالری بالا و بسیار بیشتر از حد مجاز میباشند...
حسن جان
زیاد حرف زدن باعث سوختن کالری می شه
هدرش نده داداش
کمتر حرف بزنی آمارت بهتر هم می شه
دکترای در انگلیس و .... زیاد هم عجیب نیست . عجیب تر از این ها خواهیم دید
امان از بررسی صلاحیت شورای نگهبان
وقتی که سایر روحانیون (که فامیلیشون هم حتی روحانی نیست) در باره بچه دار شدن یا نشدن ، پزشکی، صنعت، هوافضا ، محیط زیست ، بهداشت، تربیت، پرورش دام، ورزش و هزاران چیز دیگر نظر کارشناسی میدهند، تعجبی ندارد که جناب روحانی این مسائل را درباره تغذیه بیان میفرمایند، به قول دکتر ظریف ما خودمان این اشخاص و این مسیر را انتخاب کرده ایم و نباید اعتراض کنیم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی