بازدید 1737

سفر فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به ریاض

نماینده سازمان ملل در امور سوریه به منظور دیدار با اعضای کمیته قانون اساسی از اپوزیسیون سوریه به ریاض سفر کرد.
کد خبر: ۹۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 13 October 2019

نماینده سازمان ملل در امور سوریه به منظور دیدار با اعضای کمیته قانون اساسی از اپوزیسیون سوریه به ریاض سفر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در جریان این سفر، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل با اعضای کمیته قانون اساسی از هیأت اپوزیسیون سوریه در ریاض در خصوص قواعد کاری کمیته قانون اساسی دیدار و گفتگو کرد.

نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده در ابتدای این دیدار تلاش‌های پدرسن و تیم همراه وی را ستود و از نقش سازنده سازمان ملل در اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی تشکر و قدردانی کرد و نسبت به تداوم این تلاش‌ها و همکاری جهت آغاز آن با بررسی تمامی بندهای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت ابراز امیدواری کرد.

 وی همچنین تاکید کرد: این هیئت و نمایندگان مخالفان در کمیته قانون اساسی برای تحقق اهداف خود به طور مثبت عمل خواهند کرد.

در همین راستا، پدرسن نقش مثبت هیئت مذاکره کننده طی ۱۰ ماه گذشته را ستود و سپس رویکردش را درخصوص فعالیت این کمیته در نشستش در ژنو تصریح کرد و به سوالات اعضای این کمیته پاسخ داد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز شنبه به منظور دیدار با اعضای کمیته قانون اساسی از مخالفان سوری به ریاض سفر کرد.

هیأت عالی مذاکره‌کننده مخالفان در حال برگزاری نشست‌هایی با اعضای کمیته قانون اساسی از هیأت اپوزیسیون سوریه است که این دیدارها در راستای مقدمه‌چینی برای مذاکرات ژنو در سی‌ام اکتبر (هشتم آبان) است.

سفر پدرسن به ریاض پس از تلاش‌های مکرر هیئت مذاکره‌کننده جهت ممانعت از فعالیت این کمیته قبل از این که آغاز به کار کند، صورت گرفته است. هیئت مذاکره‌کننده روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که تخلف‌های مشخصی در توافق تشکیل کمیته، مکانیسم‌ها و دستورکارهای فعالیت آن وجود دارد.

در مقابل، یکی از اعضای کمیته قانون اساسی از هیات مخالفان تصریح کرد که آنها تمامی انواع قانون اساسی‌ها و نحوه‌های حکمرانی را بررسی کردند و طی ۱۸ ماه برای انجام و تکمیل وظایفشان تلاش کردند.

در همین حال، هیئت مذاکره‌کننده مخالفان در نشست اخیر خود در ریاض "هادی البحرة" را به عنوان رئیس مشترک در کمیته قانون اساسی برگزید. همچنین نامزدهای خود برای کمیته تدوین قانون اساسی را تعیین کرد.

از سوی دیگر، اخباری از استعفاها در لیست جامعه مدنی منتشر شده است. منابعی در مخالفان سوری اعلام کردند که چهار تن از اعضای کمیته قانون اساسی از لیست جامعه مدنی کناره‌گیری کردند، اما تاکنون اظهارات رسمی درخصوص این امر مطرح نشده است. در همین راستا، منی خیتی، یکی از اعضای این کمیته در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: دعوت‌نامه‌ای برای مشارکت در این کمیته دریافت کرده است و وی رسماً اعلام کرد که در آن مشارکت نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار