بازدید 4394

چرا مردم در مترو دعوا می‌کنند؟

کد خبر: ۹۲۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 10 October 2019

احمد احمدی پور گفت:افرادی که در مترو هفته ای چند بار دعوا می کنند نشانه‌ای برای افراد است که باید خودشان را غربالگری سلامت کنند و فردی که در این مکان عمومی در هفته چند بار بحث و دعوا راه بیندازد ممکن است در سایر حوزه‌ها هم دچار تنش باشد.

به گزارش میزان، احمد احمدی پور، روان پزشک در پاسخ به این سوال که علت اینکه مردم این روز‌ها در مترو و بی آر تی با یکدیگر تنش دارند و دعوا می‌کنند؟ گفت: افزایش سطح تنش در جامعه می‌تواند خود را در جا‌های مختلفی نشان دهد و صرفا در اماکن عمومی مثل مترو نیست و امروزه می‌بینیم که در رانندگی هم صبر و حوصله مردم کمتر شده است.

مردم در مترو فکر می‌کنند بقیه می‌خواهند حقشان را بخورند

احمدی پور در ادامه بیان کرد: وقتی تنش در افراد زیاد می‌شود سطح تاب آوری کم می‌شود و یک جا‌هایی مثل مترو مردم به غلط دچار این فکر می‌شوند که اگر من عجله نکنم و اگر من جلو نزنم فرد دیگری حق من را می‌خورد و همین فکر منفی در افراد باعث ایجاد حس رقابت ناسالم می‌شود و همه می‌خواهند به حقشان برسند و موجب دعوا و تنش می‌شود.

این روان پزشک در ادامه بیان کرد: از دید ارتباطی همه افراد یک ناحیه پیرامونشان است مثل فاصله‌ای که فرد با همکارش دارد و فاصله‌ای که فرد با نزدیکانش دارد که فاصله این دو موضوع به نسبت یکدیگر متفاوت است.

افراد در اماکن عمومی در فواصل شخصی ما قرار می‌گیرند

احمدی پور در ادامه با بیان اینکه هر چه روابط غریبانه‌تر و رسمی‌تر باشد باید فواصل بیشتر باشد افزود: ولی در اماکن عمومی افراد در فواصل شخصی ما قرار می‌گیرند یعنی محیط پیرامون ما توسط شخص دیگری مورد هجوم قرار گرفته است.

این روان پزشک در ادامه بیان کرد: حضور افراد به حریم شخصی سطح تنش را زیاد می‌کند و شبیه مواردی است که در آسانسور همه خیلی به هم چسبیده هستند و همه می‌خواهند زودتر به مقصد برسند و وقتی این ازدحام جمعیت در مترو و بی آر تی اتفاق می‌افتد و مدت زمان حضور افراد در کنار هم نیز بیشتر می‌شود تنش بیشتر می‌شود.

احمدی پور گفت: توصیه این است که در شرایط کنونی که سطح خدمات رسانی به اندازه کافی وجود ندارد افراد طبق برنامه ریزی حرکت کنند و رعایت حقوق هم را داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: افراد بهتر است بیشتر صبر و حوصله و تاب آوری داشته باشند و همه بدانند که به مقصدشان می‌رسند با یک فاصله کم با بیشتر. با این طرز تفکر شاید تحمل پذیری و رعایت این موازین اخلاقی بیشتر شود.

لزوم غربالگری سلامت برای افرادی که در مترو زیاد دعوا می کنند

این روان پزشک در ادامه در پاسخ به این سوال که افرادی که زیاد در مترو با دیگران بحث می‌کنند باید چه اقدامی برای جلوگیری از بروز این مسائل انجام دهند؟ بیان کرد: این نشانه‌ای برای افراد است که خودشان را غربالگری سلامت کنند و فردی که در این مکان عمومی در هفته چند بار بحث و دعوا راه بیندازد ممکن است در سایر حوزه‌ها هم دچار تنش باشد و در واقع این فرد باید بیاندیشد که وقتی زود عصبانی می‌شود و تحملش کم است لازم است که به پزشک مراجعه کند و سطح تحمل خودش را ارزیابی کنند.

احمدی پور افزود: قطعا وقتی این مسائل شناسایی شود خیلی از این تنش‌ها و دعوا‌ها کاسته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار