بازدید 3742

افزایش عوارض سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است

کد خبر: ۹۲۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ 09 October 2019

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش عوارض در سال جاری سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است،‌ گفت: سیاست شورای شهر تنظیم و تعادل کاربری‌های مختلف در پایتخت است.

به گزارش فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره گلایه‌مندی برخی از مردم در مورد عوارض مراکز تجاری و مسکونی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر عوارض امسال افزایش یافت که میزان این افزایش در بخش تجاری بیش از مسکونی است؛ البته این میزان در مناطق مختلف متفاوت است و قطعاً مبنای محاسبه در منطقه یک با منطقه 20 متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مبنای محاسبه عوارض و ضرایب اعمال شده متفاوت در نظر گرفته می‌شود، افزود: این مسأله مجموعه ضوابط خود را دارد ولی به طور کلی این افزایش ضرایب به صورتی نبوده که برای شهروندان در حوزه ساخت‌وساز اختلال ایجاد کند و یا اینکه در منطقه‌ای شاهد بروز مشکل در این راستا باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: البته به طور کلی یکی از ابزارهای مدیریت شهری برای تنظیم کاربری‌ها در سطح شهر جدا از بحث تفصیلی این است که از طریق عوارض، تنظیم و تعادل ایجاد کنیم که کجا چه فعالیت و کاربری بیشتر یا کمتر باشد.

اعطا خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری شورای شهر در این زمینه عاملی بازدارنده به شمار می‌رود که در برخی از مناطق مراکز تجاری بیشتر یا کمتر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر