بازدید 4298
۱

خشم انگلیسی‌ها از کاپیتولاسیون آمریکایی

کد خبر: ۹۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 08 October 2019

مخالفت آمریکا با استرداد همسر یک مامور امنیتی آمریکایی اعزامی به انگلیس برای رسیدگی به جرم قتل یک جوان انگلیسی، خشم مردم و مقامات این کشور را برانگیخت

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مخالفت آمریکا با استرداد همسر یک مامور امنیتی آمریکایی اعزامی به انگلیس برای رسیدگی به جرم قتل یک جوان انگلیسی خشم مردم و مقامات این کشور را برانگیخت.

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند آنا ساکولاس همسر مامور امنیتی مستقر در انگلیس پنجم شهریور با سرعت غیر مجاز و خلاف مسیر درست در حرکت بود که با هری دان جوان موتور سواری که در مسیر درست در حرکت بود به شدت برخورد کرد که منجر به جان باختن این جوان ۱۹ ساله انگلیسی شد.

همسر این مامور امنیتی آمریکایی پس از اینکه متوجه مرگ این جوان انگلیسی شد با استفاده از مصونیت سیاسی دیپلماتیک و خانواده‌های آنان به امریکا رفت تا از پاسخگویی درباره این تخلف مصون باشد. در پی فشار افکار عمومی و رسانه‌ای دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس با پمپئو همتای امریکایی خود در این باره تلفنی گفتگو کرد و خواستار استرداد عامل مرگ جوان انگلیسی و رسیدگی به پرونده این قتل شد، اما پمپئو درخواست لندن را رد کرد.

خشم انگلیسی‌ها از اقدام آمریکا موجب شد بوریس جانسون اعلام کند خود این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

معترضان به این اقدام امریکا می‌گویند ساکولاس از مصونیت دیپلماتیک سوء استفاده کرده و برای فرار از مجازات و مسئولیت از کشور متواری شده است و در نشانی قبلی خود در آمریکا نیز حضور ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
انگلیسی ها اول برن مسخره بازی راست فرمون رو بردارن که توریست های بدبخت تو کشورشون کشته نشن ....!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس