بازدید 4535
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ریزش ۷ هزار واحدی جنب پل حافظ/ بیشترین نقدینگی در نماد‌های بانکی چرخید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه چهاردهم مهرماه ۹۸)، با کاهش ۷۰۹۷ واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۰۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۶۷ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 06 October 2019
ریزش ۷ هزار واحدی جنب پل حافظ/ بیشترین نقدینگی در نماد‌های بانکی چرخید
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه چهاردهم مهرماه ۹۸)، با کاهش ۷۰۹۷ واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۰۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۶۷ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۰۷ واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۸۶ هزار و ۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۵۲ واحدی معادل ۲.۰۱ درصد، عدد ۹۵ هزار و ۴۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۰۷ واحدی معادل ۲.۰۱ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۸۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۷۸۲ واحد کاهش معادل ۲.۳۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۳ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۹۳۶ واحد کاهش معادل ۲.۵۰ درصد به رقم ۲۳۱ هزار و ۸۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۹۴۱ واحد کاهش معادل ۱.۶۴ درصد همراه بود و عدد ۶۵۵ هزار و ۲۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۷۹ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۷۳ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۳۴۳ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۳۱ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۸۸ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۸۶ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۱۷۹ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ با ۱۶۹ واحد و نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۱۶۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند کاهشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی برکت متعلق به گروه دارویی برکت و نماد شسپا متعلق به نفت سپاهان با ۴۵ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۴۳ واحد و نماد شنفت متعلق به نفت پارس با ۴۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

رفت و آمد‌های بازار

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس،   در داد و ستد‌های امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر ۱)، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند، همچنین  توقف نماد معاملاتی شرکت گروه صنعتی پاکشو (پاکشو ۱) با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری ادامه خواهد داشت.

در مقابل نماد شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه، گروه دارویی سبحان (دسبحا)، داروسازی جابرابن حیان (دجابر)، صنایع ریخته گری ایران (خریخت) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم)، معدنی املاح ایران (شاملا)، حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان فارس نو (سفانوح)، کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح)، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهنح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شدند و نماد شرکت‌های سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان (کسرا ۱)، معدنی دماوند (کدما ۱)،  صنایع شیمیایی فارس (شفارس ۱) سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو ۱)، همکاران سیستم (سیستم ۱)، بیمه ملت (ملت ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی