بازدید 21376
پیمانه اقتصادی؛

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا پایان سال/ هشدار وزیر صنعت به مدیران خودروساز/ مقام مسئول: قیمت بلیت پرواز‌های اربعین همان نرخ پارسال/ منابع حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا کجا می‌رود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص از قله ۳۳۰ هزار واحد، تأکید تکراری وزیر ورزش در مورد استقلال و پرسپولیس، دستورالعمل انتشار اوراق خرید دین کالایی نهایی شد، بانک ملت: فقط ۹۱ میلیون یورو گرفتیم نه ۱.۲۵ میلیارد پوند، حذف دلار در معاملات بزرگترین شرکت نفتی روسیه و افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها در سه استان مرزی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 06 October 2019

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا پایان سال/ هشدار وزیر صنعت به مدیران خودروساز/ مقام مسئول: قیمت بلیت پرواز‌های اربعین همان نرخ پارسال/ منابع حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا کجا می‌رود؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص از قله ۳۳۰ هزار واحد، تأکید تکراری وزیر ورزش در مورد استقلال و پرسپولیس، دستورالعمل انتشار اوراق خرید دین کالایی نهایی شد، بانک ملت: فقط ۹۱ میلیون یورو گرفتیم نه ۱.۲۵ میلیارد پوند، حذف دلار در معاملات بزرگترین شرکت نفتی روسیه و افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها در سه استان مرزی را در بر دارد.

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا پایان سال

تحلیلگران می‌گویند با توجه به وجود رکود تولید در جهان و احتمال ورود این شرایط به بخش خدمات، عوامل اساسی موثر بر قیمت طلا هنوز مثبت است و پیش‌بینی می‌شود قیمت این فلز گران‌بها به 1575 دلار برسد. قیمت طلا به علت افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی جهانی و بالا رفتن انتظارات در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره در آخرین روز معاملات افزایش یافت اما بازار با اندکی کاهش بسته شد. طلا با قیمت 1504.66 دلار روز کاری را به پایان برد و طی هفته گذشته 0.8 درصد رشد قیمتی را ثبت کرد. این فلز گران‌بها، روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 25 سپتامبر برابر با 1518.50 دلار رسیده بود.

عقب نشینی شاخص از قله ۳۳۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۱۱۸۸ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۳۲۷ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۷ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۱۹ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۸۷ هزار و ۹۷۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۶۹ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد، عدد ۹۷ هزار و ۳۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۴۸ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد به رقم ۶۵ هزار و ۱۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۸۲ هزار و ۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۹ واحد افزایش معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۲۳۷ هزار و ۷۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۳۵ درصد همراه بود و عدد ۶۶۶ هزار و ۲۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا پایان سال/ هشدار وزیر صنعت به مدیران خودروساز/ مقام مسئول: قیمت بلیت پرواز‌های اربعین همان نرخ پارسال/ منابع حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا کجا می‌رود؟

تأکید تکراری وزیر ورزش در مورد استقلال و پرسپولیس

مسعود سلطانی فر با تأکید بر ادامه تسریع در روند واگذاری دو تیم گفت: همان طور که قبلا هم تأکید کردم برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار جدی هستیم و به زودی با حضور مسئولان بورس و فرابورس برای عملیاتی شدن این موضوع پیگیری های لازم را خواهیم کرد.

دستورالعمل انتشار اوراق خرید دین کالایی نهایی شد

کیمته فقهی سازمان بورس با اصلاحاتی در دستورالعمل انتشار اوراق خرید دین کالایی، این دستورالعمل را تأیید کرد.

بانک ملت: فقط ۹۱ میلیون یورو گرفتیم نه ۱.۲۵ میلیارد پوند!
 
بانک ملت طی اطلاعیه ای که در سایت کدال منتشر شده اعلام کرد: کل مبلغ دریافتی بانک ملت از دولت انگلیس حدود 91 میلیون یورو بوده است، حال آنکه روز گذشته روزنامه انگلیسی تایمز از پرداخت خسارت 1.25 میلیارد پوندی انگلیس به بانک ملت ایران خبر داده بود. این بانک در سال 2009 با مراجعه به دادگاهی در انگلیس از لندن به دلیل وضع تحریم ها و ممانعت از دسترسی خود به بخش مالی انگلیس شکایت کرده بود. دیوان عالی انگلیس در حکمی وضع تحریم ها علیه این بانک ایرانی را غیرقانونی دانسته است. این بانک خواستار خسارت 3.2 میلیارد پوندی شده بود که بنا بر اطلاعیه اخیر طی توافق با وزارت خزانه داری انگلیس، به دریافت رقم حدود 91 میلیون یورو رضایت داده است.
 
حذف دلار در معاملات بزرگترین شرکت نفتی روسیه
 
روس‌نفت درصدد است تا یورو را به عنوان گزینه پیش فرض برای پرداخت پول نفت خام و محصولات نفتی خود معرفی کند. یکی از معامله‌گران روس‌نفت به رویترز گفت: روس‌نفت اخیرا تمامی قراردادهای جدید خود را برای صادرات به یورو تنظیم کرده است و خریداران همگی از این تغییر مطلع شده‌اند. روس‌نفت بزرگترین صادرکننده نفت روسیه است که حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشد. در جدیدترین مزایده برای فروش ۱۰۰ هزار تن نفت اورال برای بارگیری از بندر پریمورسک در پایان اکتبر، روس‌نفت اعلام کرد ارز پیش فرض در پرداخت باید به یورو باشد.

هشدار وزیر صنعت به مدیران خودروساز

رضا رحمانی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو اظهار داشت: اگر ببینم که با تغییر مدیران خودروساز، تأمین کننده قطعات تغییر کند، با آن مدیر خودروساز برخورد خواهم کرد. وی با بیان اینکه این موضوع را تحمل نخواهم کرد، افزود: اگر متوجه شوم که قرارداد تأمین قطعات از روی یک رابطه شکل گرفته است، مماشات نخواهم کرد. وزیر صنعت تصریح کرد: باید تفاهم مناسبی در این زمینه بین خودروسازان اتفاق بیفتد و اینطور نباشد که اگر مدیری عوض شد، تولیدکننده قطعات نیز عوض شود. وی با بیان اینکه وضعیت مالی قطعه‌سازان و خودروسازان با یکدیگر مرتبط است،‌ گفت:‌ سال گذشته واردات کالا به کشور به طور متوسط 22 درصد کاهش داشت و واردات کالاهای مصرفی نیز بیش از 30 درصد افت داشت. در عین حال صادرات برخی مواد مانند مواد خام معدنی کاهش یافت که این مسأله اتفاق خوبی است. وی با بیان اینکه واردات بیش از یک‌هزار و 500 کد تعرفه به کشور ممنوع شده است، گفت: این تعداد کد 25 درصد واردات را شامل می‌شود. به این ترتیب مدیریت واردات انجام شده است. رحمانی با بیان اینکه سال گذشته قطعه‌سازان به من نامه زده بودند که طی دو هفته تعطیل می‌شوند، گفت: در آن زمان مجموع تولید ایران‌خودرو و سایپا به 1100 دستگاه می‌رسید که در برخی روزها همان تولید نیز به کف پارکینگ می‌رفت. 

افزایش سقف برداشت از خودپردازها در سه استان مرزی

براساس اطلاعیه بانک مرکزی اطلاعیه روابط عمومی بانک مرکزی، سقف برداشت از خودپردازها از پانزدهم تا اواخر مهر ۱۳۹۸ در مسیر راهپیمایی در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، روزانه پنج میلیون ریال است.

 
مقام مسئول: قیمت بلیت پرواز‌های اربعین همان نرخ پارسال
 
رضا جعفرزاده درباره نرخ قیمت پروازهای اربعین، بیان کرد: پیش از ماه صفر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه مدیران شرکت‌های هواپیمایی در جلسه‌ای مشترک تصمیم گرفته‌اند که نرخ بلیت‌های اربعین سال‌جاری، معادل نرخ همان سال قبل باشد و افزایشی را شاهد نباشیم. وی افزود: پس‌ازاینکه این تصمیم ابلاغ می‌شود، دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های هواپیمایی قطعاً از آن تخطی نخواهند کرد و اگر واسطه‌هایی نیز از نرخ تعیین‌شده خارج شوند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد چراکه تخلف است. سخنگوی هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: پروازهای اربعین بیستم تا سی‌ام مهرماه ۹۸ خواهد بود و لذا تعرفه بلیت‌های مطروحه درواقع برای همین ده روز خواهد بود و برای سایر ایام تعرفه بلیت‌ها می‌تواند تغییر کند. جعفر زاده با بیان اینکه نرخ اعلام‌شده برای پرواز تهران-نجف-بغداد و برگشت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد-نجف و برگشت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مصوب شده که نرخ یک‌طرفه این بلیت‌ها ۵۰ درصد مبالغ فوق‌الذکر خواهد بود. وی با بیان اینکه ۷۲۱ مجوز پرواز برای اربعین صادر شده، افزود: بلیت سایر شهرستان‌های کشور به مقصد نجف نیز یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.
 

قیمت دلار در اولین روز هفته

روز شنبه در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۵۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که این نرخ نسبت به روز پنجشنبه، تغییری نداشته است. همچنین دلار در بازار آزاد، به نرخ ۱۱۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که کاهش اختلاف این دو نرخ، نشان از مدیریت عرضه از سوی بازارساز دارد. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات امروز، به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده که نسبت به پایان هفته قبل، بدون تغییر است.

کذب بودن افزایش نرخ و تغییر نحوه محاسبه برق

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: شایعه افزایش ۷۰ درصدی نرخ برق، حذف طرح‌های تشویقی و تغییر نحوه محاسبه نرخ برق با صدور قبوض الکترونیکی، کذب است.

منابع حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا کجا می‌رود؟
 
محمد شریعتمداری، روز شنبه در حاشیه نخستین گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در محل سالن همایش‌های مرکز قلب تهران گفت: مجلس شورای اسلامی به دولت اختیار داده است که نسبت به حذف سه دهک درآمدی بالا اقدام کند که این به لحاظ تعداد جمعیت ۲۴ میلیون تن می‌شود. وی افزود: بررسی‌های ما در نمودار میزان درآمد و هزینه خانوار به شکل حرف یو (U) است؛ یعنی جمع بسیار اندک کمتر از یک دهک افرادی هستند که شرایط زندگی نامطلوبی دارند و از سوی دیگر، کمتر از یک دهک وضعیت مطلوبی دارند. شریعتمداری تصریح کرد: در حذف دهک‌های بالای درآمدی و استفاده افرادی که ناتوانی مالی دارند، مشکلی نداریم و ما در این مسیر گام برمی‌داریم. 
 
وی افزود: در این دوره نزدیک به ۱۷۰ هزار خانوار که حدود ۷۰۰ هزار نفر است، در مرحله اول در دستور حذف افراد متمکن قرار دادیم که ضریب خطایی کمتری دارد؛ اما هر چه به سمت جلو حرکت کنیم، چون به قاعده یو می‌رسیم، میزان درآمدهای مشابه هم در افراد و خانواده‌ها که طبقات متوسط جامعه را به خود اختصاص داده‌اند حتما با احتیاط عمل کنیم.
 
خودروی جایگزین پراید مشخص شد
 
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در مورد توقف تولید پراید گفت: تمهیدات لازم برای جایگزین خودروها اندیشیده شده و خودروهای جایگزین نیز مشخص شده‌اند که نام آنها پس از تکمیل زنجیره تأمین اعلام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
هشدار به خودروسازان کار روزمره مسئولان شده

هیچ مسئولی به نفع مردم به خودروسازان هشدار نمیده

راه حل فقط در تحریم و نخریدن از کارخانه است
اگر شما به اینها می گید خودروساز پس به تویوتا و مرسدس و بی ام و نگید خودروساز چون فکر میکنند داریم به اونا فحش میدیم !!!!!!!
هیچ خبری که مردم را خوشحال کنه در این سایت و سایتهای دیگر دیده نمیشود!!
ما سالهاست که مرده ایممممم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
کشور درد و اندوه و افسردگی!!
کدوم کشور مثل ماست؟
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
احسنت ؛ بقول دکتر شریعتی : من مردمانی را دیدم که در جوانی مردند ولی سالها بعد به خاک سپرده میشوند !!!!!
قرار بود يارانه با افزايش قيمت حاملهاي انرژي به همه پرداخت شود الان هم با حذف عده اي منابع آن به جيب رانتخواران مي رود که بعدا مشخص خواهد شد
همین دیروز در تابناک خواندک ارزانی در راه است

امروز در همین صفحه خواندم افزایش قیمت طلا تا پایان سال

خداوکیلی در کدام کشور با مردم اینقدر راحت بازی میکنند ؟

من رای نمی دم
خواهشمند است هیچگونه پیش بینی در مورد افزایش قیمتها نداشته باشید
خدایاماکارگرهارابکش
تامجبورنشیم خودکشی کنیم
ديگه به بهبودوضعیت امیدی نیست
خودرو ساز ها این همه قیمت هارا بالا برند چرا تذکری در این رابطه به آنها ندادید؟ این تذکر شما یعنی چراغ سبز به قیمت های فعلی کارخانه ها
خودروساز نه, بگویید زورگو بعد هم مردم و جوانان بدبخخخت گیر اینها افتادند دارو ندارشونو دادن دست اینا ماشین فروش فوری رو با 4 ماه تاخیر میدن اونم پراید , ماشین دوستمو یک ساله نمیدن ,به خدا خیلی پشیمونم کردن, توبه کردم دیگه ماشین خواستم نمینویسم.
فروش فوری الکی گذاشتید تا قیمت ها مثلا پایین بیاید. الان خودرو یک سال ثبت نامی را با 4 ماه تاخیر میدن اگه بدن! حالا فهمیدید مشکل از کجاست؟ ... به این ظلم آشکار واکنش واقعی و عملی نشان دهید.
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
ایا طلا ارزونتر میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر