بازدید 4142

روایت ابتکار از تلاش‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه

چند ماه پیش هم مواردی داشتیم که زنان در استادیوم حضور داشتند اما به این صورت که بلیت‌ها آزادانه فروخته شود، اولین بار است که اتفاق افتاده و همین گواهی این است که یک قدم به پیش رفته‌ایم.
کد خبر: ۹۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ 05 October 2019

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از تحقق مطالبه برخی زنان برای ورود به ورزشگاه، به بیان بعضی تلاش‌ها در این زمینه پرداخت.

به گزارش «تابناک»، معصومه ابتکار به روزنامه «ایران» گفت: موضوع استادیوم، مطالبه بخشی از زنان ایرانی است که با تدابیری که پیش‌بینی شد و اقدامات انجام‌گرفته مشکلات تا اندازه زیادی برطرف شد. تنها در دولت دوازدهم دو سال پیگیر فراهم کردن زیرساخت‌ها بودیم، آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش‌های زیادی داشتند.

وی افزود: در ابتدای دولت شیوه‌نامه‌ای داشتیم که ابعاد مسأله از جمله زیرساخت‌ها، مسائل انتظامی، بحث هواداران و فضای فرهنگی مناسب در آن لحاظ شد. لازم است هواداران حضور زنان در ورزشگاه را در نظر داشته باشند؛ البته در بازی‌های بین‌المللی نگرانی‌ها کمتر است. چند ماه پیش هم مواردی داشتیم که زنان در استادیوم حضور داشتند اما به این صورت که بلیت‌ها آزادانه فروخته شود، اولین بار است که اتفاق افتاده و همین گواهی این است که یک قدم به پیش رفته‌ایم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ورزشگاه‌ها باید سالم‌ترین فضاهای جامعه باشند، ادامه داد: باید برای دستیابی به نشاط بیشتر، به ترویج فرهنگ ورزش کمک کرد. ورود به استادیوم مطالبه بخشی از زنان ایرانی بوده که محقق می‌شود. البته متأسفانه در عرصه ورزش بهره‌برداری‌هایی از برخی نقاط می‌شود و این تصور را القا می‌کنند که خانم‌های ایرانی نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند. از این بابت بسیار آزرده‌خاطر می‌شوم چون زنان ما با حجاب و حفظ ضوابط در عرصه ورزش فعالانه حضور دارند و مدال می‌آورند. در بازی‌های آسیایی یک‌سوم تیم دختران هستند و جالب اینجا است یک سوم مدال‌آوران را هم دختران تشکیل می‌دهند. وقتی رئیس کمیته بین‌المللی المپیک قول می‌دهد که نیمی از ورزشکاران هیأت اعزامی خانم‌ها باشند، یعنی خیلی در این حوزه پیشرفت کرده‌ایم. این موضوع نه تنها برای زنان ایرانی پیشرفت محسوب می‌شود بلکه در سطح بین‌المللی هم انعکاس مثبتی در جهت باز شدن ورود ورزشکاران زن مسلمان داشته است.

ابتکار با تأکید بر اینکه تا همین چند سال پیش زنان به‌دلیل نوع حجاب و پوشش اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را نداشتند، بیان کرد: پس از انجام طراحی‌های مناسب برای لباس خانم‌ها چند سال است که زنان محجبه مسلمان هم در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت‌های چشمگیری دارند. البته در این چند سال اخیر هم حضور زنان در پارک‌ها و انجام ورزش‌های همگانی بیشتر شده، ارتقای فرهنگ ورزش همگانی اهمیت بالایی دارد، از طرفی هم شاهد تعدد ساخت پارک‌های بانوان هستیم که در آن فضاها زنان می‌توانند بدون حجاب و با پوششی آزاد ورزش کنند هرچند هنوز تعداد چنین پارک‌هایی خیلی کم است.

او با اشاره به بحث شاخص‌های عدالت جنسیتی می‌گوید: به‌طور خاص در خصوص سند ارتقای وضعیت زنان، بحث عدالت در فضاهای ورزشی برای زنان لحاظ شده است. بازگشت ورزش به دوره ابتدایی دختران هم جای خوشحالی زیادی دارد. پس از تلاش‌های مستمر معاونت امور زنان و خانواده تاکنون ۷۶ هزار معلم در حوزه تربیت بدنی آموزش دیده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه «به احتمال زیاد در بازی پنجشنبه حاضر می‌شوم»، اظهار کرد: چالش‌ها در زمینه‌های مختلف وجود دارد اما پیشرفت‌ها نشان‌دهنده همدلی حاکمیت در خصوص بهبود وضعیت زنان و خانواده است و ثابت‌کننده همت زنان ایرانی است که از مطالبه‌گری کوتاه نمی‌آیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان