بازدید 1776

مشکل نفتی میلیاردی خلیج مکزیک

کد خبر: ۹۲۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲ 02 October 2019

فعالیت دزدان دریایی در خلیج مکزیک و همچنین دزدی نفت از دکل‌های فعال در این منطقه رو به رشد است، به طوری که شرکت پمکس را با حداکثر یک میلیارد دلار ضرر سالانه روبرو کرده است.

به گزارش ایسنا، دزدی نفت در مکزیک غیرمعمول نیست و عمدتا مربوط به کارتلهای مکزیکی است که از خدمات کارمندان فاسد پمکس استفاده می‌کنند. با این حال عمده این دزدی به مدت دو ماه در سال ۲۰۱۸ در خشکی صورت گرفت و تبهکاران ۲۳۰۰ حفره غیرقانونی در خطوط لوله پمکس در مکزیک ایجاد کردند.

به گفته یوهان اوبدولا، موسس سازمان بین‌المللی امنیت و اطلاعات در کانادا، اگرچه دزدی نفت و دیزل به مدت دهه‌ها در جریان بوده است اما فعالیت مجرمانه در چهار سال گذشته افزایش پیدا کرده است و برآورد می‌شود سرقت نفت در مکزیک به ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد و میلیونها دلار برای سازمانهای تبهکار به ارمغان می‌آورد و کنترل آن را بسیار دشوار می‌کند.

شرکت پمکس برآورد کرده که ضرر حاصل از دزدی سوخت در سه سال گذشته به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. عمده این دزدی توسط تبهکاران انجام گرفته که به سرعت به خشونت متوسل می‌شوند و بین خودشان برای دسترسی بیشتر به سوختهای دولتی و زورگیری از کارکنان نفتی می‌جنگند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک نیز اظهار کرده که مقامات نیز در دزدی گسترده سوخت دست دارند و سال گذشته وعده داد بدون سازش با این مشکل مبارزه کند.

تاکنون این مبارزه شامل بکارگیری نیروهای نظامی در تاسیسات نفت و سوخت کلیدی بوده است و رییس جمهور مکزیک اعلام کرده که در دریا هم نیروی دریایی به گشت‌زنی در اطراف دکلهای نفتی پمکس که به هدف اصلی دزدان دریایی تبدیل شده‌اند، خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برخی از مقامات مکزیکی می‌گویند اصلاحاتی که در بخش انرژی انجام گرفته و صنعت نفت و گاز را به روی بازیگران خصوصی گشوده است، باعث افزایش دزدی نفتی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل