بازدید 10055
پیمانه اقتصادی؛

نُقلی‌های کمتر از یک میلیارد برای خانه‌اولی‌ها/ عربستان از هند بنزین وارد کرد/ ۸ بانک خارجی به سوئیفت روسی پیوستند/ خط و نشان همتی برای تملک سهام بانک‌ها

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مالیات پزشکان ۶۷۰۰ میلیارد است، اما ۱۵۰ میلیارد پرداخت می‌کنند، برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی به رئیس جمهوری تقدیم شد، صعود همه‌جانبه ارزش سهام در بازار‌های بورس اروپا، شایعه سازان به دنبال التهاب در بازار برنج هستند، میلیاردر‌ها دنبال یارانه آمدند و پرداخت غرامت انگلیس به بانک ملت از طریق کشور ثالث را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 05 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مالیات پزشکان ۶۷۰۰ میلیارد است، اما ۱۵۰ میلیارد پرداخت می‌کنند، برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی به رئیس جمهوری تقدیم شد، صعود همه‌جانبه ارزش سهام در بازار‌های بورس اروپا، شایعه سازان به دنبال التهاب در بازار برنج هستند، میلیاردر‌ها دنبال یارانه آمدند و پرداخت غرامت انگلیس به بانک ملت از طریق کشور ثالث را در بر دارد.

مالیات پزشکان ۶۷۰۰ میلیارد است اما ۱۵۰ میلیارد پرداخت می‌کنند

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس میزان فرار مالیاتی پزشکان، چیزی حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال است، در حالی که این صنف فقط حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند.

برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی به رئیس جمهوری تقدیم شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی در نیمه دوم شهریورماه به رئیس جمهوری تقدیم شد و این وزارتخانه راهکارهای ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری می کند. فرهاد دژپسند در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی افزود:‌ افزایش شفافیت، افزایش کارآمدی و مدیریت درست هزینه ‌های بانک‌ ها، منوط به استقرار بانکداری دیجیتال و همچنین اجرای کامل و مؤثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رئیس هیإت مدیره، تشکیل هیأت عامل و تشکیل کمیته‌های هیأت مدیره است. وی اظهار داشت: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد.  

خط و نشان همتی برای تملک سهام بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در یکی از شبکه های اجتماعی تأکید کرد: برپایه دستورالعمل چگونگی تملک سهام بانک‌ها، تملک بیش از ۳۳ درصد سهام بانک، برای هر مالک واحد (اشخاص حقیقی یاحقوقی دارای روابط مالی، خویشاوندی، نیابتی، وکالتی یا مدیریتی) ممنوع بوده و تملک سهام بین۱۰ تا ۳۳ درصد فقط با تأیید بانک مرکزی مقدور است.

پرداخت غرامت انگلیس به بانک ملت از طریق کشور ثالث

روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی نوشت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، دولت انگلیس برای پرداخت ۱.۲۵ میلیارد پوند غرامت مصالحه شده به بانک ملت از یک کشور ثالث استفاده کرده است تا بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند. بانک ملت که دولت ۱۷ درصد در آن سهام دارد، به دلیل اعمال تحریم دولت انگلیس علیه این بانک در سال ۲۰۰۹ از دولت این کشور به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد، چون این تحریم‌ها فعالیت بانک ملت در نظام مالی انگلیس را ممنوع و از هرگونه تعامل مالی این بانک با دیگر شرکت‌ها جلوگیری می‌کرد. دادگاه عالی انگلیس تحریم‌های اعمال شده علیه بانک ملت را پس از اقامه دعوی قضایی توسط بانک ایرانی، غیرقانونی دانست و پنج هفته نیز برای اعتراض به این حکم مهلت داد که این مهلت در ماه ژوئن به پایان رسید. بانک ملت ۳.۲ میلیارد پوند ادعای خسارت کرده بود که پس از مصالحه بانک ملت با دولت انگلیس به ۱.۲۵ میلیارد پوند کاهش یافت. خزانه‌داری انگلیس می‌گوید پیش از صدور حکم نهایی دادگاه دولت این کشور با بانک ملت مصالحه کردند.

صعود همه‌جانبه ارزش سهام در بازارهای بورس اروپا

شاخص‌های اصلی بازارهای بورس کشورهای اروپایی روز جمعه چهارم اکتبر ۲۰۱۹، فعالیت خود را با روند صعودی آغاز کردند. در این راستا، شاخص «یورو استوکس ۶۰۰» با رشد ۰.۲۲ درصدی به ۳۷۸.۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص «داکس» آلمان با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۱,۹۵۵.۴۰ واحد و شاخص «فوتسی-۱۰۰» بورس لندن نیز با رشد ۰.۳۰ درصدی در سطح ۷,۰۹۷.۵۰ واحد قرار گرفت. شاخص «ایبکس-۳۵» بورس اسپانیا با رشد ۰.۵۱ درصدی به ۹.۲۹۱.۷۰ واحد، شاخص «کک-۴۰» بورس فرانسه با افزایش ۰.۳۲ درصدی به ۵.۶۹۶.۰۴ واحد صعود کردند. از سوی دیگر، شاخص «ام. آی. بی-۳۰» بازار بورس ایتالیا بدون تغییر در سطح ۸,۹۰۴.۲۰ واحد قرار گرفت. نرخ برابری دلار/ یورو در سطح ۱.۰۹۷۳ واحد و استرلینگ/ دلار نیز ۱.۲۳۳۷ واحد قرار گرفت.

نُقلی های کمتر از یک میلیارد، پیشنهادی به خانه‌اولی‌ها

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر عنوان می‌کنند بخش زیادی از متقاضیان خرید مسکن که عمدتا خانه‌اولی‌ها هستند در بازار به‌ دنبال آپارتمان‌هایی با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان هستند. به گفته آن‌ها هرچندتا دو سال یافتن آپارتمان در بازار مسکن پایتخت با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان کار چندان دشواری نبود، هم اکنون با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی میانگین قیمت مسکن طی یک سال و نیم گذشته، این گروه از آپارتمان‌های در بازار کمیاب شده‌اند. از سوی دیگر، بخش عمده خانه‌اولی‌ها برای خرید مسکن به‌دلیل کاهش قدرت خرید، توان خرید آپارتمان‌های بیش از یک میلیارد تومان را ندارند. پیشنهاد مشاوران املاک به این گروه از متقاضیان خرید مسکن، جست‌وجو برای خرید آپارتمان‌های نقلی (با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع) است. به گفته آن‌ها در حال حاضر در مناطق مصرفی پایتخت متقاضیان می‌توانند با کاهش متراژ آپارتمان انتخابی، واحد‌های مسکونی را یافت کنند که قیمت کل آن‌ها کمتر از یک میلیارد تومان است. مشاوران املاک عنوان می‌کنند متقاضیان منوط به منطقه انتخابی می‌توانند آپارتمان نقلی نوساز تا بیست سال ساخت را انتخاب کنند.
 
نُقلی های کمتر از یک میلیارد، پیشنهادی به خانه‌اولی‌ها/ عربستان از هند بنزین وارد کرد/ ۸ بانک خارجی به سوئیفت روسی پیوستند/ خط و نشان همتی برای تملک سهام بانک‌ها
 
شایعه سازان به دنبال التهاب در بازار برنج هستند
 
محمد صادق حسنی جوریابی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره واردات وضعیت برنج در فصل برداشت، گفت : همان گونه که در گذشته نیز اعلام کرده‌ام، برخی از رانت‌خواران و تنظیم کنندگان غیر قانونی بازار برنج با شایعه توزیع برنج‌های وارداتی در فصل برداشت و ایجاد جو روانی به دنبال اهداف خود هستند. وی با اشاره به اینکه بازار برنج در حال حاضر غیر رسمی اداره می‌شود و شایعه سازان به دنبال التهاب در بازار برنج هستند، ادامه داد: به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای بر هم زدن بازار برنج، وضعیت بازار این محصول استراتژیک مطلوب است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قیمت برنج کاهش نداشته و کشاورزان محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، عنوان کرد: دولت باید تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از واردات و توزیع برنج‌های وارداتی در چهار ماهه فصل برداشت داشته باشد. /خانه ملت

پوتین: تولید ال‌ان‌جی را پنج برابر و ۱۴۰ میلیون تن خواهیم کرد

ولادیمیر پوتین در اجلاس هفته انرژی روس گفت که در پانزده سال آینده به لطف پروژه ال‌ان‌جی یامال، تولید سالانه ال‌ان‌جی روسیه به شدت رشد خواهد کرد. رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما انتظار داریم تا سال ۲۰۳۵ به سطح تولید سالانه ۱۲۰-۱۴۰ میلیون تن برسیم. هزینه پایین تولید و لجستیک جذاب پروژه‌های ال‌ان‌جی روسیه باعث شده است که آنها یکی از رقابتی‌ترین پروژه‌های گاز طبیعی مایع جهان باشند. تولید ال‌ان‌جی سالانه روسیه، در حال حاضر به ۳۰ میلیون تن رسیده است. پوتین گفت: سهم روسیه از بازار ال‌ان‌جی جهان به لطف پروژه یامال دو برابر شده و حالا به حدود ۹ درصد رسیده است. این هنوز برای روسیه مقدار متوسطی محسوب می‌شود، اما پیشرفتی قابل‌توجه است. او افزود: فعالیت پروژه ال‌ان‌جی۲ قطب شمال با شرکای خارجی، سالانه ۲۰ میلیون تن دیگر گاز تولید خواهد کرد. 

عربستان از هند بنزین وارد کرد

مقام‌های هندی اعلام کردند، شرکت آرامکوی عربستان سعودی بلافاصله پس از حمله به تأسیسات نفتی خود، از شرکت رلاینس هند ۳۰ هزار تن بنزین خریداری کرده است. این اقدام برای جبران کاهش تولیدات آرامکو صورت گرفته است. یک مقام هندی گفت، شرکت آرامکو از شرکت رلاینس هند محصولاتی چون بنزین، گازوئیل، سوخت هواپیما و محصولات پتروشیمی خریداری کرده است. شرکت صنایع رلاینس بخش اعظمی از نفت خود را از شرکت آرامکو خریداری می‌کند و همچنین به این شرکت عربستانی بنزین می‌فروشد. /شبکه خبر

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

در معاملات دیروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا با 3.7 دلار افزایش نسبت به روز پنجشنبه 1508.5 دلار به فروش رسید. قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته 43.5 دلار پایین‌تر و در مقایسه با قیمت یک سال گذشته 38.8 دلار بالاتر بوده است. نقره هم یک سنت بالا رفت و 17.53 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد. پلاتین اما 7 دلار کاهش قیمت را تجربه و 881 دلار در هر اونس داد و ستد شد. پالادیوم هم 3 دلار صعود و 1640 دلار در هر اونس به فروش رسید.

افزایش قیمت طلای سیاه در بازار انرژی

در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت با 47 سنت افزایش 58.18 دلار قیمت‌گذاری شد. نفت آمریکا نیز 22 سنت بالا رفت و 52.67 دلار به فروش رسید. به گزارش رویترز، هرچند قیمت نفت در معاملات روز جمعه بالا رفت، تشدید نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی کشورهای بزرگ جهان و نگرانی‌ها بابت تقاضا باعث شد تا این هفته شاهد کاهش قابل توجه قیمت نفت نسبت به ابتدای هفته باشیم. این دومین هفته متوالی است که قیمت نفت روندی کاهشی را طی می‌کند.

هشت بانک خارجی به سوئیفت روسی پیوستند

آلا باکینا، رئیس سیستم پرداخت ملی بانک مرکزی روسیه، گفت: هشت بانک خارجی به سیستم پرداخت مالی اس‌پی‌اف‌اس متصل شدند که سه مورد از این اتصال‌ها کامل عملیاتی شده و پنج بانک دیگر هم در حال ایجاد آماده‌سازی‌های فنی لازم هستند. به دنبال بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، که کشورهای غربی تلاش کردند دسترسی روسیه را به سیستم پرداخت سوئیفت قطع کنند، روسیه شبکه پرداخت مختص خود را ایجاد کرد که به آن سیستم انتقال پیام‌های مالی، یا اس‌پی‌اف‌اس، می‌گویند. 

باکینا که در اجلاس بانکداری و خرده‌فروشی در مسکو سخنرانی می‌کرد، گفت: ما این فرصت را برای بانک‌ها و مؤسسات مالی قانونی خارجی ایجاد کرده‌ایم که به سیستم اس‌پی‌اف‌اس متصل شوند. امروزه این سیستم حدود ۴۰۰ کاربر دارد که این شامل ۸ بانک خارجی است. او توضیح داد: سه بانک خارجی همین حالا هم جزو کاربران این سیستم بوده و کاملا فعال هستند، در حالی که پنج مورد دیگر در حال انجام مراحل فنی اتصال به این شبکه می‌باشند. این بانک‌ها از اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند. شبکه اس‌پی‌اف‌اس حالا ۱۵ درصد از ترافیک سوئیف درون روسیه را به خود اختصاص داده، در حالی که در سال ۲۰۱۸، این میزان ۱۰ تا ۱۱ درصد بود. ماه گذشته، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت: ایران یکی از شرکای روسیه است و دو کشور در تلاش‌ند تا اس‌پی‌اف‌اس روس را به جایگزین ایرانی سوئیفت (سپام) متصل کنند. 

تورم ترکیه بالاخره تک رقمی شد

متوسط نرخ تورم ترکیه در دوازده ماه منتهی به سپتامبر به۹.۲۶ درصد رسید تا برای نخستین بار پس از ۳۳ ماه، نرخ تورم ترکیه مجددا تک رقمی شود. این نرخ تورم که از ژانویه سال ۲۰۱۷ تاکنون یک رکورد محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر کاهش نرخ تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ( از ۱۷.۲۲ درصد در ماه اوت به ۹.۵۲ درصد در ماه سپتامبر) و لوازم منزل ( از ۲۰.۱۳ درصد به ۸.۶۶ درصد) قرار گرفته است.

میلیاردرها دنبال یارانه آمدند!

بر اساس گزارش های رسیده، یکی از افرادی که تحت پوشش و حمایت سازمانی خاص قرار داشته برای اعتراض مراجعه کرده است، ولی بررسی‌ها نشان داده، وی گردش مالی بالایی داشته و صاحب نمایشگاه اتومبیل است! در موردی دیگر، فرد معترض بعد از این‌که رضایت کتبی خود برای بررسی حساب‌های بانکی را اعلام کرده است، ‌وضعیت مالی و بانکی وی نشان داده این فرد گردش مالی حدود چهار میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۷ داشته و ماهی ۵۰ میلیون تومان اقساط پرداخت می‌کرده است. یکی دیگر از معترضان از مدیران ارشد دولتی بوده که خواهان برقراری یارانه خود شده است. این فرد ماهی ۱۵ میلیون تومان درآمد و در سال نیز گردش مالی قابل توجهی داشته است؛ به طوری که سه خودرو به نام او بوده و مالک مسکن است. همچنین در یکی دیگر از موارد اعتراض، یک فرد روستایی برای برقراری مجدد یارانه نقدی خود مراجعه کرده است که بعد از بررسی حساب بانکی وی، مشخص شده در سال گردش مالی پنج میلیارد تومانی داشته است. /ایسنا

صادرکنندگان ۸.۳ میلیارد یورو ارز به نیما فروختند

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از آغاز سال ۱۳۹۸ تاکنون، مجموع معاملات فروش ارز صادراتی جمعا معادل ۸ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۲۲۰ هزار یورو انواع ارز بوده است. همچنین مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات حکایت از آن دارد که از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون، معادل بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو انواع ارز بوده است که این امر از استقبال صادرکنندگان از خرید ارز حاصل از صادرات با یک قیمت رقابتی حکایت دارد. همچنین در این مدت، میانگین نرخ فروش دلار در بازار ثانویه (نیما) ۱۰ هزار و ۷۳۰ تومان بوده است؛ ضمن اینکه میانگین نرخ فروش یورو در بازار ثانویه نیز ۱۱ هزار و ۷۳۱ تومان است. از سوی دیگر، میانگین نرخ خرید دلار در بازار ثانویه، بر اساس آمار رسمی ۱۰ هزار و ۶۴۶ تومان و میانگین نرخ خرید یورو در بازار ثانویه نیز۱۱ هزار و ۶۳۹ تومان بوده است.

فایننشال تایمز: بورس ایران، یکی از بهترین عملکردها را در جهان داشته است

فاینشنال تایمز نوشت: در دوازده ماه گذشته بورس ایران و یا به عبارت دیگر بورس تهران بهترین عملکرد را در میان بورس‌های جهان داشته است. در حالی که طی سال گذشته شاهد آن بودیم که تحریم‌های‌ آمریکا  تا حدودی بر روند معاملات بورس  تهران اثرگذار بود؛ اما این بازار مالی توانسته است در دوازده ماه گذشته به یکی از بورس‌های با بهترین عملکرد در جهان تبدیل شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسأله ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به این بازار بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
با سلام
چرا جوسازی می کنید؟ درسته قیمت مسکن بالا رفته اما هنوز خونه های به قول شما نقلی با متراژ زیر پنجاه متر کمتر از نیم میلیارد تومن هم پیدا می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مردم منتظر اقدامات دولت و مجلس هستند با اعتماد مردم بازی نکنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
بعضی از سایت ها الکی قیمت مسکن رو میبرن بالا
مطمئن باشید هر ترفندی در نظر بگیرید بیشتر پزشک ها از دادن مالیات و نصب کارت خوان طفره خواهند رفت. من دندان پزشکی رو می شناسم که اگر هم بخواد از کارت خوان استفاده کنه، فقط تا چهارصد هزار تومن رو با کارت خوان می کشه و می گه بقیه رو باید نقد بپردازید... فقط بیچاره کارمند و کارگری که با حقوق کم، مالیات هم می ده و صداش به جایی نمی رسه
ازدواج برای جوانان بسیار سخت و حتی نزدیک به غیرممکن شد ه در حالیکه برخی مسئولان چند همسر دارند!!!!!
با وام ازدواج بیشتر از لباس عروس و داماد نمیتوان خرید

مسئولان انتظار افزایش جمعیت نداشته باشند

مردم پاسخ خواهند داد

عده ای با شرکت نکردن در انتخابات و عده ای با انتخاب درست .
این چه وضعیه که هرکسی به فکر منافع شخصی خودشه و سرمایه گذاری در خارج از کشور! در حالی که سه چهارم مردم ایران نیازمندند!!!
دولت خود را نامحرم می داند و به دارایی های مردم جهت اخذ مایات و قطع یارانه سرک نمی کشد.
اما همین اطلاعات را در اختیار غربیها با FATF قرار می دهد.

عجب؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مگه تصویب شد؟
نفت ایران در شهریور هم از بازار نفت حذف شد و با شکست نیویورک در مهر و ابان هم از درامد نفتی خبری نیست و بجاش روسها و امریکاییها جای نفت ایران را می گیرند. زمان بسرعت به ضرر اقتصاد و ملت ایران می گذرد.واقعا مسولان تا کی می خواهند با خود را به ندید زدن این فاجعه سرگزم کنند. حتما باید یک شوک عظیم ارزی دیگر وارد شود تا همه دوباره به حرکت در اروپا و امریکا بیافتند. شاید خیلی دیر باشد
درسته این همه بیکار و متخصص داریم ولی برای اصلاح سیستم بانکی، اقتصادی و آموزشی (علوم مهندسی و صنعت) کشور به نظرم یه سری مستشار از بهترین های دنیا بیاریم هم برای وضعیت راه ها، توسعه شهرها، نظام اداری و استخدامی، دروس دانشگاه و ماقبل (فقط فنی و صنعتی و نه علوم انسانی و ...). مگه از مربیان درجه 3 خارجی برای ورزش استفاده می کنیم چه ایرادی پیدا شده؟!!!
۶.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰کل مالیات ادعایی
اگر بر ۱۲۰.۰۰۰ پزشک زنده تقسیم بشه یعنی سالانه هر پزشک باید بیشتر از ۵ میلیارد تومان مالیات بده ...
چرا این همه نفرت ایجاد می کنید
اگر بیمارستانها دولتی و خصوصی باید مالیات بدن چرا پزشکان رو تخریب می کنید
...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مرتضی جون ماشین حسابت خرابه ، میشه سالی حدود 55 میلیون که در مقابل درآمد پزشکان اصلا رقمی نیست
بي نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
ميشه پنجاه وپنج ميليون
يعني واقعافكركردي كسي طرزكارباماشين حساب روبلدنيست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
چون عموم پزشکا با پرداخت حق الزحمشون توسط عابر بانک اجتناب می کنن تا مالیات بهشون تعلق نگیره
چون پزشکا هم مثل کارگرا عضو این مملکتن و باید مثل تمامی کارگرا که یه حقی از چندغاز ماهیانشونو به دولت می دن ، یه مقدار مالیات بدن.
چون .....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
کجا سالی 5 میلیارد؟!!!! میشه ماهی حدود 4 میلیون به عبارتی روزی کمتر از 200 هزار. پزشک حد اقل روزی دو میلیون در میاره که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
پزشکا سالی چند میلیارد درمیارن بیشترشون، حالا 55 میلیون تومان پول خرده. ذهن خلاقی داری با این ماشین حساب زدنت. ما که فکر میکنیم کار با ماشین حسابو بلدی و ...
اخبار مسکن فقط باعث یادآوری بدترین سرمایه گذاری زندگی ما میشه.‌. یک سال سپرده گذاشتیم واسه وام مسکن.موعدش که رسید مسکن چند برابر شده بود و سپرده ما شد رهن یه خونه کوچیک... حالا هم به خاطر تمدید قرارداد مجبور شدیم اندک طلاها و حتی حلقه های ازدواجمون رو بفروشیم که صاحبخونه بیرونمون نکنه. فکر نکنم هیچ مسئول و وزیری تا به حال چنین حالتی را تجربه کرده باشه. اگه به جای پول سپرده گذاری مسکن، طلا و سکه یا حتی پوشک بچه میخریدم الان حداقل یه خونه نقلی داشتیم. جرم ما اعتماد به تبلیغات وام مسکن یکم بود
خانه اولی ها با بودجه یک میلیارد تومان؟ اگر یک جوون کار گیرش بیاد با حقوق بخور نمیر چجوری یک میلیارد سرمایه جور کنه؟ هیچ بانکی به ما که آقازاده نیستسم یک صدم این مبلغ رو وام میده اصلاً ؟ دلتون خوشه بخدا
تابناک نکنه ملک خریدی رو دستت باد کرده قیمت ها خیلی پایین تر از اینه که زدی جو نده چون فایده نداره پولی نیست واسه خرید
آقای ناشناس(13/07/1398)-11:14، توصیه امثال شما کشور را به این روز انداخته است. اداره کشور در تمام عرصه ها به تمام رشته ها بویژه علوم انسانی نیاز دارد. مشکل کشور نبودن مهندس و پزشک نیست عزیز برادر! مهندسی که منظور شماست همان اپراتور دستگاهها و تجهیزات صنعتی است. شما بدون داشتن دانش فنی که باید خودت تولید کنی، تنها یک مونتاژ کار خواهید شد. اما کارخانه، نظام بانکی، نظام مالی، نظام مالیاتی، اداری، بهداشت و درمان و غیره برای مدیریت علمی نیاز به مدیر توانمند، اقتصاددان و حسابدار، روانشناس و جامعه شناس و امثال اینها دارد و اینها را نمی توان با وارد کردن ماشین الات حل کرد. غرب قبل از انقلاب صنعتی، 200 سال انقلاب فرهنگی کرد. پیشنهاد امثال شماها رشته های فنی و مهندسی نابود کرد و تا چند سال دیگر رشته های پزشکی هم به همین درد دچار خواهند شد. کشوری توسعه می یابد که در آن افراد در جایگاه خودشان باشند و به تمام تخصص ها بها داده شود. شما فکر می کنید با وارد کردن ماشین الات خارجی و مونتاژ برخی کالاها با اپراتوری شما مهندسین، مشکلات کشور حل می شود؟؟؟؟!!!!!. دانش فنی تنها از دانشگاهها خارج می شود عزیز دل برادر!!!!. نه با وارد کردن دو سه نفر مستشار صنعتی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
فکر کنم منظورمو نتونستم به شما برسونم و اینکه اطلاع دقیقی از بوروکراسی اداری و کار مفید کارمندا ندارید. دقیقا مشکل منم با فرهنگ کار ماست. فرهنگ زیر کار در رویی. و اینکه میبینم افراد خیلی شایسته هم که وارد سیستم می شوند انرژی و تخصصشون سوخته میشه. ببینید من نمیگن دو سه تا مستشار صنعتی وارد کنیم. بلکه منظور من وارد کردن علم بود. اگه فکر میکنید صنعت ما یه صنعت به روز و کارآمدیه یا ساختار نظام اداری ما یه سیستم پرسرعتیه من دیگه با شما حرفی ندارم ولی نظر من اینکه که ما بیاییم سیستم اداری بهترین کشورهای دنیا که مسیر پیشرفت رو سریع طی کردنو الگو برداریم و بهترین متخصصان اقتصادی و صنعتی دنیارو برای در مسیر درست قراردادن تلاش افراد و برون رفت از سیستم کاغذبازی و نوسازی صنعت استفاده کنیم. فکر می کنید الان دانشگاه های ما دانش صنعتی بیرون میدن. میدونی چرا نمیدن به نظر من. چون هم قوانینش شده مقاله محور و حرکت مثلا روی مرز دانش در حالی که کشور نیاز به دانش عملی و صنعتی داره و هم اینکه اساتیدش هیچ اجباری برای کار در صنعت و انتقال به دانشجویان ندارند. فکر کردید با استادی که جزوه سی چهل سال پیش رو تدریس می کنه می تونیم پیشرفت کنیم؟ ما یه کاری رو بلد میشیم و دیگه هیچ تلاشی برای بهتر شدن نمی کنیم. البته اینو از صمیم قلب قبول دارم که کشور ما مستعد پیشرفت صنعتی خیلی بالاست فقط باید خوب مدیریت بشه همین. از این گذشته من کی گفتم ماشین الات صنعتی وارد بشه. من کی گفتم علوم انسانی نیاز نداریم؟! اتفاقا مهمتر از صنعت همین علوم انسانیه. من کی گفتم مهندس و پزشک خوب نداریم؟ شما دیدت از مهندسی اپراتور دستگاه هاست و فکرت بیشتر از این نمیکشه. اینم بگم که مهندسای ما قابلیت ساخت پیچیده ترین، بهترین و با کیفیت ترین محصولات روز دنیارو دارن. برای اطلاع شما. صحبت من اینه که این نیروها باید خوب هدایت بشن. نه اینکه استخدامشون کنیم و درگیر بوروکراسی اداری شون کنیم. دوباره نیا نظر بده و حرف من اینه که استخدامشون نکنیم. بلکه میگم نظام اداری رو درست کنیم. علم روز بدیم دستشون. فکر کنم باید به جای نظر دادن اول خوب بشنوی حرف طرف مقابلتو. اتفاقا به نظرم فرهنگ امثال شماست که کشور مارو بیچاره کرده که حتی تحمل چند خط پیشنهاد رو ندارید و فکر کنم حوصله هیچی رو ندارید مثل تغییر. شما اگه به همون روشی عمل کنید که تا حالا ج نداده و تغییری ندید همون نتایجی رو میگیرید که تا حالا گرفتید.
به خدا شهرهاي كوچك اگر امكانات داشته باشند با اين مبالغ ميشود يا خانه مجلل خريد
چندتاازپزشکان رابه خاطرفرارمالیاتی به زندان بندازيد
بقیه شون حساب کاردست شون میاد
خجالت نمیکشید از قیمت خانه 16 الی 20 ساله که کلنگی اسن میخواهید به 11 تا 12 میلیون متری بفروشید ..............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل