بازدید 8160
پیمانه اقتصادی؛

کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران/ سوءمدیریت؛ گوجه ۸۰۰ تومانی، سال آینده کمیاب می‌شود/ لایحه بودجه ۹۹ با منابع مالیاتی جدید ۱۵ آذر به مجلس می‌رود/ پزشکان مالیات ندهند بقیه هم نمی‌دهند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیش از ۶ میلیارد برگه سهم دست به دست شد، کار برای شرکت‌های چینی در بورس آمریکا سخت‌تر شد، فعالیت کارخانجات چین بیش از انتظار است، نوسان دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان، بهای نفت با افت تقاضا در چین کاهش یافت، شریعتمداری: دولت در قطع یارانه نقدی بی‌دقتی نمی‌کند و تقلای ناکام «تسه»‌ها برای رهایی از رکود را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیش از ۶ میلیارد برگه سهم دست به دست شد، کار برای شرکت‌های چینی در بورس آمریکا سخت‌تر شد، فعالیت کارخانجات چین بیش از انتظار است، نوسان دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان، بهای نفت با افت تقاضا در چین کاهش یافت، شریعتمداری: دولت در قطع یارانه نقدی بی‌دقتی نمی‌کند و تقلای ناکام «تسه»‌ها برای رهایی از رکود را در بر دارد.

کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران

زنگنه در مورد عدم استقبال از کارت سوخت شخصی گفت: کاری که باید انجام دهیم این است که مقدار بنزین تحویلی از سوی کارت جایگاهداران را به ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش دهیم. البته تأکید می‌کنم که این سهمیه‌بندی نیست زیرا افراد با کارت شخصی خود می‌توانند هر مقدار بنزینی که می‌خواهند دریافت کنند. وی افزود:‌ اکنون کمتر از یک میلیون کارت سوخت ندارند و در شهرهای بزرگ همه کارت ها صادر شده و برخی از کارت‌ها در باجه‌های پست مانده است. به گفته وزیر نفت، روزی ۳۵ هزار کارت جدید صادر می‌شود و تا آخر مهر همه کارت خواهند داشت؛ اما باید این کارت استفاده شود تا اگر زمانی تصمیم بر سهمیه‌بندی شد مشکلی نداشته باشیم.

بیش از ۶ میلیارد برگه سهم دست به دست شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۶۴۵۵ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۳ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۷۳۵ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۸۷ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۰۲۹ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد، عدد ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۵۸ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۰۴ واحد افزایش معادل ۱.۹۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۶ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۲۱۳ واحد افزایش معادل ۱.۸۲ درصد به رقم ۲۳۵ هزار و ۳۰۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۷۰ واحد افزایش معادل ۲.۳۶ درصد همراه بود و عدد ۶۶۳ هزار و ۳۵۳ واحد را به نمایش گذاشت. معامله‌گران بورس دیروز ۶ میلیارد و ۲۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۷ هزار و ۴۹۰ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به ۱۵ لیتر/

کار برای شرکت‌های چینی در بورس آمریکا سخت‌تر شد

بر اساس اعلام مدیران شرکت‌های چینی و بانکداران حاضر در بورس نزدک آمریکا، این بازار در تلاش است تا با اعمال محدودیت‌های بیشتر و کاهش سرعت صدور مجوز، عرضه اولیه سهام شرکت‌های کوچک چینی را سرکوب کرده و کاهش دهند. از سوی دیگر، شرکت‌های کوچک چینی در شرایط کنونی بیش از آنکه برای سرمایه‌گذاران آمریکایی جذاب باشند شاهد حمایت از سوی خریداران سهام از چین هستند. یکی دیگر از دلایل سرکوب این شرکت‌ها توسط نزدک این است که آنها نمی‌توانند شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری را که از قضا نزدک به دنبال جذب آنهاست، به سمت خود بکشاند. چرا که نقد شوندگی سهام این شرکت‌ها پایین است. به عنوان مثال زمانی که سال گذشته سهام یک شرکت دارویی چینی در بورس نزدک عرضه شد، صد میلیون دلار از عرضه اولیه آن حاصل شد که بخش قابل توجهی از این پول توسط سرمایه‌گذاران چینی تأمین شد. 

نوسان بازارهای سهام آسیایی/ فعالیت کارخانجات چین بیش از انتظار است

روز دوشنبه، در حالی که فعالیت‌ کارخانجات چین بالاتر از حد انتظار اعلام شد، سهام آسیایی دچار نوسان شدند. برای ماه سپتامبر، شاخص مدیران خرید تولیدکنندگان (پی‌ام‌آی) کایچین، ۵۱.۰۴ واحدی شد، در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند ۵۰.۲ واحدی بشود. عدد بالاتر از ۵۰ نشان‌دهنده رشد و عدد پایین‌تر از ۵۰ نشان‌دهنده افت این بخش است. از سوی دیگر، مذاکره‌کننده ارشد چین، لیو هی، یک هفته پس از روز ملی چین هیأت نمایندگان تجاری چین را هدایت خواهد کرد. سرمایه‌گذاران همچنان تحولات تقابل تجاری چین و آمریکا را با دقت دنبال می‌کنند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن تقریبا بدون تغییر ماند، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۷۸ درصد پایین آمد. شاخص آسیا۱۰۰ ام‌اس‌سی‌آی هم با افت ۰.۲۳ درصدی روبه رو شد. در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۴۰ درصد افت کرد، اما هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ توانست ۰.۵۲ درصد رشد کند. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳۴ درصد بالا آمد و ای‌اس‌اکس استرالیا به رشد اندک ۰.۰۶ درصدی بسنده کرد. در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن ۰.۰۶ درصد تضعیف شد و به نرخ ۱۰۷.۸۶ بازگشت. در برابر یوآن چین، دلار توانست نرخ خود را ۰.۰۱ درصد تقویت کرده و به ۷.۱۲۲۶ واحد برسد.

نوسان دلار در میانه کانال 11 هزار تومان

در معاملات روز دوشنبه، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۴۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان رشد داشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. 

سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز دوشنبه ۸ مهر ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان بود.

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده مشخص شد

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: بنا بر مصوبه شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده 2200 تومان مشخص شد.

بهای نفت با افت تقاضا در چین کاهش یافت

روز دوشنبه در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 39 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 61 دلار و 52 سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 17 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 55 دلار و 74 سنت معامله شد.

رویترز نوشت: امروز قیمت نفت تحت تأثیر چشم‌انداز ضعیفی که بر اقتصاد چین متصور است، کاهش یافت.

یک تحلیلگر ارشد اعلام کرد:‌ آمارهای تولید چین نشان می‌دهد تحت تأثیر جنگ تجاری با آمریکا رشد تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان کاهش یافته است. دولت چین تلاش‌ها و سیاست‌های پولی و مالی خود را برای تقویت تقاضا به کار می‌گیرد و این امیدواری را تقویت کرده که منجر به افزایش پایداری و رشد اقتصادی شود. چین دومین‌ مصرف‌کننده نفت خام در جهان است. همچنین برخی منابع مدعی هستند که میزان صادرات نفت عربستان به دوره قبل از حمله پهپادی به شرکت آرامکو رسیده است. در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم قیمت بنزین 49 سنت کاهش یافت و هر بشکه به قیمت 164 دلار و 65 سنت معامله شد. قیمت نفت کوره کاهش 66 سنت داشت و گازوئیل هم 6.25 دلار با کاهش همراه شد.

تقلای ناکام «تسه»ها برای رهایی از رکود

اوراق وام مسکن طی روزهای اخیر گرفتار تله رکود حاکم بر بازار مسکن هستند و با وجود بهبود نسبی تقاضا و افزایش قیمت در تعداد زیادی از امتیازهای وام طی روز گذشته، کف‌های قیمتی جدیدی را بر تابلو فرابورس به ثبت رساندند. دیروز قیمت پایانی دو سوم از تعداد کل امتیازهای مسکن به‌طور میانگین یک درصد افزایش یافت و بین سطوح ۳۶ تا ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان به نوسان پرداخت. همزمان با این اتفاق در یک سوم دیگر از اوراق شاهد افت قیمت‌ها بودیم. شدت افت به حدی بود که بهای امتیاز وام مهر ۹۶ به سطح ۳۳ هزار تومان سقوط کرد. عقب‌نشینی ۳۰ درصدی «تسه»‌ها از ابتدای سال در شرایطی اتفاق افتاده که تورم مسکن در شهریور برای دومین ماه پیاپی افت کرده و حجم معاملات به کمترین مقدار تاریخی خود رسیده است.

سوءمدیریت؛ گوجه ۸۰۰ تومانی، سال آینده کمیاب می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه تولید گوجه فرنگی بسیار و قیمت این محصول به شدت افت کرده است، گفت: در حال حاضر، این محصول برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد و هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه ربی در میدان مرکزی میوه و تره بار، به ۸۰۰ تومان رسیده است. وی افزود: گوجه خوراکی نیز بین ۱۰۰۰ تومان تا نهایتا ۲۳۰۰ تومان عرضه می شود. اسدالله کارگر با اشاره به عدم تعادل گسترده در عرضه و بازار این محصول، افزود: به احتمال زیاد سال آینده، هیچ کس گوجه نمی‌کارد و احتمال کمبود این محصول وجود دارد؛ ضمن اینکه این رویه ای است که سالهاست با آن مواجه هستیم و متأسفانه تدبیری برای آن نمی شود. کارگر گفت: یک مرجع باید این مسأله را مدیریت کند؛ اما متاسفانه متولی تولید می‌خواهد این کار را انجام دهد و دست به یک برنامه ریزی دقیق و طولانی‌مدت برای تولید بزند؛ در حالی که ما قبل از هر چیز به این برنامه ریزی نیاز داریم.

پزشکان مالیات ندهند بقیه هم نمی‌دهند!

بی‌اعتنایی آشکار پزشکان به قانون نصب سامانه‌های فروش سازمان امور مالیاتی (کارتخوان هوشمند) مساله‌ای است که می تواند باعث مقاومت دیگر اصناف نسبت به اجرای این قانون شود؛ به طوری که از همین حالا برخی از اصناف پردرآمد دیگر مانند سردفتران سعی دارند مانند پزشکان درآمدهای خود را بسیار اندک جلوه دهند! در یکی از عجیب‌ترین این اظهارات، رئیس کانون سردفتران در یک برنامه تلویزیونی درباره درآمدهای اعضای این صنف ادعا کرد: یکی از همکاران امروز می گفت، فقط در یک ماه یک فقره گواهی امضا ۲۰ هزارتومانی داشته است؛ در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۵۹ تن از همکارانم فقط ۱.۵ میلیون تا ۲ میلیون تومان درآمد داشتند. تعداد ۵۹۷۵ از همکارانم که ۶۰ درصد جامعه سردفتری هستند کمتر از ۲۵ میلیون در ماه درآمد دارند که نیمی از آن برای دولت است، چون ۱۵ درصد سهم دفتریار، ۱۰ درصد بازنشستگی، ۱۰ درصد مالیات همراه با اجاره و هزینه های دفتر را پرداخت می‌کنند. به نقل از ایسنا، این اظهارات در حالی صورت می گیرد که صنف سردفتران به دلیل شرایط انحصاری که برای ورود به این حرفه حاکم است اتفاقا از درآمدهای بسیار بالایی برخوردارند اما از زمانی که بحث‌های مالیاتی جدی شده است آنها نیز قصد دارند که به نوعی درآمد خود را بسیار کمتر از آن چیزی که هست بیان کنند.

شریعتمداری: دولت در قطع یارانه نقدی بی‌دقتی نمی‌کند

محمد شریعتمداری با اشاره به آخرین اقدامات وزارتخانه برای اجرای قانون هدفمندی و قطع یارانه دهک های پردرآمد، گفت: دولت با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، تمام تلاش خود را می‌کند تا شناسایی و حذف دهک های پردرآمد با دقت لازم صورت گیرد. وی ادامه داد: قطعا اولویت اصلی دولت برای اجرای قانون هدفمندی و حذف دهک های پردرآمد، حفظ حقوق مردم است، از این رو حتی اگر نتوان تا پایان سال، یارانه سه دهک بالای جامعه را حذف کرد، دولت این ضرر را تحمل کرده اما در روند شناسایی و حذف دهک های پردرآمد بی دقتی نمی کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت اخیرا ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد را شناسایی و یارانه آن ها را حذف کرد، اما بر اساس آمار دفاتر پیشخوان دولت، تنها حدود ۴ هزار و ۱۱۸ خانوار نسبت به حذف یارانه شان شکایت کرده اند که این آمار نشان دهنده خطای حداقلی دولت در حذف یارانه است.

لایحه بودجه ۹۹ با منابع مالیاتی جدید ۱۵ آذر به مجلس می‌رود

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه برای هزینه‌های جاری که از نفت تأمین نمی‌شود، منابع دیگری تعریف کردیم که مشخصاً بازبینی در پایه‌های مالیاتی وجود دارد، افزود: برخی منابعی که قبلاً از معافیت مالیاتی برخوردار بودند، تجدیدنظر می‌کنیم تا در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، باز هم به همان مقدار، معافیت مالیاتی داشته باشیم یا می‌توانیم آن‌ها را حذف یا تقلیل دهیم. وی گفت: بخشی از پایه‌های مالیاتی وجود دارد که قبلاً آن‌ها را طبق قانون مشمول مالیات نمی‌دانستیم بنابراین پایه مالیاتی تلقی نمی‌شد مثل عایدی سرمایه که در بودجه سال آینده تحت چهارچوب اصلاح ساختار بودجه به عنوان منابع مالیاتی جدید تعریف می‌کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: قرار است سال آینده ضرایب مالیاتی برای بنگاه‌های تولیدی کاهش یابد، در عوض مالیات‌های دیگری جایگزین شود و به جای این به درآمد بنگاه‌های تولیدی تمرکز کنیم، مالیات بر درآمد کل خانوار مبنای عمل ما قرار می‌گیرد. نوبخت افزود: خوشبختانه از نظر برنامه زمانبندی کار ما جلو است و می‌توانیم برای ۱۵ آبان ماه بودجه شرکت‌ها و برای ۱۵ آذر بودجه عمومی را با اصلاحات و تغییرات اساسی تقدیم مجلس کنیم. /خبرگزاري صدا وسيما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
گوجه ارزون ول رب گرون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مدیریت منابع آبی
مدیریت منابع غذایی
مدیریت منابع انسانی
مدیریت جوامع شهری و روستایی
این کشور چیزی که نداره مدیران دلسوز و کار بلد
اینکه بقیه اصناف نمیخوان مالیات بدن رو به پزشکا نچسبونید...این واقعیتیه که وجود داره،یعنی هنه از مالیات فرار میکنن(بجز کارمندای دولت که درواقع مالیات رو ازشون میگیرن و راه فراری ندارن)..منتها شماها سعی داشتید پزشکا رو تنها قشر جامعه معرفی کنید که مالیات کمی میدن...حالا هم دارید سعی میکنید مالیات ندادن بقیه رو هم بندازید گردن پزشکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
دقیقا.
پنج سال دیگه با دلیل و مدرک ثابت میشه کلی از اقشار دیگه هم کلی فرار مالیاتی دارن بعد دوباره تابناک تیتر میزنه علت همه اسن فرارا،فرار مالیاتی پزشکا بوده،همه از پزشکا یاد گرفتن!!!چرا نمیخواید قبول کنید همه اصنافی که حقوقشون رو خود دولت نمیده فرار مالیاتی دارن الان،زیادم دارن قطعا.
پزشکان با این درآمد میلیونی و میلیاردی چرا نباید مالیات بدن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
چون خداشون شده پول و کسب سود بیشتر و بیشتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
شما فکر میکننین چرا همه اینقدر تلاش ودستوپا میزنند که پزشک بشند فقط کسب درامده وهیچی دیگه نیست چون ما جوامع عقب افتاده وسنتی هستیم وهمگی بیمار ولنگ نیازهای اولیه زندگی وعجیب تر اینکه جزو ثروتمند ترین کشورها از نظر منابع طبیعی ومعدنی هستیم فکر نکنم عمر ما قد بده که رشد وتوسعه راببینیم
یکی از صفهای سال بعد معلوم شد.... صف تنظیم بازار گوجه!!!!
مملکتو ببین فقط!
متاسفانه برخی پزشکان مانند فراعنه مصر عمل میکنند!!
جالب است پزشکان با درآمدهای هنگفت مالیات نمی دهند اما مالیات ما کارمندان در سال 98 بین 10 تا 30 درصد شناور شده، یعنی از خمس درآمد هم بیشتر !!!!!!
دوست بنده نوحه خان است و ریالی مالیات نمیدهد...
پزشکان رو بی خیال مالیات بشین! در عوض تا میتونین از قشر کارمند و کارگر مالیات مقطوع ده درصدی بگیرین! تازه، چون صداشون در نمیاد بیشتر بگیرین! چرا که ( فریادرسی نیست کسی را که کسی نیست)
با عدم استفاده از کارت سوخت شخصی، مردم نارضایتی خودشان رو نشان دادند
با سلام. با این روش : ( لایحه بودجه ۹۹ با منابع مالیاتی جدید ۱۵ آذر به مجلس می‌رود)

با گرانی ، تعطیلی کسب و کار ، و خروج سرمایه از کشور ، افزایش جرم و جنایت روبرو خواهیم شد . آقایان چشمتان را باز کنید هنوز خیلی از زیر ساختها را مهیا نکردید که بخواهید این کار را انجام دهید ، تا زمانی که انتخاب مدیران به شکل شایسته سالاری انجام نگیرد و اکثرا رانتی و سفارشی ، فامیلی و ژن های خاص باشد هر گونه طرحی ضررش بیشتر از انجام ندادن آن است و بیاد داشته باشید بخاطر مشکلات اقتصادی فساد های اداری گسترده ای وجود دارد.
اگر با پزشکان و وکلایی که مالیات نمی‌دهند برخورد جدی و شدید نشود دیگر هیچکس قانون را رعایت نخواهد کرد. مگر خون این دو قشر از دیگر مردم رنگین‌تر است؟
سنگ بنای قانون شکنی را پزشکان ریختند با مالیات ندادن. حالا وکلا فردا کدام صنف؟
سال آینده، هیچ کس گوجه نمی‌کارد و احتمال کمبود این محصول وجود دارد
این حرف فقط برای اینه که رب های انبار شده در کارخانجات به فروش برسد من کشاورز صیفی کار هستم همین قیمت 500 تومنی که از من گوجه فرنگی را سر زمین میخرند هم سود اور است چه برسد به 2800 تومن دو ماه پیش امسال خانه دارها عموما خودشان رب پختند رب ها روی دست دلالها مانده خود من تا الان 230 تن گوجه به خانه دارها فروخته ام
رئیس اتحادیه در حقیقت داره جو بازار رو تغییر میده!
گفته سال بعد کسی گوجه نمیکاره پس گرون میشه! ... کشاورزی که بیست سال گوجه کاشته که یهو در عرض یکسال نمیتونه تغییر بده چون براش هزینه داره.
وقتی گوجه 1500 بود رب یک کیلو یی بود ۳۵۰۰
الان گوجه ۸۰۰ تومنه رب باید بشه ۲۵۰۰
ولی رب الان ۱۲ تومنه
اگر کارخانه مدعی شه مال قبله پس زمستان رب مال تابستونه
پس بدن به مردم ۳۵۰۰
کرایه و مالیات روز رو هم حساب کردم که شد ۳۵۰۰
و گرنه باید ۲۰۰۰ تومن باید بدن رب رو
جناب زنگنه شمااول كارت سوختهاي مردم بديد بعد
بنده دوماه ازثبت نام كارت سوختم گذشته هروقت ميرم پست ميگه درمرحله صدور
از کارمندها وکارگران قبل از دریافت حقوق مالیات کسر میشود اما پزشکان نباید مالیات بدهند ،عجب عدالتی وجود دارد.
برای اجرای قانون مالیات برای پزشکان و وکلا از مدیران این اصناف شروع کنید تا حساب کار دست بقیه بیاد
مثل اینکه تو همه کار فقط زور جواب میده
شمااگرحریف قدرتمندان وپردرآمدانی چو ن وکلاوسردفتران ونیرسوپرمارکت داران ،تعمیرکاران اتومبیل شدیدآنوقت سراغ پزشکان برویدکه ازتمام این گروه هاضعیف ترهستند،شماویزیتی که به پزشکان میدهیدرااگربه هرکدام ازاین گروه هابدهید وازآنهاکاری بخواهیدجواب سلام شمارانمیدهندوقتی فقط زورتان به پزشکهابرسدمسلم بدانید که اگرهرکاری کنیدپولی ندارندکه چیزی که شماتصورمیکنید بدهندمریض ودرآمدشانراشماتامین وتضمین کنیدنصف آنرابابت مالیات بگیریدوضع اقتصادخوب نیست بیماران اکثرابرای درمان رایگان بمراکزدولتی میروند.... جزتعدادبسیاراندکی ازپزشکان اکثریتشان جرج روزانه خودراازخدمات دیگرتامین میکنندخودرابخواب نزنید.
رب گوجه رانت صادرات بی رویه دریافت کرد -> رب گوجه نایاب و گران شد -> ذائقه مردم تغییر کرد و دیگر کسی رب گوجه نخرید -> صادرات به دلایلی کاهش یافت -> انبارهای شرکت ها مملو از رب گوجه شده است -> امسال شرکت های رب گوجه سازی گوجه نخریدند.
آقاناصرکه دادتان ازبی عدالتی بهوارفته عرض شودخدمتتان که کارمندان عزیزسالی یکماه مرخصی دارندوایام عیدنوروزتعطیلی وکارنمیکنندوحقوق میگیرندولی پزشکان وقتی کارنکنندیک شاهی درآمدندارندواقعاعجب عدالتی ، کارمندان محترم وقتی بازنشسته شوندتاپایان عمرحقوق میگیرتدولی پزشکان وقتی ازکاربیافتندیک پاپاسی کسی به آنها نمیدهد عجب عدالتی وبازهم تادلتان بخواهد ازاین عجب ها دراین رابطه داریم شمااگربه پزشکی مراجعه کردید وبدلیل خاصی اوراپرمریض دیدید قضاوت کلی نفرمائید به پزشکانی که مطب های خالی دارندوبیمارندارندمراجعه نمیکنیداکنون بیمارستانهای دولتی وطرح تحول سلامت وازهمه مهمتروضع بداقتصادجامعه وضع درآمداکثرپزشکان حتی حاذق رابشدت خراب کرده بگذاریدیکی دوسال دیگرادارهای مربوطه متوجه اشتباه محاسبه خودمیشوند
چرا توپ همه صرفه جویی ها به سمت مردم باید افتاده باشه؟
خب این که مجلس،دولت و بقیه نهادها بریز بپاش کنن حقه؟
این هم یک بازی بود از هر نفر 10000 تومن گرفتند کارت صادر کردند
من که کارت داشتم کارت منو سوزوندن کارت جدید صادر کردند فرستادن
اگر 20 میلیون خودرو تو کشور باشه 200 میلیارد درامد دولت از کارت سوخت میشه
سلام
وای به حال کارگاه های کوچک وشرکت های خدمانی در مورد مالیان وارزش افزوده چون اداره امور مالیاتی بندر ... از حالا شروع کرده به اجحاف کردن وعلیرغم وجود ماده قانونی انهم بعد از ده سال از اجرای قانون ارزش افزوده به شرکت های حمل ونقل اعلام کرده که از 88/7/1 باید دوبرابر مبلغ ارزش افزوده داده شده همراه با مابه التفاوت پرداخت کنند چرا که مبلغ تخفیفات داده شده به مشتریان که قانونی میباشد قابل قبول نبوده وباید ارزش افزوده پرداخت شود وعطف به ماسبق ده ساله قبل کردند.جای تاسف نیست
دولت محترم این کارت سوخت ما رو نمیخوای بدی؟اسیر شدیم از بس رفتیم پلیس +۱۰ و اومدیم
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
ایران بهشت پزشکان:
1- درامدهای بالا و 6 برابر آلمان.
2- مالیات های کم 10 درصدی با امکان فرار مالیاتی به سادگی با نصب نکردن کارتخوان (در کشور های اروپایی 50 تا 90 درصد مالیات پلکانی می دهند).
3- راحتی در هنگام قصورات.
4- درامد بین 50 تا 1000 برابر سرانه. (در کشور های اروپایی بین 3 تا 20 برابر).
5- ارج و قرب بسیار بالا بر خلاف کشورهای پیشرفته.
6- تعداد بسیارکم رقیب بدلیل ایجاد انحصاردرظرفیت پزشکی وتخصص دانشگاهها
پدرملت درومده با این سهمیه بندی
باید با قدرت، با برخی پزشکان ،بساز بفروش،دلال، تاجر،پول پرست، که هیچ چیز جز پول،و پاسکاری افراد بیمار ب هم برخورد بشه، مسلمه ک با نوازش و احترام حاضر نشن مالیات بدن، بهشت شده براشون، نه تعهد کاری دارن ن اخلاقی، از هر حیث خیالشون راحته کسی باهاشون کاری نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار