بازدید 14963
پیمانه اقتصادی؛

وزیر راه و شهرسازی: کسانی که استطاعت مالی دارند، برای تهیه مسکن اقدام کنند/ احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس به‌ خاطر برگزیت/ ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کانال ۳۲۰ هزار واحدی در دستان سهامداران بورس، ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند، حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا کاهش قیمت طلا را مهار کرد، بانک مرکزی: افت حدود ۳ درصدی قیمت مسکن نسبت به ماه قبل، احتمال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روس‌ها در معادن ونزوئلا و افزایش نرخ دلار و یورو در بازار ارز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 29 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کانال ۳۲۰ هزار واحدی در دستان سهامداران بورس، ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند، حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا کاهش قیمت طلا را مهار کرد، بانک مرکزی: افت حدود ۳ درصدی قیمت مسکن نسبت به ماه قبل، احتمال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روس‌ها در معادن ونزوئلا و افزایش نرخ دلار و یورو در بازار ارز را در بر دارد.

احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس به‌خاطر برگزیت

گاردین: مایکل ساندرز، اقتصاددان ارشد و عضو کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلیس گفت، نرخ بهره در انگلستان به زودی به خاطر بی‌ثباتی ناشی از بلاتکلیفی برگزیت کاهش خواهد یافت. وی که در بارنزلی در جمع مدیران شرکت‌های محلی صحبت می‌کرد، تصریح نمود: ابهام‌ها درباره خروح بریتانیا از اتحادیه اروپا به اقتصاد این کشور و حس اطمینان سرمایه‌گذاران لطمه زده است. وی در نتیجه‌گیری این مسأله گفت: با توجه به ضعیف بودن اقتصاد جهانی در شرایط فعلی، احتمال بالایی وجود دارد که نرخ بهره با کاهش مواجه شود. وی که یکی از اعضای کمیته نظارت و سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلستان است و وظیفه تعیین نرخ بهره را بر عهده دارد، ادامه داد: اگر انگلستان به نتیجه برسد که بدون توافق با اتحادیه اروپا برگزیت را اجرا کند، سیاست‌های مالی دچار چالش می‌شود و محتمل‌ترین گزینه این است که نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کاهش ‌پیدا کند. 

به گزارش ایبِنا، پیشتر نیز اکونومیست با انتشار یک گزارش تحلیلی هشدار داده بود صنعت بانکداری اروپا تحت تأثیر نرخ بهره با ریسک بزرگی روبه رو شده است. بانک مرکزی اروپا چندی پیش با کاهش مجدد نرخ بهره به منظور تقویت رشد اقتصادی منطقه یورو موافقت کرد و نرخ بهره در این منطقه پولی با رسیدن به منفی ۰.۵ درصد در پایین ترین سطح تاریخ خود از زمان تشکیل منطقه پولی یورو قرار گرفت.

کانال ۳۲۰ هزار واحدی در دستان سهامداران بورس

شاخص کل بورس تهران که به نظر می رسد، دیگر به اخبار منفی سیاسی واکسینه شده در معاملات دیروز با رشد 5614 واحدی در ارتفاع 320 هزار و 23 واحدی ایستاد. به نقل از نبض بورس، در نیمه دوم معاملات شاخص توانست برای لحظاتی در ارتفاع 320 هزار و 260 واحدی قرار گیرد لیکن با  عرضه هایی که حکایت از ترس سهامداران از اصلاح انتظاری بود، شاخص نهایتا مقداری از راه رفته را برگشت.

احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس به‌خاطر برگزیت/ وزیر راه و شهرسازی: کسانی که استطاعت مالی دارند، برای تهیه مسکن اقدام کنند/ ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 1509 واحدی در ارتفاع 86 هزار و 13 واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با رشد 2413 واحدی رقم 93 هزار و 964 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 1615 واحدی در ارتفاع 62 هزار و 992 واحدی استاد. شاخص آزاد شناور با افزایش 7877 واحدی معادل 2.17 درصد در کانال 371 هزار و 91 واحدی تثبیت شد و شاخص بازار اول با رشد 4202 واحدی به ارتفاع 232 هزار و 867 واحدی صعود کرد و شاخص بازار دوم با پرش 10871 واحدی در ارتفاع 649 هزار و 522 واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران بیش از 2221 میلیارد  تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 4 میلیارد و 779 میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 511 هزار و 803 نوبت معاملاتی بود.

ترامپ شرکت‌های چینی را از بازار سهام آمریکا حذف می‌کند

سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در نظر دارد شرکت‌های چینی را از فهرست بازارهای سهام آمریکا خارج کند. چنین اقدامی می‌تواند تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین را به شکلی رادیکالی افزایش دهد.

به گفته دو منبع آگاه، این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر آمریکا برای محدود کردن سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی خواهد بود. یک منبع آگاه دیگر هم گفت، انگیزه این اقدام از رشد روزافزون نگرانی‌های امنیتی دولت ترامپ در مورد فعالیت‌های شرکت‌ها به دست آمده است. شاخص‌های مهم آمریکا با انتشار این اخبار، که چند روز قبل از ۷۰امین سالگرد ظهور جمهوری خلق چین در یکم اکتبر، اعلام شد، افت کردند. دومین اقتصاد بزرگ جهان یک هفته برای جشن‌های ملی تعطیل خواهد بود. سهام شرکت‌های بزرگ چینی با سقوط سنگین روبرو شد؛ علی بابا ۵.۱۵ درصد، بایدو ۳.۶۷ درصد و آی‌شر چاینا لارج‌کپ ۱.۱۵ درصد سقوط کردند. 

حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا کاهش قیمت طلا را مهار کرد

طلا پیش از انتشار این خبر بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داده بود اما با انتشار این خبر به علت روی آوردن سرمایه‌گذاران به طلا به علت امنیت آن، بخشی از کاهش‌های خود را جبران کرد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.77 دلار کاهش 1497.01 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها به 1486.60 دلار، کمترین قیمت از 18 سپتامبر رسیده بود. طلا طی هفته گذشته 1.2 درصد از ارزش خود را از دست داد. جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متال گفت: «این گزارش‌ها احتمالا اندکی پیش‌خرید را دنبال داشت و موضوع جنگ تجاری آمریکا و چین را دوباره به روی میز آورد.»

بیت‌کوین ۲۲ درصد از ارزش خود را از دست داد

سی‌ان‌بی‌سی: این هفته، هفته سختی برای بیت‌کوین بود. اولین و مهم‌ترین ارز دیجیتالی جهان بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد و به ۷۷۵۷ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت آن از ماه ژوئن تا کنون است. این ارز دیجیتال که به نوسانات شدید معروف است، از ماه آگوست تا قبل از این هفته، قیمتی پایدار داشت و حدود ۱۰ هزار دلار معامله می‌شد. سقوط سنگین قیمت بیت‌کوین در این هفته از روز دوشنبه آغاز شد و تا پایان معاملات هفته ادامه یافت. این هفته سایر ارزهای دیجیتال مهم، مانند اتروم و ریپل، هم به ترتیب ۲۴ و ۱۹ درصد سقوط کردند. تحلیل‌گران می‌گویند، این سقوط قیمت به علت ارائه ناموفق ویژگی جدیدی برای معامله بیت‌کوین است که باعث شکسته شدن سطح تکنیکال قیمت آن شد. این ویژگی جدید که باکت نام دارد، به عنوان راهی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید بیت‌کوین که ممکن است در مورد تجارت آن در بورس‌ها محتاط باشند، معرفی شده است. مایکل مورو، مدیرعامل جنسیس‌تریدینگ می‌گوید: پس از معرفی این ویژگی جدید و به ویژه پس از آن که معلوم شد، این ویژگی با حجم معاملات بسیار کمی روبه رو شده است، قیمت‌ها به شدت با سقوط روبه رو شدند.

احتمال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روس‌ها در معادن ونزوئلا

راشاتودی: در حالی که رهبران ونزوئلا و روسیه در مسکو به دیدار هم رفته‌اند، رسانه‌های روسیه گزارش دادند که شرکت‌های معدنی روسیه به اکتشاف طلا و الماس از معادن ونزوئلا علاقه مند هستند و احتمالا تا یک میلیارد دلار در پروژه‌های معدن‌کاری این کشور سرمایه‌گذاری کنند. خبرگزاری تاس روسیه با اشاره به مستندات دیدار رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و همتای ونزوئلایی او، نیکولاس مادورو، گزارش داد: طبق تخمین‌های ونزوئلایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های روسی‌ها به حدود یک میلیارد دلار خواهد رسید. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که در دیدار قبلی مادورو از روسیه، در دسامبر ۲۰۱۸، دو کشور تفاهم‌نامه همکاری برای زمین‌شناسی و منابع معدنی امضا و شرکت‌های روسی مجوز فعالیت معدنی در ونزوئلا را دریافت کردند. 

وزیر راه و شهرسازی: کسانی که استطاعت مالی دارند، برای تهیه مسکن اقدام کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط آرامش بازار ارز، کسانی که نیازمند واقعی هستند می‌توانند برای تهیه مسکن اقدام کنند. محمد اسلامی درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: قیمت مسکن فقط تابع خود مسکن نیست بلکه تابع شرایط اقتصادی و قیمت ارز هم هست. وی ادامه داد: در شرایط فعلی آرامش به بازار رسیده و افراد برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود آن را در بازارهای گوناگون حرکت نمی دهند؛ بنابراین، در این شرایط کسانی که نیازمند واقعی مسکن هستند، می‌توانند برای تهیه مسکن اقدام کنند. اسلامی  در گفت و گو با ایسنا همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که طبقه متوسط و پایین یعنی جامعه هدف ما هستند، برای تهیه مسکن در پروژه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و دیگران هم که استطاعت مالی دارند، می‌توانند خودشان برای تهیه مسکن اقدام کنند.

بانک مرکزی: افت حدود ۳ درصدی قیمت مسکن نسبت به ماه قبل

بر اساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال۱۳۹۸، به ۲.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۵.۳ و ۷۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در شهریورماه امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۸درصد کاهش و ۵۶.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش نرخ دلار و یورو در بازار ارز

روز شنبه، دلار در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، به نرخ ۱۱۳۵۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که این نرخ نسبت به روز پنجشنبه گذشته، ۱۰۰ تومان افزایش داشت. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نسبت به پایان هفته گذشته، ۵۰ تومان رشد داشت.

روند کاهشی نرخ تورم در شهریورماه استمرار یافت

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند نرخ تورم طی هجده ماهه منتهی به پایان شهریورماه ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است: این استمرار به گونه‌ای بوده که روند نزولی نرخ تورم ماهانه شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به ۰.۵ درصد در شهریورماه ۱۳۹۸ رسیده است. براساس این گزارش نرخ تورم در مردادماه امسال نیز ۰.۶ درصد محاسبه شده است که با این حساب، نرخ تورم ماهانه در شهریورماه ۰.۱ درصد کاهش یافته است. این گزارش با بیان اینکه استمرار روند کاهشی تورم نقطه به نقطه از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده، تصریح کرده که از سرعت رشد نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۸ کاسته شده است. براساس این گزارش، بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه در هجده ماهه گذشته مربوط به اردیبهشت ماه ۹۸ با بیش از ۵۰ درصد بوده که در شهریورماه به ۳۵ درصد رسیده است. این گزارش همچنین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه امسال را نیز ۴۲.۷ درصد اعلام کرده است.

ترکیه، چین، کویت و عربستان، رقبای ایران در بازار عراق

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: ایران توانست در سال ٢٠١٨ سهم اول را در بازار کالای عراق به دست آورد این در حالی است که در سالهای قبل تر ترکیه و چین این سهم را از آن خود کرده بودند. وی ادامه داد: این موفقیت باعث شد تا بیشتر کشورهای منطقه به عنوان رقیب ایران وارد بازار شوند؛ تا جایی که اکنون ترکیه با گشایش خط اعتباری ٥.٥ میلیاردی و ایجاد دفاتر بازاریابی در چهار شهر ترکیه در صدد کسب بازار کالا و ساختمان عراق است. حسینی خبر داد که چین با خط اعتباری 10 میلیارد دلاری، کویت با خط اعتباری دو و نیم میلیارد دلاری و عربستان با خط اعتباری یک میلیارد دلاری رقبای اکنونی ایران در بازار عراق هستند. حسینی گشایش خط اعتباری ویژه برای عراق از سوی کشورهای همسایه را عاملی دانست تا فورا نظام بانکی و بیمه ای ایران به کمک بخش صادرات بیاید. وی گفت: در صورتی که ترکیه بازار صادرات را در عراق بگیرد مصالح ساختمانی ترک جای مصالح ایران را خواهد گرفت.

بدترین سال فروش گوشی موبایل در جهان!

تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازارهای جهانی فعال در مؤسسه گارتنر نشان می‌دهد که آمار فروش گوشی‌های موبایل از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون وضعیت خوبی نداشته و با اینکه هنوز آماری از میزان فروش شرکت‌های مختلف در سه ماهه سوم سال منتشر و ارائه نشده است، اما به نظر می رسد که روند رو به رشدی نداشته باشد و وضعیت به همین شکل بماند. این کارشناسان با تحلیل و بررسی وضعیت و میزان فروش برندهای مختلف، برآورد و اعلام کرده‌اند که گوشی‌های موبایل در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نیز فروش قابل توجه و روند رو به رشدی را تجربه نخواهند کرد و بدین ترتیب تصویر و آینده روشنی در انتظار آنها نخواهد بود. بر اساس گزارش وب سایت FierceElectronics، این مؤسسه همچنین در گزارش خود پیش‌بینی کرده که فروش گوشی‌های موبایل تا پایان سال جاری میلادی شاهد یک کاهش ۳.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهد بود که بدین ترتیب سال ۲۰۱۹ را بدترین سال از لحاظ میزان فروش گوشی های موبایل در جهان نامگذاری می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
... می گید مسکن بخریم. با کدوم پول . با یارانه چند برابری وعده داده شده؟؟؟؟!!! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
کسانی که استطاعت مالی دارن بخرن و کسانی هم که ندارن برن بمیرن!!!...
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
من نمی دونم ایشون وزیر مسکن هستند یا مشاور املاک ... 100درصد ملک رفت بالا 10 درصد اومد پایین میگن برین خونه بخرید !.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
آقا یکی جلوی این اقای وزیر را بگیرد و اینقدر نگذارد بازار گرمی کند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
اونایی که استطاعت مالی دارن خودشون خونه دارن چون تو این گرونی کسی پول خونه رو داشته باشه قطعا کاروبار درست درمونی داره
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
دستور:امروز مسکن بخرید
دستور:فردا مسکن نخرید
دوره این گونه صحبت کردن گذشته و وارد رکود ده ساله شده ایم.
بیکاری های گسترده مسکن و صنایع وابسته به ان در راهه مگراینکه طرح های مشابه مسکن مهر راه بیاندازید تا مسکن با تنفس مصنوعی دولتی بچرخد وگرنه بخش خصوصی دیگر پولی ندارد در مسکن سرمایه گذاری کند منتهی ایا دولت بعدی زیر بار ان میرود ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
اقا وزیر گفته کسانی که پول دارن خونه بخرن
خدایی به عقل خود من که نمیرسبد
تنگسیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
برداشت من از صحبت های وزیر این است که سونامی جدید گرانی مسکن در راه است در غیر اینصورت بازار گویایی همه چیز هست نیاز به هشدار نیست
ایشون وزیر مسکنه یا مشاور املاک،واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
همه خرید مسکن را تحریم بکنند تا قیمت نجومی مسکن به قیمت های واقعی هر چه بیشتر نزدیک بشود.
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
هیچکدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
شما خبر ندارید که ملت با تورم و گرونی کلی حال می کنند و اکثر اونا توی این اوضاع وارد دنیای دلالی می شوند و کلی به جیب میزنند حالا شما هی بگید که مردم خرید را تحریم کنید.من خودم خرید را در زمان تورم تحریم کردم و نخریدم اما الان به مدت دوساله که پولی نزدیک به 500 میلیون که سال 95 داشتم تبدیل به مقداری پشکل شد. اونموقع با اون پول چی میتونستم بخرم الان با اون پول میتونم چی بخرم؟
ايشون 3 ماه پيش هم همينو گفت قيمت مسكن 30 درصد افت كرد بازم شاهد افت مسكن تا آخر سال خواهيم بود. مسكن مهر پرديس و پرند مونده هي ميگن مسكن بخريد. بايد مسكن برگرده به قيمت واقعي . اون موقع مردم خودشون بلدن چي كار كنن.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
اخوی ولایت شما کجاست که در ان مسکن 30 درصد ارزان شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
رضا جان! تو تو خوابی و رؤیای پول می بینی که ملک بی ارزشتو به 10 برابر قیمت اصلیش به خلق الله قالب کنی
تو حالا حالاها باید دست نگه داری تا ضررهات وقتی بهت فشار آوردن اونموقع متوجه میشی کجا 30% که هیچی بلکه با 100% کاهش هم ازت نمی خرن
الکلام الحق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
اسم پردیس رو آوردی 7 سال قبل یک قطعه زمین تو پردیس خریدم . الآن شده 48 برابر قیمتش . هر کی بلند شده از رو ملک بلند شده . تا بوده همین بوده تا ابد هم همین خواهد بود ، نه ایران همه جای دنیا . این رکود سنگین املاک هم دلیل بر بی ارزشی ملک نیست چون چیزی با ارزش تر و حیاتی تر و اساسی تر از ملک و زمین در دنیا وجود نداره . این رکود 6 ساله از اونجایی کلید تدبیر خورد که کل نقدینگی موجود در مسکن رو با انواع ترفند هدایت کردن تو بورس عزیز دلشون . اونجا هم بیت المال رو گذاشتن جلو دست حقوقیها تا با خریدهای روزانه بالای 2000 میلیارد تومن سهام بادکرده ، یکمشت سفته باز رو مشغول کنن و تا ابد هر روز و هر روز و تحت هر شرایطی 8000 تا 8000 تا شاخص دستساز رو ببرن بالا . مالک ضرر نمیکنه شک نکن . اما اینایی که پولشون رو بجای زمین که از الماس باارزشتره دادن سهام پاره آخرش چنان حالی بکنن که اونپرش ناپیدا . شاهنامه آخرش خوشه . خودتون می بینین ملک و زمین برای سرمایه زندگی بهتره یا سهام پاره یکمشت واحد ورشکسته . باش و ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
غصه نخور مسكن پرديستم بالاخره ميفروشي الان كه دارن التماس ميكنن باش تا اموراتت بگذره جايي كه اصلا براي شهرنشيني مناسب نيست رو انتخاب كردي اخوي
به وزیر بگویید همه عقل و شعور خرید دارند ولی پول ندارند ...
نهایت زحمت یک وزیر را ببینید : پیشنهاد خرید و فروش !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
حکایت ما این شده که برای بازار مسکن بورس گرانی و خرید و فروش راه بیاندازیم بجای اینکه اینکه حداقل ارزو کنیم که بازار مسکن منطقی بشه شاید هم سیاست دولت است ...
آیا وظیفه یک وزیر اینه که به مردم بگه کی مسکن بخرند ؟ ایشان با این حرفهاشون بازار رو به نوسان در میاورند. ولله سکوت کار سختی نیست. ضمنا با کدوم پول میشه مسکن خرید؟؟؟ اینم از وضع وام مسکنه که 40 میلیونه. با 40 میلیون حتی پول پیش اجاره یک آپارتمان زپرتی رو هم نمیشه پرداخت کرد. .....
اين چه پيش نهادي هست داري به مردم ميدي .......داريد تو بازار ايجاد التهاب ميكنيد 3 ماه پيش هم چنين فرمايشاتي را هم فرمودي يادته
آقای وزیر با چند درصد مردم داري حرف ميزني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اخه كساني كه استطاعت مالي دارن مگر ايستاده بودن کسی بهشون بگه چی کار کنن؟
اصلا و اصولا خود همان استطاعتي ها مسكن رو به اين روز انداختن.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
کسی که استطاعت داره به این حرفها گوش نمی کنه و با قیمت توهمی خونه نمی خره که می دونه قیمت واقعیش 10 برابر کمتره
من خودم یکیشم خونه فقط به قیمت واقعی می خرم نه بیشتر
آخه مردم باکدوم پول خونه بخرن؟بااین قیمتهای سربه فلک کشیده...
با سلام
به وزیر راه و شهرسازی بفرمائید اقای وزیر خبر دارید که برخی کارکنان وزارت خانه تحت مدیریت شما با حقوق کمتر از دو نیم ملیون با سابقه بالا وجود دارند؟....
از کرامات شیخ ما این است

که عسل خورد و گفت شیرین است

عجب وزیر مسکن با تدبیری داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
عسل کجا بود شیخ بیچاره بخوره؟ شیره را خورد و گفت شیرین است
آقای وزیر ... اسفند پارسال در عرض 24 ساعت قیمت مسکن 100% گرانتر شد و همینطور هی گرانتر شد تا رسید به ماه قبل . در حال حاضر هم انقدر رقم بالا رفت که مردم گنج هم پیدا کنند باید وام هم بگیرند تا یک واحد 80 متری در حاشیه تهران شاید پیدا کنند . آنهم پارسال با 200 میلیون میشد خرید اما الان با 800میلیون هم نمیشه خرید.
اگر بفکر مردم بودید نمیفرمودید قیمت مسکن مهر زیر 400 میلیون تومان نیست
کاش بجای در گیر شدن در جنگهای منطقه به فکر بدست آوردن بازارهای منطقه بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
با تفکرات موجود، حتما؟!!
وزیر راه و شهرسازی: کسانی که استطاعت مالی دارند، برای تهیه مسکن اقدام کنند. احسنت به وزیر محترم که در شرایط فعلی اندوخته هایمان به یک چهارم ارزش قبلی خود نزول کرده فراموش نکرده اند که قشر مستضعف جامعه را حرص بدهند. البته یادآوری خوبی به کسانی است که استطاعت مالی دارند که صد البته مشخص است از مردم نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
...خوب شد گفتید و گرنه ما نمی دونستیم چیکار کنیم.
آقا تورا بخدا فعلا مسکن نخرید. ما که تا الان تحمل کردیم کمی بیشتر تحمل کنیم مسلماٌ کسانی که مسکن را در چنبره دلال بازی خود گرفته اند مجبور به عرضه آن با قیمت پائین تر خواهند بود. پس با نخرید مسکن به پاوین آمدن قیمت آن کمک کنید. آقای وزیر برای اینکه بازارمسکن را از رکود خارج کند این حرف را زده. هنوز هم چیزی بین 50 تا 70 درصد باید از قیمت مسکن کاهش یابد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
پائین آمدن مسکن در کشوری که دارای نرخ بالای
تورم می باشد جوکه. آقای وزیر از روی دلسوزی میگه
تا آنهائی که تا الان خرید نکرده اند خرید کنند
چون از دید علمی و داده های اقتصادی چشم انداز
جالبی در مسکن پیش رو نداریم
و احتمالا" با جهش مواجه خواهد بود
اقای اسلامی صدای شما از جای گرم در میاد بنده خدا کدام طبقه متوسط یک آپارتمان100متری را میتونه 3میلیارد تومن بخره از پس قیمت های کهکشانی مسکن هیچ کس بر نمی آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
شما به کم قانع نیستی شصت متر بخر متری 10 تومن حتی کمتر . متری سی تومن میشه زعفرانیه شما کمتر اون از اون نمیاونی زندگی کنی مث که
از ترامپ دل خوشی ندارم اما از کارش برای نابودی اقتصاد چین از ترامپ حمایت میکنم .

چینی ها جهان را مملو از آشغال کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
به این راحتی هام هم نیست کافی است چین اوراق قرضه آمریکا رو به حراج بزاره
کسانیکه توان خرید مسکن دارند نیازی به توصیه ندارند
تا قیمت مسکن واقعی نشود خریداری وجود نخواهد داشت!
هیچ کس پول به کالائی که ارزش واقعیش چندین برابر کمتر از قیمتهای تخیلی اعلامی است نمی دهد!
پاسخ ها
حححح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
به جای توصیه به خرید نرخ را واقعی کنید
اقای وزیر خرید مسکن تابع توان مالی است ملتی که برای تهیه فوت خود مشکل دارند چه انتظار ...... مسکن در تهران زیر میلیارد نیست اقای وزیر کجایی این نسخه رابرای کی تجویز می کنی هردم ازاین راه بری می رسد
ایشان خوب می دانند که قیمت مسکن در قیمت بسیار پایین تری از قیمت فعلی بازار، تثبیت خواهد شد و به نظر من نهایت افزایش قیمت مسکن نسبت به فروردین 97(قبل از افزایش قیمت دلار)، با توجه به کشش تقاضا، دو برابر خواهد بود و کمتر از آن شاید ولی بیشتر از آت بسیار بعید می دانم و همچون گذشته دوره رکود 5 تا 6 سال وجود خواهد داشت و بسیاری از فروشندگان، نهایتاً پس از 5 سال خواب سرمایه، مسکن های فروشی خود را به قیمت 5 سال قبل خواهند فروخت. تجربه سه دهه اخیر، این موضوع را تأیید می کند!
عجب وزیری داریم به‌به.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
وزیر نیست نخودیه
وزیر راه و شهرسازی: کسانی که استطاعت مالی دارند، برای تهیه مسکن اقدام کنند

چون کسی نمی ذاره قیمت مسکن پایین بیاد
وزیر مسکن چشم
ده متر مربع کافیه؟
با توجه به افزایش قیمتهای اقلام مصرفی و سطح درآمد مردم مسکن و اتومبیل با همان قیمتهای سال 96 هم هیچ مشتری به غیر از دلال جماعت نخواهند داشت.
وقتی به یک کارمند با تحصیلات فوق لیسانس فقط 3 میلیون تومان حقوق می دهند و به یک مستمری بگیر با دوازده سال پرداخت بیمه به تامین اجتماعی فقط 600 هزار تومان یعنی روزی
بیست هزار تومان می دهند زنده ماندنشان هم در حد معجزه است چه برسد به خانه خریدشان
چرا منطقی فکر نمیکنید از سال 91 تا ابتدای سال 96 خونه راکد بود به هرکسی میگفتی بخر میگفت خونه تکون نمیخوره بعد که گرون شد همه افتادن دنبال خونه خریدن یعنی دو سه ماهه پولهاشون جمع شده بود ؟؟؟ من به حرف اقای وزیرز کاری ندارم ما برای خرید احتیاجاتمون هم فکر سودا گری داریم یعنی اگه پولمون رسید به خونه هم باز میگیم وایسیم شاد ارزون شه شاید یه وام دیگه دادن شاید بزرگتر خریدم بعد که گرون شد به همون کمتر قانعیم . خب همین میشه . الان حباب مسکن تقریبا صفره . هیچوقت خونه روندش اینطور نبوده که هر سال یخورده گرون شه میره بالا یهو بعد یخورده میاد پایین راکد میمونه . الان بنظر من هم وقت خوبیه اگه کسی میتونه ملکش رو بخره چون واقعا وضع معلوم نیست چی بشه.
سرمایه های مردم به سمت بازار بورس هجوم آورده و الان اونجا حباب شدیدی ایجاد شده و وزیر هم میخاهد بخشی از این حباب را به سمت بازار مسکن بکشانند تا تعادل ایجاد شود و بازار مسکن از این که هست بدتر نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
خخخخخخخخخ بورس عین بادکنک نازکی که وحشتناک بادش کردن در آینده نزدیک با صدای مهیب میپوکه و شاخص مصنوعیش با کله میاد زیر 50 هزار
آخه گذاشتید استطاعت مالی بمونه؟!
اون از آخوندی که باید جوابگو باشه، اینم از وزیر فعلی
اول التماس می کنن تورو خدا خونه بخرید! بعد که دیدند کسی وسعش نمیرسه حالا میگن ثروتمندای عزیز جون مادرتون خونه بخرید اوضاع خرابه!
چرا هر از گاهی با اعصاب ملت بازی میکنید؟
این هم از وزیر مسکن به جای اینکه شرایط را برای خانه دار شدن قشر متوسط و پایینتر فراهم کنند فقط توصیه می فرمایند!!!
باوشه ! منتظر بودم بگید تا من بخرم!
تا چند هفته پیش به شدت و چند بار تاکید می کردند که مسکن نخرید
خدا میدونه پشت پرده چه خبره که اینجوری سریع تغییر موضع میدن
اگه شمارو نداشتیم نمیدونم چبکار باید می کردیم؟
تا قیمت به حدود 2 سال پیش نرسیده نخرید
من هنوز حریف تامین پول رهن هم نشدم چون نسبت به پارسال ضربدر دو شده
ای وزیرمسکن بجای این حرفا مسکن برای قشر متوسط و ضعیف بساز،اینقدر حرف نزن عمل عمل عمل کن
تازه از این ببعد موج کاهش جمعیت هم در کنار قیمتهای نجومی باعث کاهش بیشتر حجم معاملات میشن....مالکین از این ببعد سودهای بادآورده رو به خواب ببينند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
شما مطمینی جمعیت داره کم میشه؟؟؟هر چی میشنوی باور نکن. جمعیت از 83 میلیون رد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
ناشناس آلمانی شما مثل اینکه از وضعیت جوانان بیکار و بیپول ایرانی خبر نداری؟ ما خودمون هم اضافه هستیم الان بیشتر از ده ساله دیگه کمتر کسی بچه دار میشه....
کسانی که استطاعت مالی دارندببرکت سود های نجومی بانکهاپول خودشانرابجای خریدمسکن که باعث چرخش سرمایه ونتیجتاایجاداشتغال هم میشودوبقول قدیمیها بابرکت میشود ببانک میدهندبهره بالامیگیرندچون اعتقادات اخلاقی ومذهبی هم ضعیف است بهره بانکی رابه اجاره میدهند توصیه وزیرمحترم دوراندیشی است چون روزبروزهمه چیزگران میشود ازمزدکارگرگرفته تامصالح وخدمات دیگرفعلا قیمت مسکن ازترخ تورم سالهای اخیر پائین تراست ولی خوب بهره بانکی بالا خیلیهارافریب داده
به دلیل گرانی مسکن و اجاره بها تقاضای اجازه ی سکونت در یکی از غارهای کوهستانهای کشور را از حاکمیت دارم.
حرف بنده جدی است لطفا اطلاع رسانی کنید.
اقای وزیرهمه میدانند در این دولت نه فقط قیمت مسکن قیمت همه مایحتاج مردم بدبخت چندین برابر شد وبیکاری وبی پولی هم گربین.یر این مردم فلک زده شد بویژه در دوسال گذشته ۹۶ تا ۹۸ قیمت مسکن ۴ برابر شد اگر وزیر مسکن ودلسوز مردم فقیر بی خانمان هستی زمین رایگان در اختیار مردم قرار بده مصلح ساختملنی را هم ارزان کن مسکن خود بخود ارزان خواعد شد وانگاه مردم بیچاره مستاجر خانه دار میشوند کاری را که اخوندی کرد نکن بلکه کاری را بکن که اآقای نیکزاد کرد را انجام بده انقدر مسکن در شهرها ساخت که قیمت مسکن به یک پنجم نزول کرد وناله وای چکنم دلابهای بساز بفروش بلند شد پس اقای وزیر بجای این توصیه ها کاری کنید ودل مستاجران وبی خانمانها را شاد کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار