بازدید 5056

قرارگاه خاتم الانبیاء تحریم بنزین را بی‌اثر کرد

کد خبر: ۹۲۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 03 October 2019

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: در صنعت بنزین ایران، تحریم‌ها را بی اثر کرده و صادرکننده‌ شده ایم.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید محمد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: قرارگاه در حوزه‌های فنی و مهندسی فعال است بخصوص در طرح‌های نفت، صنایع و معادن، فعالیت‌های حمل و نقلی در آزادراه‌ها و خطوط ریلی، در خطوط انتقال نفت و گاز و آب، اسکله و بندرسازی نقش دارد و توانسته است دانش فنی بومی را در آن‌ها پیاده کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ادامه با بیان اینکه قرارگاه مالک طرح‌ها نیست، گفت: ۳۵ درصد از بنزین کشور، ۲۰ درصد گازشیرین کشور، ۲۲ درصد گازوئیل ایران توسط قرارگاه تولید می‌شود.

وی افزود: ستاره خلیج فارس بعنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گاز جهان نیز با طراحی‌های خوب ۱۴۶ هزار بشکه در روز از هرکدام از فاز‌ها تولید میکند. در زمان بحث تحریم بنزین در ۸ سال گذشته، قرارگاه با همکاری وزارت نفت توانست، خرید‌ها را به سمت شرکت‌های ایرانی ببرد.

آقای محمد گفت: طراحی پالایشگاه‌های میعانات گازی نیز به وسیله قرارگاه خاتم انجام شد. اجرا و طراحی پروژه صد درصد ایرانی است و تجهیزات را ۷۰ درصد ایرانی کردیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: طراحی ۶ فاز پارس جنوبی نیز به وسیله قرارگاه طراحی شد که به افزایش برداشت و فشار گاز کمک می‌کند تا برداشت‌های بهتری داشته باشیم.

وی درباره خودکفایی بنزین تصریح کرد: با توجه به ۱۰۵ میلیون لیتر تولید بنزین و مصرف ۸۵ میلیون لیتر در روز، حدود ۲۰ میلیون لیتر روزانه مازاد تولید داریم که با توجه به این عدد، به کشور صادرکننده بنزین تبدیل شده ایم و همچنین توانسته ایم گازوئیل را به راحتی صادر کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم درباره آزادراه تهران- شمال نیز گفت: این قرارداد در ابتدا با بنیاد مستضعفان و جانبازان بسته شد و با توجه به مشکلات زیست محیطی و راه‌ها و تونل‌های زیاد، این پروژه زمان بر شد و یک نوبت هم از قرارگاه خواسته شد کمک کنیم، اما مجدد بر اساس تصمیم وزارت راه و شهرسازی، پروژه به بنیاد مستضعفان واگذار شد.

وی در ادامه درباره تعامل با دولت و قوای دیگر در نظام گفت: امروز رهبر انقلاب از قرارگاه خاتم به خوبی یاد کردند که موجب روحیه مضاعف شد. ما بازوی امین دولت هستیم و هرجا از قرارگاه خواسته شده است کمک کرده ایم و با ورود خود، خلاء‌ها و پروژه‌های ناتمام را تکمیل کرده ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: دولت‌های مختلف از قرارگاه رضایتمندی داشته اند و امروز نیز با توجه به وضع کشور و اوج تحریم‌ها بزرگترین پروژه‌های اقتصادی کشور مثل ستاره خلیج فارس، ۴ فاز پارس جنوبی، آزادراه‌ها و مترو و بخش فولاد و مس را با تعامل و ظرفیت سازی خوب به بهره برداری رسانده ایم.

وی تصری کرد: ۵ هزار پیمانکار و مشاور و طراح با قرارگاه درحال همکاری و تعامل هستند و سعی کرده ایم به بدنه فنی مهندسی کشور کمک کنیم.

فرمانده قرارگاه درباره ساخت جزیره مصنوعی در جزیره کیش نیز گفت: مجموعه پست اسکله‌ای در کیش احداث کردیم که با توجه به عمق کم آب امکان پهلوگیری به کشتی‌های تفریحی را می‌دهد. لایروبی بندر و احیای پست اسکله‌ها به قرارگاه سپرده شد و موضوعات زیست محیطی نیز در دست انجام است.

وی درباره محرومیت زدایی‌ها نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار طرح عمرانی، بهداشتی فرهنگی در روستا‌ها ا جرا کرده ایم افزود: ۶۰۰ واحد مدرسه و حوزه علمیه، ۲۵۰ کتابخانه، ۶۵۵ خانه بهداشت، هزار و ۶۶۵ کیلومتر جاده روستایی ۳۷۷ دهانه پل، مجموعه پروژه‌هایی است که قرارگاه توانسته است خدمت رسانی کند و درکنار آن حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، ۱۲۰ هزار بسته لوازم التحریر و ۱۲۰۰ بسته جهیزیه نیز توزیع کرده ایم.

فرمانده قرارگاه در ادامه درباره تعامل با بخش خصوصی گفت: امسال از ۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور فقط ۲۴۲۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه اختصاص یافت که نشان میدهد فضا برای بخش خصوصی باز است.
وی افزود: قرارگاه با تامین مالی پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده است به گونه‌ای که می‌توان گفت: رفیق بخش خصوصی هستیم نه رقیب آن.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: سپاه تمام قد در کشور حضور دارد چه در بخش نظامی و اقتدار و چه در داخل با تمام توان، خدمت رسانی کرده است.

وی جلوگیری از خام فروشی و وابسته نبودن به نفت، داشتن نگاه به درون و ظرفیت‌های بومی، توسعه صنایع، معاون و کشاورزی را از توصیه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری به مسئولان عنوان و تصریح کرد: تحول در حوزه اقتصادی و مقابله با تحریم‌های دشمن نیازمند برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی است و سپاه با رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و صیانت از امنیت و آرامش ملت ایران به ایفای نقش موثر می‌پردازد.
آقای سعید محمد همچنین گفت: مدیریت جهادی با مطالعه دقیق، ضعف شناسی می‌کند و با برنامه ریزی دقیق، ارزش افزوده بالایی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل