بازدید 5834

وزیر‌صنعت، وضعیت خودروسازی را پیروزی بزرگ دانست

رحمانی با اشاره به روند کاهشی تولیدات خودرو در شرکت‌های خودروسازی بزرگ کشور در ماه‌های پایانی سال گذشته، گفت: خوشبختانه چند ماه اخیر این روند تغییر یافته و در عمل شاهد بهبود شرایط و افزایش میزان تولید در این صنعت هستیم که در حقیقت می‌توان از آن به‌عنوان یک پیروزی بزرگ برابر تحریم‌ها نام برد.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳ 03 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، رضا رحمانی در نشست فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، اظهار داشت: اولویت بنده در سفر‌های استانی نشست با فعالان اقتصادی و صنعتگران و تولیدکنندگان استان هاست تا با دریافت نقطه نظرات دقیق ایشان در روند تصمیم‌گیری‌ها دقت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی به سر می‌بریم و با مرور شیوه‌های جدید تحریم‌ها می‌توان اینگونه برداشت کرد که دشمن هدف اصلی خود را روی تعطیلی واحد‌های صنعتی کشور متمرکز کرده بود؛ با این حال طبق برآورد‌های به‌عمل آمده و اعلام بانک جهانی، اقتصاد کشورمان نسبت به چهار ماهه پایانی سال ۹۷ سیر صعودی داشته و در ماه‌های آینده نیز شرایط مثبت‌تر از پیش خواهد بود.

رحمانی با اشاره به روند کاهشی تولیدات خودرو در شرکت‌های خودروسازی بزرگ کشور در ماه‌های پایانی سال گذشته، گفت: خوشبختانه چند ماه اخیر این روند تغییر یافته و در عمل شاهد بهبود شرایط و افزایش میزان تولید در این صنعت هستیم که در حقیقت می‌توان از آن به‌عنوان یک پیروزی بزرگ برابر تحریم‌ها نام برد. وضعیت بسیار سخت و خطیری را پشت سر گذاشته ایم و در این راستا از همه صنعتگران و فعالان اقتصادی و کارگران فعال در بخش تولید تشکر می‌کنم، این اتفاق مرهون تلاش همه این عزیزان است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل مطرح شده از صنعتگران در این جلسه، با همت مسئولان امر در خود استان قابل حل هستند و نباید فراموش کنیم که ما موفق شدیم مشکلات بسیار پیچیده تحریم‌ها را رفع کنیم فقط کافیست همت و جدیت لازم را به خرج دهیم و در حل مسائل پیگیر‌تر عمل کنیم.

وی تاکید کرد: باید تمامی مدیران و مسئولان در برابر حوزه صنعت و تولید کشور مسئولیت‌پذیر باشند و موظف هستند در این حوزه هم تصمیمات درست اتخاذ و هم گام‌های محکم تری از پیش بردارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷ برنامه محوری در وزارت صنعت، معدن تجارت امسال مورد توجه بوده که در راس همه آن‌ها نهضت ساخت داخل قرار دارد و با توجه به فرمایش موکد رهبر انقلاب و اینکه ایشان نتایج این این حرکت را به دقت دنبال می‌کنند باید همه مسئولان و عوامل موثر در این بخش با تمام توان و بکار گیری ظرفیت‌های موجود شرایط را برای توسعه صنعتی و معدنی کشور فراهم آورند.

رحمانی با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۵۰۰ قلم کالا در سال گذشته، افزود: از همه صنعتگران می‌خواهیم که اگر محصول تولید می‌کنند که می‌تواند نیاز کشور را تامین کند حتماً آن را به ما اعلام کنند تا شرایط ممنوعیت و محدودیت وارداتی را درباره آن اعمال کنیم

وی خاطرنشان کرد: ساخت داخل برای ما اهمیت خاصی دارد و در این خصوص با تمام وجود از کالا‌های ساخت داخلی حمایت می‌کنم.

وزیر صمت با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص تامین نقدینگی واحد‌های صنعتی، اظهار داشت: با توجه به اعلام بانک مرکزی حدود ۸۹ درصد منابع مالی مورد نیاز واحد‌ها از طریق شبکه بانکی تامین می‌شود و در همین راستا با توجه به مشکلات موجود، به کارگیری روش‌های نوین تامین مالی از جمله راه اندازی صندوق‌های توسعه استانی و صندوق‌های توسعه‌ای رشته‌ای و همچنین استفاده از فرصت‌های تامین مالی بازار سرمایه در دستور کار است.

رحمانی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال کاری جهادی است و در همین راستا باید تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای تحقق این امر به کار گرفته شود.

وی افزود: در شرایط حاضر فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحدها، راه‌اندازی واحد‌های که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند و همچنین با توجه به برنامه احیای ۲ هزار واحد صنعتی در سالجاری، انتظار داریم در بحث تامین منابع مالی مورد نیاز بانک‌ها همکاری بهتری را انجام بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: درباره نحوه تخصیص تسهیلات از محل تبصره ۱۸، منابع روستایی و سایر منابع، اختیارات کافی به استان‌ها تفویض شده که می‌توانند با توجه به اهمیت موارد، منابع موجود را جهت‌دهی بهتری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل