بازدید 3023

کاهش ۳ درصدی تلفات جاده‌ای در کشور

رئیس پلیس راه و راهور کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تیم پلیس راه کشور برای طرح اربعین سازماندهی شده‌اند، گفت: بیش از ۲ هزار نفر نیروی انسانی پلیس راه کشور به صورت مستقیم در طرح اربعین انجام ماموریت را برعهده دارند.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ 02 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه جلسه ایمنی راه‌ها در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح اربعین از ۱۷ مهرماه جاری، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین ماموریت بسیار سنگینی است که در پیشرو داریم، امسال پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش تعداد زائرین را داشته باشیم.

رئیس پلیس راه و راهور کشور افزود: پلیس راه و راهور ناجا با استفاده از همه امکانات خود با سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام و بسیج نیروی انسانی و تجهیزات به زائرین اباعبدالله (ع) خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تیم پلیس راه کشور برای طرح اربعین سازماندهی شده‌اند، گفت: بیش از ۲ هزار نفر نیروی انسانی پلیس راه کشور به صورت مستقیم در طرح اربعین انجام ماموریت را بر عهده دارند.

حسینی ادامه داد: بخش عمده‌ای از استان‌های شمالغرب و مرکزی جزء استان‌هایی هستند که مسیر تردد زائرین پیاده روی اربعین هستند و ایمنی تردد و عبور و مرور در مسیر‌های مذکور به شدت مورد نظر است و برنامه‌ریزی‌های لازم هم انجام گرفته است.

رئیس پلیس راه و راهور کشور تصریح کرد: طرح ماموریت اربعین از ۱۷ مهرماه آغاز تا دوم آبان ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: در اربعین سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶، برابر آمار‌ها حدود ۴ درصد کاهش حوادث را داشتیم و امیدواریم امسال هم نهایت امنیت را در تردد زائرین اباعبدالله (ع) در مرز‌های چهارگانه شلمچه، چذابه، مهران و خسروی داشته باشیم.

حسینی در ادامه در خصوص آمار حوادث جاده‌ای کشور، بیان کرد: هدف این بوده که در سال‌جاری به کاهش ۱۲ درصدی (معادل ۲ هزار نفر) حوادث و تلفات جاده‌ای برسیم که متاسفانه این عدد در ۶ ماه نخست سال محقق نشد، امیدواریم در ۶ ماهه دوم به هدف و چشم اندازی که پیش بینی شده، برسیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیق فوتی‌های حوادث رانندگی از سوی مراجع مربوط طی ماه‌های مرداد و شهریور اعلام نشده، گفت:، اما آمار‌های ناجا بیانگر کاهش ۳ درصدی در تعداد جانباختگان است.

حسینی با بیان اینکه همه افراد جامعه کاربر ترافیک هستند، خاطرنشان کرد: پیر، جوان، زن، مرد، خردسال و نوجوان همه کاربر ترافیک هستند و در کاهش حوادث ترافیکی نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس پلیس راه و راهور کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه پر حادثه‌ترین استان‌های کشور کدامند؟ گفت: سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس از نظر فراوانی بیشترین آمار تصادفات و تلفات ناشی از تصادف را به خود اختصاص داده‌اند، طبیعی است که این استان‌ها به دلیل وسعت، تردد بسیار بالا و راه‌های مواصلاتی زیاد بیشترین آمار حوادث ترافیکی را داشته باشند.

حسینی افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و رعایت نکردن فاصله طولی سه عامل مهم تصادفات در کشور هستند.

وی در خصوص برنامه ریزی لازم جهت کاهش آمار حوادث رانندگی، گفت: در تلاشیم تا با هوشمندسازی راه‌ها، نصب تجهیزات و دوربین‌های ثبت خطر، آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، بسیج امکانات و منابع بتوانیم حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن را کنترل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار