بازدید 7968

بیانیه نخست‌وزیر عراق درباره اعتراضات روز سه‌شنبه

کد خبر: ۹۲۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ 02 October 2019

نخست وزیر عراق بیانیه ای را درباره تظاهرات روز سه شنبه در شماری از مناطق این کشور از جمله بغداد صادر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه سومریه، نخست وزیر عراق بیانیه ای را درباره تظاهرات روز سه شنبه در شماری از مناطق این کشور از جمله بغداد صادر کرد.

عادل عبدالمهدی در این بیانیه آورده است که فرقی بین تظاهرات کنندگان مسالمت جو که خواهان حقوق قانونی خود هستند با نیروهای امنیتی قائل نیست.

وی با اشاره به وقوع حوادثی در این اعتراضات از جمله درگیری ها بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی و تخریب امکانات عمومی و خصوصی از آغاز تحقیقات فوری برای پی بردن به علل این حوادث خبر داد.

نخست وزیر عراق همچنین همگان را به آرام سازی و فرصت ندادن به افرادی که در کمین عراق و مردم این کشور هستند، دعوت کرد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات در عراق تاکید نمود.

گفتنی است که دولت عراق از برجا ماندن یک کشته و دویست زخمی در جریان تظاهرات و اعتراضات روز سه شنبه در بغداد و دیگر استان های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت عراق با صدور بیانیه ای نسبت به برخی اقدامات خشونت بار در تظاهرات روز سه شنبه بغداد و دیگر استان های این کشور ابراز تاسف کرد.

در بیانیه مشترک وزارت کشور و بهداشت عراق آمده است که بغداد پایتخت این کشور و تعدادی از استان‌های عراق امروز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در خصوص خدمات عمومی و بیکاری بوده است.

وزارت بهداشت عراق نیز از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر دیگر از جمله ۴۰ تن از نیروهای امنیتی در این اعتراضات خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل