بازدید 4507
۵۴ بار تنها در ماه سپتامبر (شهریور)

نقض‌حریم‌هوایی‌ونزوئلا‌توسط‌هواپیمای‌جاسوسی‌آمریکا

یک مقام ارشد نظامی ونزوئلا از پرواز مکرر هواپیما‌های جاسوسی آمریکا بر فراز این کشور در یک ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 30 September 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک مقام بلند پایه ونزوئلایی روز یکشنبه گفت که ۵۴ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا تنها در ماه سپتامبر (شهریور) با نقض حریم هوایی ونزوئلا مبادرت به جمع آوری اطلاعات از این کشور کردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تله سور» «رمیجیو سبالوس» فرمانده عملیات راهبردی نیرو‌های مسلح ونزوئلا در توییتی نوشت که این هواپیما‌ها با عملیات جنگال قصد جمع آوری اطلاعات را داشتند. وی تعداد هواپیما‌های جاسوسی آمریکا که حریم هوایی ونزوئلا در ماه سپتامبر را نقض کردند بیش از ۵۴ فروند اعلام کرد.

این در حالی است که دولت ونزوئلا تاکنون چهار نوبت به آمریکا بابت نقض حریم هوایی خود اعتراض کرده است.

مقام‌های ارشد آمریکا بار‌ها ونزوئلا را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چندی قبل ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت: در صورت لزوم واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است.  

در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) و در یک مورد یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا حریم هوایی «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا را نقض کرد. در ۱۹ جولای (۲۹ تیر) نیز یک فروند جنگنده «سوخو-۳۰» موفق به رهگیری یک هواپیمای جاسوسی آمریکا شد. آمریکا از انواع هواپیما‌های جاسوسی خود از جمله «ای پی-۳» در ماموریت بر فراز ونزوئلا استفاده کرده است.

«خوان گوایدو» سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی