بازدید 4502

ترکیه به سیاست‌مداران سوری اجازه ورود نداد

کد خبر: ۹۲۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 28 September 2019

وزارت امور خارجه ترکیه حاضر نشد به مهمانانی ویزا بدهد که در تفکرات سیاسی و حزبی خود٬ نزدیک به بشار اسد و حکومت سوریه هستند.

به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تی 24، حزب جمهوری خلق به عنوان بزرگ‌ترین حزب مخالف در ترکیه٬ امروز در استانبول٬ کنفرانسی به نام «گشودن درهای صلح برای سوریه»٬ برگزار می‌کند.

ولی آغ‌ بابا معاون رهبر حزب جمهوری خلق در مورد این کنفرانس گفت: «تعدادی از چهره‌های دانشگاهی و روزنامه‌نگاران سوری امروز در کنفرانس استانبول٬ مهمان ما هستند. ما چند سیاست‌مدار سوریه را نیز دعوت کرده بودیم اما وزارت امور خارجه حاضر نشد به مهمانانی ویزا بدهد که در تفکرات سیاسی و حزبی خود٬ نزدیک به بشار اسد و حکومت سوریه هستند. متاسفانه این اقدام موجب آن شد که ما در حال حاضر در کنفرانس استانبول از شنیدن نظرات دولت و حکومت سوریه محروم باشیم و از این بابت بسیار متاسف هستیم.»

وی افزود: «هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که بحران سوریه به دست خود سوری‌ها حل شود. آنها بهتر از هر کشور دیگری می‌دانند که باید برای حل این بحران چه اقداماتی انجام دهند.»

آغ بابا همچنین گفت: «ما چندین مقام سیاسی کشورمان را هم به کنفرانس دعوت کردیم اما حزب عدالت و توسعه تمایلی به حضور ندارد و حتی شهرداران و استانداران هم به کنفرانس ما نمی‌آیند اما مقاماتی از حزب سعادت٬ حزب دموکراتیک خلق‌ها و حزب خوب٬ مهمان ما خواهند بود.»

حزب جمهوری خلق تاکنون چندین بار سیاست‌های دولت اردوغان درمورد بحران سوریه را زیر سوال برده و اعلام کرده که لازم است اردوغان هر چه زودتر به سمت عادی‌سازی روابط با دولت سوریه قدم بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار