بازدید 6287
۱

فحاشی کردن در فضای مجازی چه مجازاتی دارد؟

کد خبر: ۹۲۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 27 September 2019

یک وکیل دادگستری درباره جرم فحاشی در فضای مجازی توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، توهین کردن در قانون دارای مجازات مخصوص است و فردی که بدون هیچ دلیل خاصی و به صورت غیر منطقی به دیگری توهین کند، به دلیل لفظ توهین خود باید به دادگاه جوابگو باشد.

مهدیه مقدوری وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جرم توهین گفت: توهین کردن در قانون معنای خاصی ندارد، اما اگر تبدیل به فحاشی و هتک حرمت شود، دارای مجازات قانونی است.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به فحاشی در فضای مجازی بیان کرد: فحاشی در فضای مجازی همچون فحاشی در واقعیت دارای جرم و مجازات مخصوص به خود است و فرد می‌تواند از طریق لوایح و دادخواست‌های قانونی موضوع را به دادگاه اعلام کند.

او درباره جرم توهین بیان کرد: توهین کردن دارای مجازات حبس و جزای نقدی است و اگر دادگاه تشخیص دهد که فرد توهین کرده است، وی به این مجازات محکوم می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام.ممنون میشم ب ایمیلم پاسخ بدید. فردی در تلگرام کانالی زده و ب فحاشی رکیک و ناموسی ب من پرداخته. از من پیام صوتی و عکس هم منتشر کرده بدون رضایت خودم و در صدد لطمه زدن ب ابرو من هستش.چند نفر عضو کانالشن و چندین نفر از مطالب این کانال بازدید کردن. من متاهلم و شهر های محل سکونت من و اون شخص ازهم دوره.حالا سوالم اینه اگر شکایت کنم ایا دادگاه ک تشکیل شد حتما باید من هم حضور داشته باشم؟اگر حضور نداشتم چ میشود؟ شهر سکونت شخص تهران و شهر سکونت من مشهده.دادگاه در کجا تشکیل میشه؟ مجازات شخص در برابر انتشار عکس و پیام های صوتی من بدون رضایت خودم در فضای مجازی چیست؟ سپاس گزارم اگر مقدوره جواب سوالاتم رو ب ایمیلم بفرستید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست