بازدید 4173
۳
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس تهران ۲۲۰۲ واحد افزایش یافت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه سوم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۲۲۰۲ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 25 September 2019

شاخص کل بورس تهران ۲۲۰۲ واحد افزایش یافتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه سوم مهرماه ۹۸)، با افزایش 2202 واحدی معادل 0.71 درصد به رقم 314 هزار و 409 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 29 واحدی به رقم ۴ هزار و 168 واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 592 واحدی معادل 0.71 درصد به رقم 84 هزار و 504 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1199 واحدی معادل 1.33 درصد، عدد 91 هزار و 550 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 803 واحدی معادل 1.33 درصد به رقم 61 هزار و 284 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3788 واحد افزایش معادل 1.05 درصد را رقم زد و به سطح 363 هزار و 214 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1788 واحد افزایش معادل 0.79 درصد به رقم 228 هزار و 665 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 3637 واحد افزایش معادل 0.57 درصد همراه بود و عدد 638 هزار و 650 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس تهران ۲۲۰۲ واحد افزایش یافت

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 189 واحد، نماد وپاسار متعلق به بانك پاسارگاد با 146 واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌ با 132 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 109 واحد، نماد وبصادر متعلق به بانك صادرات ايران با 91 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 80 واحد و نماد وبانک متعلق به سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با 76 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 114 واحد، نماد فولاژ متعلق به فولاد آلياژي ايران با 54 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 47 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 42 واحد و نماد شخارك متعلق به پتروشيمي‌ خارك‌ با 40 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

صفوف عرضه و تقاضا

به گزارش نبض بورس؛ در معاملات امروز نماد داده گستر عصر نوین (های وب) قند ثابت خراسان( قثابت) بانک پاسارگاد (وپاسار )لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) بیمه آسیا ( آسیا )گروه صنعتی بارز (پکرمان) و سرمابه گذاری شاهد(ثشاهد) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نمادهای معاملاتی ماشین سازی نیرو محرکه( تمحرکه) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی (وصندوق) صندوق سرمایه‌گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲ ) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه شدند.

رفت و آمدهای بورس تهران

در داد و ستدهای امروز بورس تهران نماد معاملاتي شركت سيمان‌ داراب‌ (ساراب1)، توريستي ورفاهي آبادگران ايران (ثاباد1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام، به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر؛ سرمايه‌گذاري‌ مسكن‌ (ثمسكن1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، حق تقدم شركت معدني املاح ايران(شاملاح)با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي متوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتي شركت هاي سيمان تهران(ستران)، ليزينگ خودرو غدير(ولغدر)با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام واطلاعيه منتشر شده در سايت كدال، ليزينگ صنعت و معدن(ولصنم) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، توليد مواد اوليه داروپخش(دتماد) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتي شركت ايران‌ تاير (پتاير1)، سيمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس1)، شيرپاستوريزه‌پگاه‌اصفهان‌(غشصفا1)، سبحان دارو (دسبحان1)، كيميدارو (دكيمي1)، دارويي‌ لقمان‌ (دلقما1)، صنايع‌ شيميايي‌ فارس‌ (شفارس1)، گروه دارويي سبحان (دسبحا1)، بيمه البرز (البرز1)، گروه‌ صنعتي‌ بارز (پكرمان1)، صنايع‌كاغذسازي‌كاوه‌ (چكاوه1)، ليزينگ رايان‌ سايپا (ولساپا1)، سيمان‌ قائن‌ (سقاين1) ، سرمايه گذاري شفادارو (شفا1)، داروسازي‌ كوثر(دكوثر1)، داروسازي‌ جابرابن‌حيان‌ (دجابر1)، گروه دارویی برکت(بركت1)با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام با وقفه همراه شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام
لطفا ی گزارش از قانون سراسر یکطرفه بازارپایه تهیه کنین شاید از ضرر بیشتر مردم گرفتار جلوگیری بشه ممنون
سبز پوشی دستوری و قرمز پوشی تحمیلی
عددسازیهای بورس مم کم داره به اخرخط میرسه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار