بازدید 14659

پرگل ترین بردهای تاریخ لیگ برتر انگلیس

کد خبر: ۹۲۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 25 September 2019

شنبه شب منچسترسیتی در ادامۀ قدرت نمایی خود در فوتبال انگلیس در طی سالیان اخیر، توانست 8 گل وارد دروازه واتفورد کند تا یکی از قاطع ترین بردهای چند سال اخیر فوتبال جزیره را به نام خود ثبت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، با اینحال تیم پپ نتوانست به رکورد 9 گل زده تاتنهام و منچستریونایتد در یک بازی برسد و البته از ثبت رکورد قاطع ترین برد تاریخ لیگ برتر نیز بازماند. بر همین اساس نگاهی می اندازیم به قاطع ترین بردهای تاریخ لیگ برتر.

نیوکاسل 8-0 شفیلدونزدی (سپتامبر 1999)

اولین مسابقه رابسون روی نیمکت نیوکاسل با خاطره ای عالی تمام شد و این تیم بعد از نزدیک به 6 ماه به اولین برد خانگی خود هم رسید. آن هم با چه نتیجه ای! با برد 8 گله مقابل شفیلدونزدی. در این دیدار آلن شیرر مهاجم گلزن نیوکاسل 5 بار دروازه حریف را باز کرد تا یکی از معدود بازیکنانی شود که در یک بازی لیگ برتری 5 گل می زند. گری اسپید فقید هم در آن بازی برای کلاغ ها گلزنی کرد.

ساوتهمپتون 8-0 ساندرلند (اکتبر 2014)

ساندرلند در آن روزها آنقدر اوضاعش بد نبود که کسی انتظار خوردن هشت گل را مقابل تیم میانه جدولی ساوتهمپتون داشته باشد. اما این اتفاق برای تیم پویت رقم خورد تا نتیجه ای عجیب در تاریخ لیگ برتر رقم بخورد. از اتفاقات عجیب این بازی، هتریک بازیکنان ساندرلند در گل به خودی بود. گراتزیانو پله ایتالیایی تنها دو گله این بازی پر گل بود.

منچسترسیتی 8-0 واتفورد (سپتامبر 2019)

بعد از شکست تحقیرآمیز 6-0 در فینال جام حذفی مقابل سیتی، واتفورد حتی با سرمربی جدید و در قالب یک تورنمنت دیگر نیز مقابل سیتی شکست بدی خورد. منچسترسیتی در این مسابقه آنقدر سرتر بود که بتواند به راحتی 8 گل وارد دروازه حریف کند. سیتی در این بازی رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد و در طی 18 دقیقه نخست بازی 5 گل زد تا همان دقایق نخست کار واتفورد تمام شود. آگوئرو برای هفتمین بازی متوالی گلزنی کرد و برناردو سیلوای پرتغالی نیز هتریک نخست خود را در لیگ برتر ثبت کرد.

چلسی 8-0 استون ویلا (دسامبر 2012)

تیم بنیتز اگرچه محبوب خیلی از هواداران نبود، با این حال نتایج قابل توجهی هم در طول دوران کوتاه مدت حضور سرمربی اسپانیایی در استمفوردبریج کسب کرد. یکی از آن نتایج برد 8-0 مقابل استون ویلا بود. آن هم در شرایطی که چلسی یک پنالتی را از دست داد و می توانست با گل کردن آن پنالتی به رکورد یونایتد برسد. در این مسابقه لمپارد برای پانصدمین بار از ابتدا در لیگ برتر به میدان رفت و این موفقیت را با زدن یک گل جشن گرفت. به جز رامیرس که دو گل زد، شش نفر دیگر برای چلسی گلزنی کردند تا در مجموع هفت بازیکن در یک مسابقه برای یک تیم گلزنی کرده باشند که این بیشترین افراد گلزن مختلف در یک بازی لیگ برتری است.

چلسی 8-0 ویگان (می 2010)

هرچند چلسی نتیجه 8-0 را تکرار کرده است ولی قطعاً این مسابقه یکی شیرین ترین و به یادماندنی ترین بردهای تاریخ چلسی است. چلسی برای ثبت قهرمانی در لیگ برتر در فصل 2009-2010 به برد در بازی خانگی مقابل ویگان نیاز داشت و آنها توانستند با اقتدار در این مسابقه خانگی پیروز شده و برای نخستین بار از سال 2006 قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند. ویگان که این مسابقه برایش حکم یک بازی تشریفاتی داشت، با اخراج کالدول از دقیقه 30 کارش سخت شد و در نهایت 8 بار دروازه اش را بازشده دید. دروگبا در این دیدار هتریک کرد.

تاتنهام 9-1 ویگان (نوامبر 2009)

تنها یک تیم در این لیست نامش دو بار در زمره شکست خورده ها قرار گرفته است و آن تیم ویگان نگون بخت است. این برد همچنان قاطع ترین برد تاریخ تاتنهام در لیگ برتر محسوب می شود. بردی که به لطف درخشش دفو ثبت شد. مهاجم ملی پوش وقت تاتنهام در آن دیدار پنچ گل زد تا او هم همچون اندی کول، برباتوف و شیرر تبدیل به بازیکنی شود که توانسته در لیگ برتر در یک مسابقه 5 گل بزند. او این 5 گل را در 36 دقیقه به ثمر رساند و جالب اینکه برای ثبت هتریک تنها به هفت دقیقه زمان نیاز داشت. از دقیقه 51 تا 58.

منچستریونایتد 9-0 ایپسویچ تاون (مارچ 1995)

و اما قاطع ترین برد تاریخ لیگ برتر متعلق به منچستریونایتد و تیم فرگوسن است که توانست در ماه مارچ 1995 در بازی خانگی مقابل ایپسویچ به برتری عجیب 9-0 برسد. اندی کول در این مسابقه موفق شد 5 گل به ثمر برساند که اولین آن در دقیقه 24 و آخرین گل در دقیقه 89 به ثمر رسید. روی کین، هیوز و اینس دیگر گلزنان یونایتد در این بازی بودند. این برد، بهترین برد تاریخ یونایتد در بازی های لیگ در طی 103 سال گذشته بود. پیش تر یونایتد در اکتبر 1892 توانسته بود با اختلاف 9 گل و نتیجه 10-1 وولوز را شکست دهد. جالب اینجا بود یونایتد در این بازی 14 شوت درون چارچوب داشت که 9 تای آن به گل بدل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان