بازدید 13798
۵

قیمت دلار دوشنبه اول مهرماه ۹۸/ افت ۲۰ درصدی قیمت دلار نسبت به یک سال قبل/ آغاز فروش ارز اربعین در صرافی‌ها

بازار ارز در حالی امروز اولین روز از نیم سال دوم را آغاز می‌کند که آمار‌ها نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری، بازدهی سرمایه گذاری در این بازار، روند منفی داشته است، به گونه‌ای که دلار آمریکا نسبت به ابتدای سال حدود ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 23 September 2019
قیمت دلار دوشنبه اول مهرماه ۹۸
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی امروز اولین روز از نیم سال دوم را آغاز می‌کند که آمار‌ها نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری، بازدهی سرمایه گذاری در این بازار، روند منفی داشته است، به گونه‌ای که دلار آمریکا نسبت به ابتدای سال حدود ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این روند در مجموع یکسال اخیر، نشان از افت ۲۰ درصدی قیمت دلار نسبت به پایان شهریور ۹۷ دارد. در این میان از نکات برجسته در روند بازار شش ماهه ارز، می‌توان به کاهش نوسان نرخ ارز، افت تقاضا در برابر رشد عرضه از سوی بازارساز و همچنین خروج معامله‌گران بزرگ از بازار اشاره کرد. همچنین در شش ماه اخیر، بانک مرکزی با برنامه‌هایی همچون مدیریت و ایجاد محدودیت در تراکنش‌های بانکی و همچنین افزایش عرضه ارز در بازار ثانویه، تاثیر مثبتی در روند کاهشی شاخص ارزی داشته است.

حال بر این اساس، در اولین روز از فصل پاییز، شاهد ادامه روند کم نوسان هفته‌های اخیر هستیم. به گونه‌ای که در معاملات امروز (دوشنبه اول مهرماه ۹۸) هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در سومین روز هفته به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است.  

قیمت ۱۶ واحد پولی کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه یکم مهر ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۸ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۴۳۲ ریال و هر یورو نیز با ۳۶ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۲۹۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۳۶۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۳۰ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۴۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۹۹ ریال، روپیه هند ۵۹۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۴۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۸۰۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۹۸۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۶۴۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۳۴۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۱۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۱۸ ریال، روبل روسیه ۶۵۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۴۷۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۲۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۰۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۸ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۷۹۳ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۷ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۷۷۹ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۱۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۸۲۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۹۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۵۳ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۳۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۲۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۶۷۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.
 

آغاز فروش ارز اربعین در صرافی‌ها

کامران سلطانی زاده؛ رییس شورای عالی کانون صرافان در گفتگو با ایبِنا، گفت: به نظر من بانک مرکزی درباره پرداخت ارز اربعین به زوار تصمیم درستی را اتخاذ کرد زیرا ارجاع دادن زوار به صرافی‌های مجاز موجب می شود تا با رفع اختلاف قیمتی بین بازار آزاد و سهمیه بانک مرکزی تقاضای کاذب رفع شود.

وی افزود: همچنین گزینه‌ای هم در سامانه سنا با نام "ارز زیارتی" باز شده که هر شخص می تواند با مراجعه به صرافی‌های مجاز و ارائه مدارک لازم، ۱۰۰ یورو یا معادل آن دلار و دینار خریداری کند.

این عضو کانون صرافان، با اشاره به اینکه این مبلغ در نظر گرفته شده برای سفر زوار کفایت می کند، گفت: البته آنطور که شواهد نشان می‌دهد این ۱۰۰ یورو در نظر گرفته شده برای هر نفر، سرفصلی جداگانه از دو هزار یورو ارزی است که صرافی‌های مجاز می‌توانند در یک سال به هر فرد پرداخت کنند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
آقا با کلمات بازی نکنید دلار ارزشش را از دست نداده پول ایران وضعش به هر دلیلی بهتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
حتما!!!
یادش بخیر خیلی سال نیست که دلار هزار و پونصدی داشتیم حالا برای یازدهزار تومنیش خوشحالیم به این میگن اقتصاد روبه رشد همین جوری هم جمعیت زیاد کنیم چطوره؟
احسنت
قیمت واقعی دلار زیر 4000 تومان است. سرمایه های فیزیکی ما مانند مسکن و خودرو و مخصوصا حقوق تقریبا همانی است که سال 96 بوده. اما قیمت دلاری آن خیلی کمتر از سال 96 است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل