بازدید 7263

ظریف: آغازگر جنگ پایان‌دهنده آن نخواهد بود

کد خبر: ۹۲۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 22 September 2019
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران آغازگر جنگ نخواهد بود، هشدار داد اطمینان دارم هرکسی که شروع کننده جنگ باشد، کسی نیست که آن را پایان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز شنبه در گفت: وگو با بخش فیس د. نیشن شبکه خبری سی بی اس، این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا مطمئن هستید که می‌توانید از شروع جنگ جلوگیری کنید؟

وی ادامه داد: معنای این حرف این است که این جنگ، یک جنگ محدود نخواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که " شما تحت تحریم آمریکا هستید، اما با ویزای آمریکا در منهتن نشسته اید. آیا این می‌تواند نشانه‌ای از خواست آمریکا برای مذاکره باشد؟ " گفت: لزوما اینگونه نیست.

ظریف تاکید کرد: آمریکا به دلیل میزبانی مقر سازمان ملل متحد، تعهد دارد که برای اعضای این سازمان، ویزا صادر کند. آن‌ها به روشنی در نامه‌ای که به ویزای من ضمیمه کرده اند، این است که من واجد شرایط دریافت ویزا نیستم، اما معافیت صادر کرده اند.

وی اضافه کرد: از این رو، آن‌ها می‌خواستند که بدانم قرار نیست من در اینجا باشم.

ژست آمریکایی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی هم گفت: من فکر نمی‌کنم این ژست‌ها کمک کننده باشد. من فکر می‌کنم پایان دادن به جنگ یمن، آنچیزی است که کمک می‌کند.

مشروح این گفت: وگو که به دلیل محدودیت تردد وزیر امور خارجه، در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ضبط شد، روز یکشنبه به وقت محلی از شبکه سی بی اس پخش می‌شود.

ظریف روز جمعه برای شرکت در اجلاس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.
وی علاوه بر حضور در نشست‌های مربوطه و همراهی با رئیس جمهوری، با همتایان خود از کشور‌های دیگر دیدار خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی