بازدید 25099
آخرین تحولات خاورمیانه؛

پیشروی حشدالشعبی به سمت مرزهای سعودی/ارائه پیشنهادهای جدید به ترامپ در خصوص ایران/هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایران /اظهارات ترامپ در مورد جنگ با ایران

پیشروی حشدالشعبی به سمت مرز‌های سعودی، اظهارات ترامپ در مورد جنگ با ایران، واکنش مسکو به تشکیل ائتلاف آمریکایی برای خاورمیانه و هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ارائه پیشنهاد‌های جدید به ترامپ در خصوص ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 21 September 2019

پیشروی حشدالشعبی به سمت مرز‌های سعودی، اظهارات ترامپ در مورد جنگ با ایران، واکنش مسکو به تشکیل ائتلاف آمریکایی برای خاورمیانه و هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ارائه پیشنهاد‌های جدید به ترامپ در خصوص ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ به نقل از آسوشیتدپرس مقامات پنتاگون قرار است طیفی وسیع از گزینه‌های نظامی در قبال ایران را در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار دهند.

این خبرگزاری صبح جمعه به نقل از مقاماتی که نخواستند نام‌شان فاش شود نوشت: در ادامه بررسی راه‌های مختلف واکنش به ایران روز جمعه جلسه امنیت ملی در کاخ سفید برگزار می‌شود.

به گفته این مقامات، در جلسه روز جمعه قرار است فهرستی از اهداف بالقوه در خاک ایران برای حملات هوایی به دونالد ترامپ ارائه شود.

اما همین مقامات اضافه کرده‌اند که در چارچوب این طیف وسیع از گزینه‌ها، فرماندهان نظامی همچنین به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار خواهند داد که اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی می‌تواند به جنگ منتهی شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، «طیف وسیع گزینه‌ها» که در اختیار دونالد ترامپ قرار خواهد گرفته می‌تواند شامل اقدامات نظامی، سیاسی و اقتصادی باشد و گزینه‌های نظامی نیز از حمله نکردن تا حمله هوایی و اقدامات پنهان چون حمله سایبری را دربرمی‌گیرد.

طبق این گزارش، در نهایت واکنش ایالات متحده بستگی به این خواهد داشت که ارزیابی کارشناسان نظامی این کشور که به عربستان اعزام شده‌اند از منشأ حمله‌های روز شنبه چه خواهد بود.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، روز پنج‌شنبه در همین زمینه گفته است که اطمینان بسیار هست این کارشناسان بتوانند دقیقا منشأ حملات را مشخص کنند.

پیشروی حشد الشعبی به سمت مرزهای سعودی

سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق برای پنجمین روز متوالی به عملیات خود در قالب مرحله پنجم عملیات «اراده پیروزی» ادامه داد.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ادامه این عملیات برای پاکسازی مناطقی در استان «الانبار» واقع در غرب عراق از لوث گروه ترویستی داعش است.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد در الانبار گزارش داد که نیروهای حاضر در این عملیات توانستند 75 کیلومتر به سمت مرزهای عربستان سعودی و اردن پیشروی کنند.

وی تصریح کرد در جریان پاکسازی این مسافت، ده‌ها روستا و منطقه پاکسازی شد.

به گفته این فرمانده الحشد، پس از ارائه اطلاعات دقیق توسط الحشد به جنگنده‌های عراقی، یک خودروی پیک آب وابسته به داعش در شرق منطقه «الغذف» منهدم شد.

مصلح با بیان اینکه در جریان این عملیات، پنج مظنون نیز بازداشت شد، اظهار داشت: «نیروهای الحشد و ارتش توانستند بر اهداف اخیر خود متمرکز شوند و فقط اندکی [از این اهداف] باقی مانده است».

وی خاطر نشان کرد که ارتش و الحشد زمانی پایان این عملیات را اعلام خواهند کرد که همه اهداف در نظر گرفته شده، محقق شود.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق روز گذشته اردوگاه «الطبقات» را در الانبار آزاد کردند که یکی از مهمترین مواضع راهبردی نظامی است.

در جریان این عملیات، ده‌ها منزل و چندین روستا از جمله «البو فیاض»، «البو خلف»، «فزعة الشدیدة» و «القرغول» پاکسازی شد.

نیروهای مشترک الحشد و ارتش عراق همچنین توانستند فرودگاه «الولید» و اطراف منطقه «الغذف» را از سمت شرق پاکسازی و چندین مقر وابسته به داعش را منهدم کنند.

ترامپ: در قبال ایران خویشتنداری می کنم

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر استرالیا در واشنگتن گفت که از سیاست خویشتنداری در قبال ایران استفاده می‌کنم و برخی این را درک کرده و برخی نیز خواستار اقدام سریع هستند.

وی در ادامه گفت، ایران کشور بزرگ و ثروتمندی بوده و گزینه نظامی علیه ایران می‌تواند موفقیت آمیز باشد اما نیازی نیست به این گزینه روی بیاوریم.

ترامپ در ادامه سخنانش مدعی شد که انتظار دارد که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موفقیت آمیز باشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این کشور قدرتمندترین ارتش را در جهان دارا بوده و می‌تواند طی چند ثانیه جنگ بوجود آورد اما امیدواریم که مجبور به استفاده از این گزینه نباشیم.

پیشروی حشد الشعبی به سمت مرزهای سعودی/ارائه پیشنهادهای جدید به ترامپ در خصوص ایران/هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایران /اظهارات ترامپ در مورد جنگ با ایران

ترامپ همچنین خطاب به خبرنگاران در دفتر کاخ سفید گفت: ساده ترین کاری که می توانم انجام دهم این است که بگویم بیایید به پانزده نقطه در ایران حمله کنیم. من می توانم اینکار را انجام دهم و همه چیز آماده است؛ اما وقتی که می‌توانم این کار را انجام ندهم، نمی‌خواهم که آن را انجام بدهم.

وی افزود: من می توانم این کار را در یک دقیقه انجام دهم، درست در اینجا، برای شما و شما یک داستان عالی برای نوشتن در این مورد خواهید داشت.

نخست وزیر استرالیا نیز در این کنفرانس خبری گفت که از موضع ترامپ در قبال ایران قدردانی می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش از تحریم‌های جدید علیه ایران رونمایی کرد و گفت که واشنگتن بانک مرکزی ایران را تحریم می‌کند.

این در حالی است که «ریچارد نفیو» از کارشناسان مسائل تحریم‌ها در آمریکا که از او به عنوان معمار شبکه‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران یاد می‌شود تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران را مورد تمسخر قرار داد.

واکنش مسکو به تشکیل ائتلاف آمریکایی برای خاورمیانه

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتقاد از تصمیم آمریکا برای ایجاد «ائتلاف راهکار مسالمت‌آمیز» در غرب آسیا گفت که این ائتلاف باعث ثبات در منطقه نخواهد شد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که در سفری منطقه‌ای به عربستان سعودی و بعد از آن امارات عربی متحده رفته، روز پنجشنبه مدعی شده بود کشورش همچنان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز در منطقه و ایجاد ائتلاف است، حال آنکه ظریف به «تهدید دنیا» و «تهدید‌های خود به جنگ در منطقه» ادامه می‌دهد.

زاخارووا طی نشست خبری هفتگی در مسکو، درباره تنش‌زایی‌ها و دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا نیز گفت: «وضعیت ونزوئلا هنوز هشدارآمیز است و دلیل اصلی آن نیز سیاست واشنگتن در تبلیغ غیرمسئولانه احتمال دخالت نظامی در این کشور است».

وی در واکنش به اظهارات فرمانده بخش اروپای نیروی هوایی آمریکا درباره احتمال شکستن سپر دفاع موشکی شهر روسی «کالینینگراد» در نزدیکی دریای بالتیک تأکید کرد: «ما این [صحبت‌ها] را تهدید [مستقیم] علیه روسیه می‌دانیم».

این مقام روس همچنین از در نظر گرفتن دیدار احتمالی بین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و پامپئو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایران

منابع خبری روز جمعه مدعی شده‌اند مقام‌های وزارت دفاع آمریکا قصد دارند، در جلسه‌ای امروز گزینه‌های خود درباره نحوه پاسخ به حمله چند روز پیش علیه تأسیسات نفت عربستان سعودی را ارائه دهند.

مجله آمریکایی «فارن‌پالیسی» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش در این جلسه حضور خواهند داشت.

با آنکه در این جلسه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها ارائه می‌شود، مقام‌های پنتاگون خواستار توسل به اقدامات مخفیانه مانند حملات سایبری از یک سو و تلاش برای تعامل دیپلماتیک با ایران در هنگام نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفته، پنتاگون در جریان این جلسه به ترامپ هشدار خواهد داد که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران ممکن است به یک درگیری تمام‌عیار تبدیل شود.

پیشروی حشد الشعبی به سمت مرزهای سعودی/ارائه پیشنهادهای جدید به ترامپ در خصوص ایران/هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایران /اظهارات ترامپ در مورد جنگ با ایران

شنبه ۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چهارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد، این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

با این حال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «پنج سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۲
و البته لطفا این حکته رو هم اضافه کنید که این همه تحریم در آینده چگونه و در چه زمان طولانی باید یکی یکی در قبال گرفتن امتیازاتی از ایران برداشته شوند. حتی اگر دمکرات ها هم سرکار بیارند رفع تحریم بانک مرکزی کار بسیار سختی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ورود حشدلسعبی در حتی مرز عربستان باشد دولت عراق باید این شبه نطامیان خود سر را تعطیل کند
اگه ایران هم نزده باشه بهتره همه فکر کنن که کار ایران بوده، مهم ایجاد ترسه و اعراب منطقه تنها وقتی احساس خطر کنن میان به دست بوسی
لطفا آقازاده ها از آمریکا ، کانادا و اروپا برگردند، چون که جنگ با آمریکاست نزدیک میشن و باید آقازاده ها صف اول جنگ باشند و مشتاقانه به سمت دشمن حمله ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نیایند بهتره بعد هی میخوان نق بزنن ،چرا نت نداریم ، چرا نوشابه نیست،چرا پورشه مو نیارم، تخت من کجاست؟
جناب ترامپ وقتی مشاورانت امثال بن سلمان می شود نتیجه می شود نه اینکه داعش نتنها اسد را نکشت بلکه حشد الشعبی در عراق بوجود آمد و هر روز هم قویتر می شود و هم بخاطر ایجاد امنیت و آسایش برای ملتش محبوب تر بهترین کار این است تمام هم غم تان را صرف پیشرفت کنید تا همچنان وابسته به شماها باشند.
اگرماناوهای امریکایی راهم بزنیم این ترامپ بی عرضه هیچ غلطی نمیتونه بکنه این ادم هزاربار ازاولامابی عرضه تر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
آمریکایی ها از سیستم نمد مال استفاده میکنن.ابتد،تحریم میکنن تا خوب اثر کنه ،در حد زجر کش، بعد کار رو یکسره میکنن.
یکی نیست بگه چرا جنگ ؟ یکی بیاد بگه چرا آمریکا دشمن است ؟ یکی بگه امریکا چه بلایی سر ایران اورده که روسیه هزار برار آن ولو بیشتر را بر سر ایران نیاورده ؟
کسایی که جنگ جنگ می کنند زیر کولر گازی هستند و هنوز توی گرمای جنوب تشنگی نکشیدند که بتونند توی سنگر جنگ کنند . هنوز زن و بچه هاش بدون اب و برق نبودند که بفهمند اثرات جنگ چیه . هنوز توی صف برای نیازمندی روزانه نایستادند . جنگ چهره وحشتناکی داره . تابناک جان درباره این هم بنویس ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
جنگ برای ملت بدبختی دارد،ولی برای یک عده نان دارد.
روزبه
| United States of America |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
یعنی الان باید حتما با روسیه بجنگیم؟ آمریکاییها راهبرد امنیت ملی شون تجزیه کامل ایرانه ولی روسها همچین هدفی رو دنبال نمی کنن؛ امریکایی ها نشون دادن رابطشون با کشورهای دارنده نفت رابطه گاو شیرده هستش؛ کمک نظامی به صدام و حمایت از جنایات صدام علیه ایران نشون داد که آمریکایی ها از تضعیف ایران کاملا حمایت میکنن؛ شما بگین امریکایی ها چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهاشون با ما چکار دارن؟هیچ کس دنبال جنگ نیست ولی امریکاییها از 300 سال عمر کشورشون 250 سالشو با جنگ گذروندن لطف کنید کشور رو متهم به جنگ طلبی نکنید کمی انصاف بجای عناد داشتن هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
شمامیگی خفت وخاری بکشیم دست بوسی امریکاروبکنیم که جنگ نشه
ناشناس
| France |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
حق با شماست : ما در جنگ دوم جهانی به آمریکا حمله کردیم ، آن جا کودتا کردیم و 25 سال از یک دیکتاتوری دودمانی ـ پادگانی حمایت کردیم ، جنگ را ه انداختیم .... ، کنار مخازن نفت شان اردوگاه نظامی درست کرده ایم ، تعدادی از آنان را برای جنگ و تخریب و فعالیت تبلیغی آموزش و امکانات می دهیم ... یکی به من بگه ! خوب ؛ گوش هایت را باز کن ؛ چرا بستی ؟!!
ایران تا کنون هیچ سندی ارایه نکرده استکهلم این حملات از سوی یمنی ها بوده
تابناک تیترها یگان با متن نمی خواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مدعی بایدسندارائه کنه یک-دوایران اگرزده عربستان روزده به آمریکا چه ربطی داره
آقای ترامپ لطفاارتش خودرانترسان، آنان نه ارضه ی عملیات ونه دل وجرئت دارندپس لطفا.......وسکوت کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
فغانی جون خودش و زن وبچه اش را برداشت و رفت استرالیا و در لیگ اونا داوری میکنه.دمش گرم.
سلام بنده این خبر رو بخاطر((((((((((ارائه پیشنهادهای جدید))))))))) باز کردم تا بخونم متاسفانه ذره ای از این خبر داخل مطلب نبود و کلا سرکاری بود.
آیا واقعا اینطور است که ارزش نفت بیشتر (از جان انسان)از جان ملت بی گناه یمن است؟ آیا واقعا این سعودی ها و اماراتی شرم نمی کنند و آیا آینه ای در خانه اشان وجود ندارد که چهره خودرا در آینه نگاه کنند؟ من در عجبم که دنیا بخصوص شرق و غرب، خودرا به خواب زده اند و تنها یک تنه ایران اسلامی در برار ظلم وستم ایستادگی می کند و یار و یاور کشورهای مظلوم است.
ای مسلمانان در فرقه و مذهبی که هستید علی وار آستین بالا بزنید و در برابر ظلم و کشتار یمنی ها خودرا اورگانیزه کنید و سازمان دهی و در تمام کشورهای غربی و شرقی تظاهرات کنید و صدای این مردم مظلوم و داغ دیده را به گوش این کافران و بی خداهای زمانه برسانید.
پاسخ ها
رومان
| Switzerland |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
این فکر خوبی است که با تظاهرات ها و پلاکاردها همه جا بخصوص در اروپا و آمریکا افشاگری کنیم تا صدای این مظلومین به گوش ملتهای جهان برسد. زیر کشورهای اسلامی کما بیش همه از طریق سعووی و امارات خریده شده اند و غرور و ملت خودرا به پول خریده اند.
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اینائی که منفی میدن واقعا"فهمیدن وجدان وعزت وشرف چیه؟ مردحسابی حمایت ازمردم مظلوم یمن کاربدی هستش که داری منفی میدی
خویشتنداری کنید . در بازی آمریکا روسیه و اسراییل نیفتید
ترامپ گفته از ده طرف وارد خاک ایران طرف ده دقیقه خواهیم شد . یعنی از طرف کویت . عراق . ترکیه . افغانستان . پاکستان . عربستان . تاجیکستان . آذربایجان . بحرین . قزاقستان .
پاسخ ها
روزبه
| United States of America |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ده دقیقه نه چهل سال فرصت دوباره دارن که وارد بشن یعنی چهل سال معطل این چند دقیقه بودن؟
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
آقا روزبه احسنت
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
باووووووو
ما ایرانیها هم وای نمیسیم تماشا
در آن واحد اسرائیل بحرین کویت عربستان امارات اردن رو میزنیم

از دشمن بترسی اوضاع بدتر میشه
البته جنک مذموم و خویشتن داری و گرفتار نشدن در بازی خطرناک عربستان و آمریکا شرط عقلانیت است

اما اگر زدن ما هم باید شدیدتر جواب بدهیم حتی اگر کشته بشویم ضمنا من آقازاده نیستم هااا یک آدم عادی هستم ولی باج نمیدم.
ناشناس
| France |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ترامپ منگ تر از آن است که این جور سناریوهای مجاهدین کلاش را باور نکند !
امیدوارم محور شرارت در منطقه یعنی سعودی، امارات، بحرین و عثمانی سقوط کنند و مردم مظلوم رها شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا و دیگر کشورهای عربی رو از قلم انداختی.کلا اگر اسم دوستان رو بیاری خیلی خلاصه تر میشه و بقیه میشن،محورهای شرارت.
شنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۱:۱۵
قیمت واقعی دلار در این لحظه ۱۱۷۰۰ وقیمت سکه ۴۱۰۰۰۰۰ تومان است. روندقیمت ها صعودی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ولمون کن بابا، تو هم که همه اش میگی روند قیمت ها صعودی است.
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
این یارو یه ساله هرروز قیمت دلارومیبره بالا فکرکنم رودستش بادکرده
در جنگ ایرن و عربستان انشالله حشدالشعبی کمک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اگر بذارن،ممکنه.ولی بهتره روی دیگران حساب باز نکنی،به نیروهای خودی اکتفا کن.
شیطان بزرگ را صرفاً نیرو و سیستم بازدارنده دفاعی و تهاجمی پایدار سر جای خود می نشاند. این اهریمن غدار باید از احتمال حمله سرنوشت ساز ویرانگر به خاک اصلی تحت اشغال خود موسوم به ایالات متحده آمریکا هرگز آسوده خاطر نباشد. طاغوت اعظمی که طی بیش از دویست سال از پیدایش خود مباشر یا مسبب قتل بالغ بر یک میلیارد انسان بیگناه گردیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
منابع این آمارهای کشته ها را لطفا به تفکیک ذکر کن،من تا بحال ندیده بودم.اولین باره داری میگی شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
خیلی بیراه نمیگن،،،اول ازهمه با نسل کشی سرخ پوستان شروع شد
ناشناس
| France |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
لازم نیست به عملیات بازدارنده گسترده در خاک آمریکا فکر کنیم ؛ عملیات محدودتر در سر سلسله روند مخرب در منطقه ما یعنی در لندن بسی مؤثرتر است .
سعودی مرگت فرا رسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اون یه حکومت استبدادیه و قطعا از بین رفتنش باعث خوشحالی میباشد.ولی اگر نگاه کنی خیلی پول داره،فعلا به مردمش رشوه میده که سر پا بمونه،
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
سعودی ...چقدر این کلمه نفرت انگیزه

سعودی وقتی سقوط کرد که ترامپ بهش گفت گاو شیرده و هیچ جوابی نتونست بده
خاک بر سر احمقشون وشک نکنید ظرف 5 سال آینده آل سعود بدست شاهزادگان و مردم خودش برچیده خواهد شد نیاز به زحمت افتادن ما نیست
عاملان شرارت و تروریسم در منطقه یعنی سعودی و اسرائیل را نابود کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
کی نابود کنه؟داری به کی دستور میدی؟خودت نمیخوای مشارکت داشته باشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
14 28
به شما نبود راحت باش شما
احسنت به مردم یکپارچه که این ندا میدهند ما ایرانی هستیم و یک ایرانی از داد زدن نمیترسد
اینبار امریکا بجای ایجاد بهانه ای مانند 11 سپتامبر که درآن کشور خودش مورد هدف قرار گرفته بود تا بهانه برای حمله به افغانستان ایجاد شد ، این مورد را در کشور عربستان ایجاد کرده تا به بهانه آن به ایران حمله کند
در جنگ فرضی اینده٬ حشدالشعبی برای رسیدن به شهرهای عربستان باید ازیک صحرای بسیار وسیع عبور کنه که متاسفانه این باعث میشه به را حتی توسط هواپیماهای عربستان شکار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
راهشو یمنی ها بلدند
اون هایی که می گفتند امریکا به نفت نیاز نداره و از این چیزها ببینند که بخاطر پالایشگاه عربستان داره خودش رو پاره می کنه. گاو شیردهشه.
ترامپ هم زیاد فیلم های هالیوودی دیده فکر می کنه به همین کشکی کشکیه.
بزنی می خوری. خودشم می دونه وگرنه تا حالا زده بود و با یک ژست رمبویی جلوی دوربین امده بود. دلشون برای ما که نسوخته، ارزشی برای ما قائل نیستند که بخاطر بقول خودش جون مردم این کار نکنه.
امریکا تازه داره میفهمه درگیری به ایران به این سادگیها هم که فکرشو میکرد نیست. الان قیافه عربستان و بن سلمان دیدن داره. حالا میدونه امریکا هدفش فقط دوشیدن عربستانه و در روزگار سختی، امریکا عربستان رو تنها میذاره. تو همین حمله به آرامکو هم ترامپ آب پاکی رو دست عربستان ریخت و گفت به عربستان حمله شده، نه به امریکا..

الان عربستان دیگه باید بترسه و دست از پا خطا نکنه و دیگه از تروریستهای وهابی در پاکستان که در مرزهای شرقی کشور گهگاهی حمله میکنن حمایت نکنه و یا در خوزستان قائله بر پا نکنه و یا جاهای دیگه ایران خرابکاری نکنه وگرنه عواقب سختی براش داره.

امارات که دیگه باید بره دنبال سوراخ موش بگرده و دیگه حرف از جزایر سه گانه نزنه و بجاش سعی کنه روابط دوستانه ای با ایران برقرار کنه چون تو نقشه زیر پای ما هست و جایی نمیتونه فرار کنه. در غیر اینصورت اگه پامونو روش بذاریم له میشه و چیزی ازش باقی نمیمونه.
درود بر همه ی نیروهای مردمی که بدون هیچ چشمداشتی تنها برای حفظ کشورشان از سیاست های شوم جهانخواران غرب وشرق جانشان را فدا میکنند، درود بر نیروهایی که با اتحاد
در عراق و سوریه و یمن و لبنان با تشکیل این گروه های بسیجی نقشه های شوم دشمنانشان را نقش برآب کردند..حشدالشعیی در عراق بعد از بسیج ایران دومین نیروی موفق در حفظ مرزها بودند
واقعا اين آمريكا خيلي ضعيف و حقيره و .... فقط نميدونم چرا ارزش پولمون در مقابلش اينقدر ....!!!!!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی