بازدید 13422
۱

قیمت دلار پنج شنبه ۲۸ شهریور ۹۸/ نرخ ۲۹ ارز مانند یورو و پوند کاهش یافت

آنچه در این روز‌های اخیر، مشاهده شده است، عدم تاثیرپذیری بازار ارز از اخبار و شایعات سیاسی و اقتصادی است. بی‌توجهی بازار به چنین اخباری در شرایطی رخ داد که بازار ۵ ماه قبل به خبر‌های ساده‌تر واکنش‌های بسیار بیشتری نشان می‌داد. این موضوع از نگاه بسیاری از تحلیلگران نشان می‌دهد که بازار ارز در برابر نوسانات ایمن شده است و سیاست‌گذار توانسته است در بازار دست بالا را بگیرد.  
کد خبر: ۹۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 19 September 2019
قیمت دلار پنج شنبه ۲۸ شهریور ۹۸/ نرخ ۲۹ ارز مانند یورو و پوند کاهش یافت
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در آخرین روز هفته، با اندکی افزایش شاخص ارزی نسبت به روز قبل همراه شده است. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته کاهش و قیمت ۸ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (پنج شنبه بیست و هشتم شهریورماه ۹۸) نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی سطج کشور با افزایش اندکی مواجه شده است. هرچند این تغییر نرخ به جهت مقابله با نوسان گیران ارزی می‌باشد.

اما آنچه در این روز‌های اخیر، مشاهده شده است، عدم تاثیرپذیری بازار ارز از اخبار و شایعات سیاسی و اقتصادی است. بی‌توجهی بازار به چنین اخباری در شرایطی رخ داد که بازار ۵ ماه قبل به خبر‌های ساده‌تر واکنش‌های بسیار بیشتری نشان می‌داد. این موضوع از نگاه بسیاری از تحلیلگران نشان می‌دهد که بازار ارز در برابر نوسانات ایمن شده است و سیاست‌گذار توانسته است در بازار دست بالا را بگیرد.  

بر اساس این گزارش، تا این لحظه، نرخ خرید اسکناس دلار آمریکا از مردم در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، ۱۱۳۵۰ تومان می‌باشد و در مقابل، متقاضی دریافت دلار آمریکا، در آخرین روز هفته برای خرید دلار از صرافی‌های مجاز و بانکی، ۱۱۴۵۰ تومان هزینه خواهد کرد که نسبت به روز چهارشنبه، ۵۰ تومان رشد داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان خریداری می‌شود و به نرخ ۱۲۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان افزایش داشته است.

نرخ ۲۹ ارز مانند یورو و پوند کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۸۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۳۷۲ ریال و هر یورو نیز با ۱۲۷ ریال افت نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۳۵۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۳۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۲۰ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۹۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۰۷ ریال، روپیه هند ۵۹۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۹۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۹۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۹۱۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۹۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۵۵۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۵۴ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۸۹ ریال، روبل روسیه ۶۵۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۴ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۵۰۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۵۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۱۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۲۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۵۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۱ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۷۷۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۱۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۳۵۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۱۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۳۷ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۶۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۴۵۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۳۶۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فک میکنم بهتره این اطلاعات رو با جدول منتشر کنید، این خیلی بهم ریخته است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر