بازدید 9366
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس تهران بیش از ۷ هزار واحد سقوط کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هفتم شهریورماه ۹۸)، با کاهش ۷۹۱۵ واحدی معادل ۲.۶۲ درصد به رقم ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۳ واحدی به رقم ۳ هزار و ۸۸۶ واحد رسید.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 18 September 2019
شاخص کل بورس تهران بیش از ۷ هزار واحد سقوط کرد
 
شاخص کل بورس تهران بیش از ۷ هزار واحد سقوط کردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هفتم شهریورماه ۹۸)، با کاهش ۷۹۱۵ واحدی معادل ۲.۶۲ درصد به رقم ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۳ واحدی به رقم ۳ هزار و ۸۸۶ واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۲۷ واحدی معادل ۲.۶۲ درصد به رقم ۷۹ هزار و ۶۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۱۲۱ واحدی معادل ۲.۴۶ درصد، عدد ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۱۹ واحدی معادل ۲.۴۶ درصد به رقم ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۸۹۲ واحد کاهش معادل ۲.۵۶ درصد را رقم زد و به سطح ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۰۱ واحد کاهش معادل ۲.۶۴ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۲۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۸۷۶ واحد کاهش معادل ۲.۵۹ درصد همراه بود و عدد ۵۹۶ هزار و ۲۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص کل بورس تهران بیش از ۷ هزار واحد سقوط کرد

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۹۴ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۳۵۵ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۹۲ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۷۵ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۶۷ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۴۵ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۱۹ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۱۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وکار متعلق به بانک کارآفرین با ۳۵ واحد، نماد ستران متعلق به سیمان تهران با ۲۸ واحد، نماد بسویچ متعلق به پارس‌سویچ و نماد غپینو متعلق به پارس مینو با ۲۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

رفت و آمد‌ها

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت محورسازان ایران خودرو (خوساز) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بیسکویت گرجی (غگرجی) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت تولیدمحورخودرو (خمحور ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

نماد معاملاتی شرکت افست (چافست ۱) بیمه ما (ما ۱) پارس مینو (غپینو ۱) لبنیات پاک (غپاک ۱) نوش‌مازندران (غنوش ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند. نماد معاملاتی پارس سویچ (بسویچ) حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان سفید نی ریز (سنیرح)، پارس دارو (دپارسح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شدند.
 
به گزارش نبض بورس، درست است که ریسک سیاسی افزایش یافته و عربستان به خوبی می داند شاید ترامپ رییس جمهور تک دوره ای ایالات متحده باشد و به شدت در تقلاست که امریکا را به باتلاق جنگ با ایران بکشاند، ولی مگر اتاق فکر سیاسی آمریکا یا مسئولان نظامی و دفاعی این کشور به راحتی در بازی که عربستان به راه انداخته گرفتار خواهند شد؟به گزارش نبض بورس، درست است که ریسک سیاسی افزایش یافته و عربستان به خوبی می داند شاید ترامپ رییس جمهور تک دوره ای ایالات متحده باشد و به شدت در تقلاست که امریکا را به باتلاق جنگ با ایران بکشاند، ولی مگر اتاق فکر سیاسی آمریکا یا مسئولان نظامی و دفاعی این کشور به راحتی در بازی که عربستان به راه انداخته گرفتار خواهند شد؟
 
به هر روی، برخی رفتارها زیبنده اهالی این بازار نیست جلوگیری از کاهش ارزش پولی که آسان به دست نیامده حق هر سهامدار است ولی مگر قرار است چه اتفاق خارق العاده ای بیفتد که اینچنین در صفوف فروش نشستید؟ ترامپ در واپسین سال ریاست جمهوری خود به ایران لشگر کشی می کند؟ خیر، نگارنده این سطور چنین نمی پندارد و معتقد است بلوغ سیاسی ما ایرانیان باید بیش از اینها عمیق باشد و به راحتی با هر خبر سیاسی سرمایه خود و دیگران را به خطر نیندازیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
خريد سهام در ايران كار ادم هاي خوش باوره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
ریزش بورس امروز به خاطر حمله به پالایشگاههای عربستان و اثر آن روی ایران بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
چرا وفتی ما از چبزی سر در نمی یاریم نظر میدیم تا حالا یه سهم معامله کردی .ما عادت کردیم درباره همه چیز ندانسته نظر بدیم اگر بحث کره مریخ بود هم همه فکر میکنن باید نظر بدن خوب اطلاع از چیزی نداریم بگیم نداریم نمی کشنمون .حالا شما خوش باور نباش ببین اینده سهام چی مبشه هرکس خرید کنه برده
سازمان بورس و انفاکتوس!
خدارو شوووووووووکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
هفته دیگه دوباره مثبت میشه.
با شرایط سیاسی پیش آمده در خلیج فارس بعد از حمله به ارامکو بورس باید هم سقوط می‌کرد. باید منتظر سقوط بیشتر بورس بود و ممکنه سرمایه هایی که از بورس خارج میشوند وارد بازار دلار و طلا بشوند و باز قیمت دلار و طلا و در نتیجه همه چیز بره بالا
بیچاره بورس تازه به لطف عددسازی واردکانال ۳۰۰ هزارواحدشده بود
رعایت حد ضرر الزامی
شنبه روز مهمیه اگه ادامه داشته باشه حدد ضرر خیلی ها فعال میشه
سرمایه گذاری درشرایط عدم ثبات توجیه عقلانی نداره
همین دو روز پیش تیتر زدید شاخص بورس رکورد زد و قله های افتخار رو فتح کرد و بهمان فلان
معمولاً بعد از هر صعود شدید، یه سقوط محتمل ه
بزودی سهام به شدت مثبت می خوره دلیلش هم تحریم بیشتر وافت تولید ومواد اولیه هست در آینده تمام سهم ها حداقل بالا 1000میشه
بزودی سهام به شدت مثبت می خوره دلیلش هم تحریم بیشتر وافت تولید ومواد اولیه هست در آینده تمام سهم ها حداقل بالا 1000میشه
به همه سهامداران غیور عزیز بگم وقتی تحلیل تکنیکال رو نمیدونید چیه وارد بازار بورس نشید همه اونهایی که سهام خودرو داشتن دقیقا شروع کردن به فروختن اشخاص حقیقی که مردم باشن داشتن میفروختن اشخاص حقوقی که مدیران بودن داشتن میخریدن بعد از اینکه سهامها فروخته شد دوباره برگشت مثبت زد هفته اینده رشد میکنه اون هم شدید ادم متاسف میشه برای کسانی که علمشو ندارن نظر هم میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار