بازدید 2184
اقتصاد در گذر زمان

از "معرفی رئیس اداره کل تجارت" تا "شناسایی ۳۹۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از مناطق آزاد"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 17 September 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 شهریور 1312، محمدعلی فروغی رییس ‌الوزرا، وزیران خود را به این شرح معرفی کرد: جعفر قلی اسعد وزیر جنگ، علی منصور- وزیر طرق، محمود جم- وزیر داخله، محسن صدر- وزیر عدلیه، محمودعلی دولتشاهی- وزیر پست و تلگراف، باقر کاظمی- وزیر امور خارجه، علی ‌اصغر حکمت- کفیل وزارت معارف، علی ‌اکبر بهمن- رییس اداره کل تجارت و مصطفی قلی بیات- رییس اداره فلاحت و صناعت.

26 شهریور 1331، بانک شاهنشاهی سابق مستغلات و اثاثیه و مطالبات خود را به مبلغ سی و شش میلیون ریال به بانک بازرگانی فروخت. همچنین در این روز، به دستور دکتر مصدق، تصویب نامه ‌های سال 1330 مبنی بر تبدیل کارمندان پیمانی و حکمی و قراردادی به رسمی لغو شد. در خبر دیگری اعلام شد بانک عمران پهلوی کار خود را آغاز کرد.

26 شهریور 1336، کارخانه قند چناران با ظرفیت شش هزار تن در سال آغاز به کار کرد.

26 شهریور 1337، منابع خبري امريكا اعلام كردند: مجموع كمك ‌هاي فني و بلاعوض امريكا به ايران به سيصد و هشتاد ميليون دلار رسيد.

26 شهریور 1347، بازرسی شاهنشاهی به دلیل کشف سوءاستفاده و اختلاس، مدیرعامل و اعضای هیات‌ مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی را برکنار کرد.

26 شهریور 1356، چند شرکت خارجی زیر نظر وزارت دارایی نزدیک به هفت میلیارد ریال در ایران سرمایه‌ گذاری کردند.

26 شهریور 1390، رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دو نرخی بودن نرخ ارز در بازار فسادآور است، گفت: برخی مقاومت ‌ها اجازه نداد تا بانک مرکزی نرخ ارز را در بازار یکسان کند؛ اشاره محمود بهمنی به اقدام بانک مرکزی در افزایش یکباره نرخ ارز مرجع در خرداد ماه گذشته بود که به دلیل انتقادها و اعمال برخی فشارها منجر به کنار گذاشتن این سیاست و عدول از آن شد.

26 شهریور 1391، سرانجام پس از کش و قوس‌ های فراوان ماجرای لغو حکم سعید مرتضوی با اعلام دیوان عدالت اداری مبنی بر اجرای حکم توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید و وی با تغییر اساسنامه «صندوق» تامین اجتماعی به عنوان مدیرعامل «سازمان» تامین اجتماعی بر مسند ریاست باقی ماند.

26 شهریور 1393، پس از چند ماه بررسی، بانک مرکزی بالاخره پیشنهاد افزایش وام خودرو را به شورای پول و اعتبار ارائه داد.

26 شهریور 1396، گمرک ایران خبر واردات ۱۸۱ تن تله ‌موش به کشور در چهار ماه نخست امسال را که در برخی رسانه‌ ها منتشر شده بود، تکذیب کرد.

26 اردیبهشت 1397، سیدکامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در مناطق ویژه و آزاد تجاری، صنعتی و مطالبه این میزان مالیات خبر داد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل