بازدید 9568
۱

واکنش چین به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه به دنبال اتهام بی اساس دولت آمریکا علیه ایران مبنی بر دست داشتن در حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو گفت که مقصر دانستن هر کسی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بدون مدرک قطعی، غیرمسئولانه است.
کد خبر: ۹۲۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 16 September 2019
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای آمریکا علیه ایران درباره حمله به مجموعه پالایشگاهی آرامکو خواستار خویشتن‌داری و خودداری از اقدامات تنش‌زا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه به دنبال اتهام بی اساس دولت آمریکا علیه ایران مبنی بر دست داشتن در حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو گفت که مقصر دانستن هر کسی درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بدون مدرک قطعی، غیرمسئولانه است.

این مقام چینی که در پکن سخنرانی می‌کرد، همچنین خواستار آرامش و خویشتن‌داری شد.

وی در یک کنفرانس خبری روزانه گفت: بدون تحقیقی قطعی، فکر کردن درباره این که چه کسی مقصر است، به خودی خودی، خیلی هم مسئولانه نیست. موضع چین این است که ما با هر اقدامی که درگیری را گسترش داده یا شدت می‌بخشد، مخالفیم.

وی افزود: ما از کشور‌های مرتبط می‌خواهیم که از اقداماتی که موجب گسترش دامنه تنش‌های منطقه می‌شوند، اجتناب کنند. ما امیدواریم که تمامی طرف‌ها بتوانند خویشتن‌داری کرده و به اتفاق هم از صلح و ثبات خاورمیانه حفاظت کنند.

به گزارش ایسنا، انتقاد این مقام چیینی درپی این مطرح می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی بی‌اساس گفت: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است!

او در ادامه مدعی شد: ایران حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!

به دنبال این، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری در واکنش به ادعای پمپئو علیه ایران مبنی بر اینکه حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو کار ایران بوده، نوشت: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» شکست خورده است، به «دورغ حداکثری» روی آورده است.

ظریف در ادامه گفت: آمریکا و مشتریانش به دلیل این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده‌اند.

وی افزود: مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
چرا این کار رو محکوم نمیکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان