بازدید 6114

نظر وزارت دارایی روسیه درباره خط‌ اعتباری اروپا به ایران

کد خبر: ۹۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 15 September 2019
معاون وزیر دارایی روسیه با اشاره به اینکه خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری اروپا نه خوب و نه بد است، گفت: قرارداد باید با منافع طویل‌المدت ایران و کسانی که آن را تأمین می‌کنند مطابقت داشته باشد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرگئی استورچاک در حاشیه دیدار با وزیر نیرو برای امضای پروتکل تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان، گفت: این الحاقیه به موافقت‌نامه بین دولت‌ها در رابطه با فاینانسی که قبل امضا شده بود اضافه شده است پس از این الحاقیه اساس حقوقی ایجاد می‌کند تا روسیه شروع به فاینانس کند تا اعتبارات بودجه‌ای به پیمانکار برسد.

استورچاک ادامه داد: این بدین معنا است علاوه بر اقدامات فنی که قبلاً توسط شرکت‌های ایرانی و روسی انجام شده بود با امضای سند شروع به سفارش‌گذاری تجهیزات فنی مورد نیاز برای اجرایی شدن پروژه شود.

وی افزود: البته باید منتظر بمانیم که در کارگاه و سایت اجرای قرارداد اقدامات لازم انجام شود تا فرصت برای ایجاد اشتغال در منطقه که همان همزگان است، ایجاد شود.

معاون وزیر دارایی روسیه گفت: پروژه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان یک پروژه یک و نیم میلیارد یورویی است که امیدواریم به نتیجه برسد.

* واکنش معاون وزیر دارایی روسیه به پیشنهاد خط اعتباری اروپا

وی در پاسخ به سؤال که نظر شما در خصوص خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری اروپا چیست، گفت: در عرف ما از خطوط اعتباری استفاده نمی‌شود. این سازوکار پیشنهادی تا حدودی گمراه‌کننده است، چون که مبلغ هنگفتی است که زیر آن قراردادی وجود ندارد.

معاون وزیر دارایی روسیه افزود: قرارداد باید با منافع طویل‌المدت ایران و کسانی که آن را تأمین می‌کنند مطابقت داشته باشند.

استورچاک گفت: پس این خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری نه زیاد است و نه کم و نه بد است و نه خوب.

* استفاده از پول ملی دو کشور در پروژه‌های دوجانبه امکان پذیر است

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که استفاده از پول ملی دو کشور برای مبادلات مالی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در این خصوص تصمیم‌گیری متفاوت است، اما مهم این است که از سوی دو کشور پروژه‌هایی وجود داشته باشند که تمایل داشته باشیم از پول ملی استفاده کنیم.

به گفته وی، اجرای پروژه‌ها باید تبدیل به قرارداد شود و ما قرارداد‌ها را برای فاینانس قبول می‌کنیم که البته تنها در چارچوب وعده‌هایی که قبلاً توسط رؤسای جمهور دو کشور بوده نیست بلکه در چارچوب یک همکاری اقتصادی بلندمدت میان ایران و روسیه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی